Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Moderkortets I/O sitter lite snett

Hej

Höll precis på att skruva ihop en dator som jag köpte delar till nyligen. Kommit mer än halvvägs då jag bestämde mig för att ta kväller. Då såg jag att bakplåten på moderkortet sitter lite snett (bild i slutet).

Det är visserligen inte mycket, men klart synbart. Är rätt säker på att distanserna sitter åtdragna. I alla fall det jag funderar på är om det är värt att dra loss alla kablar, skruva ut moderkortet och se om det går att dra åt distanserna (eller böja chassit lite??) eller om jag ska skita i det helt enkelt? Svårt att tänka mig att något kan hända men bäst att fråga etc

Moderkort B450-F Gaming och chassi Fractal Design C.

Bild
http://www.bilddump.se/bilder/20181129235919-92.34.157.69.jpg

Permalänk
Medlem

@Levan:
Du kan trycka försiktigt på den där den inte har kommit tillräckligt lång ut med te.x en skruvmejsel, eller som du säger ta loss allting igen och trycka ut den ordentligt med fingrarna.
Att det blir så är inte ovanligt, eftersom det ibland krävs en hel del kraft för att den ska komma ut ordentligt, och jag brukar alltid kontrollera så den har kommit ut ordentligt innan montering av moderkort.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Hej

Höll precis på att skruva ihop en dator som jag köpte delar till nyligen. Kommit mer än halvvägs då jag bestämde mig för att ta kväller. Då såg jag att bakplåten på moderkortet sitter lite snett (bild i slutet).

Det är visserligen inte mycket, men klart synbart. Är rätt säker på att distanserna sitter åtdragna. I alla fall det jag funderar på är om det är värt att dra loss alla kablar, skruva ut moderkortet och se om det går att dra åt distanserna (eller böja chassit lite??) eller om jag ska skita i det helt enkelt? Svårt att tänka mig att något kan hända men bäst att fråga etc

Moderkort B450-F Gaming och chassi Fractal Design C.

Bild
http://www.bilddump.se/bilder/20181129235919-92.34.157.69.jpg

Inget som kommer att hända om du låter det vara, men testa trycka med fingrarna om du kommer åt eller använd verktyg.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem

Tack för svar hörrni. Jag reagerade lite på att distansen i hörnet närmast "knastrade" lite när jag skruvade i den och sedan snurrade runt istället för att gänga fast ordentligt när jag skruvade i den. Borde ha kollat plåten ordentligt innan jag satte fast kablaget, men jag tror jag tar de 15-20 min det tar att skruva loss allt för att se om jag inte kan få det rakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Tack för svar hörrni. Jag reagerade lite på att distansen i hörnet närmast "knastrade" lite när jag skruvade i den och sedan snurrade runt istället för att gänga fast ordentligt när jag skruvade i den. Borde ha kollat plåten ordentligt innan jag satte fast kablaget, men jag tror jag tar de 15-20 min det tar att skruva loss allt för att se om jag inte kan få det rakt.

Faktiskt lika bra att fixa så att allt sitter som det ska.

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||