Många deltagare med alla rätt i quiz om datorer i film

Permalänk
Melding Plague

Många deltagare med alla rätt i quiz om datorer i film

Det visar sig att SweClockers inte bara kan mycket om teknik, utan även om film. I förra veckans quiz var det ovanligt många som lyckades svara rätt på alla frågor.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Sweclockers aka FilmKollars, eller kanske SweFilmers, eller FilmClockers

Visa signatur

Min profilbild beskriver hur jag känner mig just nu.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sparkar_boll:

Sweclockers aka FilmKollars, eller kanske SweFilmers, eller FilmClockers

Filmklockers helt klart.
Man ser väl allt material på 1.25 gångers hastighet!

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Fortfarande följer dock inte resultaten för 10/10 någon slags normalfördelning (vilket resten av grafen gör), vilket innebär att många av de med 10 rätt troligtvis har fuskat genom att köra fler än en gång

Permalänk
Avstängd

Jag misslyckades.. 3/10.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sparkar_boll:

Sweclockers aka FilmKollars, eller kanske SweFilmers, eller FilmClockers

Låter bekant...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av skewgen:

Fortfarande följer dock inte resultaten för 10/10 någon slags normalfördelning (vilket resten av grafen gör), vilket innebär att många av de med 10 rätt troligtvis har fuskat genom att köra fler än en gång

Yep. Låter rimligt.
Sedan går det visserligen att göra testet igen också. Vet inte hur "omkörningar" hanteras men det är inte omöjligt att några klickar sig igenom testet mer än en gång. Jag ville själv kolla på frågorna igen när den här nyheten kom upp och då behövde jag stega mig igenom några frågor ;).

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Avstängd

4/10

Permalänk
Medlem

Bah det där gick inget vidare 5/10.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem

9/10 Korrekta svar!
Nästan alla rätt! I'm sorry, Dave.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem

Hahaha, och jag som fick sämsta resultat än på väldigt länge (kanske någonsin?). 3/10, sämmre än slumpen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag är en av dessa med två rätt. Så jävla bra jag är!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Hur många har googlat svaren?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

Filmklockers helt klart.
Man ser väl allt material på 1.25 gångers hastighet!

Jag minns för några år sedan när jag kollade på Prison Break, tyckte det var så jäkla spännande och ville veta vad som hände så snabbt som möjligt. Jag kollade på PS3an och körde med 1,5 gånger hastigheten... Då kunde jag köra 2 avsnitt på en timme.

Visa signatur

-AMD Ryzen 1600 -Vengence 16GB -EVGA RTX-3060 OC 12gb

Permalänk
Medlem

8/10 är ju ok med tanke på att jag inte sett filmerna där jag svarade fel

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem

10/10

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem

2/10, den enda filmen jag sett i listan var Jurassic Park, så det var väl ganska väntat.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841