Vill ha tillbaka firmware 3.08 till Corsair k70 lux RGB

Permalänk

Vill ha tillbaka firmware 3.08 till Corsair k70 lux RGB

Corsair har tagit bort sin senaste firmware och ersatt med en äldre trasig. Har nu 2.05 igen som är säkert 2-3 år gammal. Går detta att lösa utan att kontakta deras omständiga support?

Problemet jag nu fått är att en tagent lyser lite ljusare än de andra (K) och ominstallation av iCue eller hard reset vill inte fungera.

Permalänk

säker på att det verkligen är 3.08 du haft innan?

googlade det och hittar inte ett spår av att den äns någonsin existerat, brukar alltid finnas något skumt forum som diskuterar olika firmwareversioner men Corsair k70 lux RGB 3.08 ger inte ett enda resultat som innehåller bägge.

inte så att du haft 1.08 innan eller möjligen 2.08 som de backat från pga något fel i firmwaren.

dock senaste versionen jag kan hitta spår om är en 2.05 build 011 i trådar från 2018 som handlar om problem att installera profiler

kanske @corsair_johan kan ge lite ljus i denna frågan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

säker på att det verkligen är 3.08 du haft innan?

googlade det och hittar inte ett spår av att den äns någonsin existerat, brukar alltid finnas något skumt forum som diskuterar olika firmwareversioner men Corsair k70 lux RGB 3.08 ger inte ett enda resultat som innehåller bägge.

inte så att du haft 1.08 innan eller möjligen 2.08 som de backat från pga något fel i firmwaren.

dock senaste versionen jag kan hitta spår om är en 2.05 build 011 i trådar från 2018 som handlar om problem att installera profiler

kanske @corsair_johan kan ge lite ljus i denna frågan.

Det stog 3.08... Fick den med nya iCue... Sen testade jag uppdatera igår igen och då installerade den 2.05. Antar dock det är lysdioden som är paj då jag testat allt som går... Surt då den bara är 1 år gammal och redan utbytt en gång.

Edit: Nu lyser F8 fel också... RIP.

Permalänk

Liten uppdatering: F8 tagenten löstes med att jag blåste lite på den, så den var nog bara lite glapp. Felet kvarstår på K tagenten... Vet inte om man ska skratta eller gråta då detta innebär att jag haft problem med 4/4 köpta/ersatta corsair produkter vilket är alla jag någonsin köpt... Nog borde ett K70 hålla längre än ett år? 1 Corsair Glaive/aluminium mus som blev replaced där den andra också var defekt.. slängde bort den i ren irritation... K70 rgb lux brown som hade fel på färgerna... Nu har jag fått detta fel på den som blev ersatt, fast den har iof hållt nästan ett år nu.

Permalänk

Hej! Tog tangentbordet på garanti och valde nya mk.2. Hoppas den överraskar kvalitetsmässigt!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Torhrolfr:

Hej! Tog tangentbordet på garanti och valde nya mk.2. Hoppas den överraskar kvalitetsmässigt!

Tråkigt att höra du haft problem, återkom om du har några frågor.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Tråkigt att höra du haft problem, återkom om du har några frågor.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Hej! Ja jag undrar hur jag ändrar standard färg på lysdioderna när jag inte har på iCue med mk.2? Hittade detta på LUX men nu när jag har mk.2 verkar jag antingen ha glömt det eller så är det borttaget på det...

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Torhrolfr:

Hej! Ja jag undrar hur jag ändrar standard färg på lysdioderna när jag inte har på iCue med mk.2? Hittade detta på LUX men nu när jag har mk.2 verkar jag antingen ha glömt det eller så är det borttaget på det...

Du får gå in på Profiles, sen ska ditt tangentbord ha Hardware profiles som du kan ändra och spara till tangentbordets minne.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Du får gå in på Profiles, sen ska ditt tangentbord ha Hardware profiles som du kan ändra och spara till tangentbordets minne.

Med vänliga hälsningar,
CORSAIR Johan

Tack så mycket! Detta tagentbord känns mer färdigt än vad K70 LUX gjorde på något vis.

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Torhrolfr:

Tack så mycket! Detta tagentbord känns mer färdigt än vad K70 LUX gjorde på något vis.

Härligt att höra!