Permalänk

HDMI splitter problem

Hej! Min kompis har köpt en HDMI splitter, eftersom hans data bara har ett HDMI uttag. Han köpte splittern för att slippa byta kabel hela tiden. Men han kan bara få fram bilden på tvn, men inte ljudet. På datorn står det även att det spelas upp ljud genom HDMI sladden.

Vad är felet tro?

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattias___90:

Hej! Min kompis har köpt en HDMI splitter, eftersom hans data bara har ett HDMI uttag. Han köpte splittern för att slippa byta kabel hela tiden. Men han kan bara få fram bilden på tvn, men inte ljudet. På datorn står det även att det spelas upp ljud genom HDMI sladden.

Vad är felet tro?

Tack!

Splittern kanske inte klarar HDMI Audio? Vad är det för splitter?

Visa signatur

Varför jag har 7st gaming-datorer och en server? outdated
För att jag och familjen gillar datorer, kolla själv

Permalänk
Medlem

En splitter kopierar väl bara signalen? Dvs ger ingen "extra" utgång.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Rekordmedlem

Vad är det för splitter och har han provat skifta utgångarna, det kan ju vara så att ljudet bara går ut på en utgång och inte båda ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.