Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

uplay suger gigantiska

Permalänk

uplay suger gigantiska

Jag köpte Far Cry 5 på Steam under rean, det finns i min Steam library, men när jag försöker starta det får jag att "libcef.dll är upptagen". Jag verifierade Far Cry's installationsfiler. Jag avinstallerade och laddade ned hela 60-gigabytes Far Cry en gång till. Sen tänkte jag att det kanske är nåt fel med uplay, så jag avinstallerade och ominstallerade. Då kände den inte igen mitt lösenord. Så jag fick återställa mitt lösenord på uplays hemsida. Och då försvann Far Cry 5 ur mitt uplay game library.

Sorry. Ville bara skriva av mig lite frustration medan jag laddar ner Far Cry för TREDJE gången i förhoppningen att uplay ska fatta att jag äger det. Funkar inte det är det bara att börja försöka få tag i uplays customer support, det blir säkert skitkul det också.

Vilken vidrig jävla smörja. Jag trodde Origin var det sämsta distributionsystemet på planeten, men jag hade fel: Origin fungerar i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Jag köpte Far Cry 5 på Steam under rean, det finns i min Steam library, men när jag försöker starta det får jag att "libcef.dll är upptagen". Jag verifierade Far Cry's installationsfiler. Jag avinstallerade och laddade ned hela 60-gigabytes Far Cry en gång till. Sen tänkte jag att det kanske är nåt fel med uplay, så jag avinstallerade och ominstallerade. Då kände den inte igen mitt lösenord. Så jag fick återställa mitt lösenord på uplays hemsida. Och då försvann Far Cry 5 ur mitt uplay game library.

Sorry. Ville bara skriva av mig lite frustration medan jag laddar ner Far Cry för TREDJE gången i förhoppningen att uplay ska fatta att jag äger det. Funkar inte det är det bara att börja försöka få tag i uplays customer support, det blir säkert skitkul det också.

Vilken vidrig jävla smörja. Jag trodde Origin var det sämsta distributionsystemet på planeten, men jag hade fel: Origin fungerar i alla fall.

kontakta Steam & Ubisoft imorn då du har ju fått ett kvitto via mail eller?

Permalänk
Medlem

ja så blir det när steam säljer spel som kräver uplay osv... förstår inte hur dom tänker :/ men skumt du har såna problem dock, uplay kan jag inte påstå jag haft mycket problem med dock spelar jag typ bara division där annars hade jag aldrig brytt mig om det.

testa ominstallera både steam och uplay, nycklen eller spelet kan ju knappast försvinna väl.

du har inget antivirus som på nåt sätt flaggar "libcef.dll fel kanske? för googlar man så får man att det är antivirus som flaggar det som virus och darför kan du inte starta spelet för filen som krävs att starta spelet är blockad? kolla upp isf..

Permalänk

Steam säger att problemet ligger hos uplay. En helg och två arbetsdagar, inget svar från uplay support. Blir att häva köpet hos Steam.

EDIT: Ja, jag har kvitto, och spelet ligger i min Steam katalog.

Permalänk
Medlem

Har aldrig haft problem med länka spelen med Uplay, och har inte heller haft missade DLL, har även Far Cry 5 som i detta exempel, efter du har länkad det kan du ju alltid prova installera från Uplay i sådan fall se om det löser problemet, om sådan är fallet är ju att det är Steam som inte har fått uppdateringen.

Permalänk
Medlem

När jag köpt spel till uplay har det varit via greenmangaming så då slipper jag steam. Aldrig krånglat, men som folk säger, hoppas du får svar av uplay-supporten, annars häva köpet?

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk

Idag fick jag ett automatsvar från uPlay med 10 greatest hits som "starta om din dator" och "uppdatera dina grafikdrivruiner". Om problemet kvarstår vill de ha de loggfiler jag redan skickat till dem. Och de skriver på svenska fast jag har Engelska inställt som språk både i uplay och steam och min ticket var på Engelska.

Påminner om AliBabas customer service, fast uPlay har i alla fall ännu inte börjat fråga mig vad min mamma hette som ogift och vilket sjukhus jag är född i.

Permalänk

Fick ett svar från uplay i söndags. De ville att jag skulle skapa en ny administrator-användare och prova att starta spelet från det kontot.
Det funkade inte. Jag förtydligade igen att spelet inte finns listat bland mina spel på uplay, fast det finns listat i Steam.

Sen har jag inte hört av dem.

Permalänk

Slutrapport: mitt supportärende är fortfarande öppet, men UPlay Support svarar inte längre, de har inte svarat sen förra söndagen. Eftersom det gick flera dagar mellan deras svar (när de svarade) har tiden för att häva köpet på Steam gått ut.

*snip*

Onödigt språkbruk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Slutrapport: mitt supportärende är fortfarande öppet, men UPlay Support svarar inte längre, de har inte svarat sen förra söndagen. Eftersom det gick flera dagar mellan deras svar (när de svarade) har tiden för att häva köpet på Steam gått ut.

*snip*

Försök iaf! Jag har fått ångra köp betydligt längre efter köpet än vad reglerna egentligen tillåter, sålänge jag inte har spelat för mycket. Du har ju inte kunnat spela så det lär inte vara några problem. Steam är inte oresonliga.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk

@Louwsy Shroom:
Jo, jag provade. Spelet har 7 minuter speltid, pga att klockan tickar medan spelet försöker prata med uplays server och jag har försökt starta det säkert 50 gånger, och jag fick avslag.

<Onödigt språkbruk> Uplay!

Permalänk

OK, har öppnat en NY ticket hos UPlay, hos UPlay USA denna gång, och skrivit ett "snälla justa bussiga låt mig lämna tillbaka spelet" till Steam.

Permalänk
Medlem

@Awakeruad: Tjenare tjenare,

har du testat att installera om din "UPlay launcher"? Fel relaterade till libcef.dll hör ihop med din Uplay client och inte spelfilerna enligt google.

Permalänk
Skrivet av Overwatch:

har du testat att installera om din "UPlay launcher"?

Japp. Avinstallerat, ominstallerat. Sen installerat under ett annat användarkonto och testat därifrån. Ingen framgång.

För mig verkar problemet vara att köpet aldrig registrerats hos UPlay. Far Cry 5 finns inte listat bland mina spel i UPlay, bara på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Awakeruad:

Japp. Avinstallerat, ominstallerat. Sen installerat under ett annat användarkonto och testat därifrån. Ingen framgång.

För mig verkar problemet vara att köpet aldrig registrerats hos UPlay. Far Cry 5 finns inte listat bland mina spel i UPlay, bara på Steam.

Har du testat att ladda ner libcef.dll och lagt till den i UPlay´s installationsmapp?

På det sättet har jag fått igång MÅNGA program och spel.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Finns inte alternativet att se CD-nyckeln i Steam när klickat på spelet, och sen mata in det i Uplay?

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem

Du kan annars bara refund'a det, om du har så mycket problem med det. Eftersom du har köpt det på Steam, och det är inte uteslutet från Steams refund policy'n.

God jul på dig och er andra!

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Medlem

Istället för att skriva till dom Uplay/Steam via text, så kan du göra en återbetalningsansökan istället.

Återbetalning

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Tänkte bara meddela att Steam åter vägrade att häva köpet, med hänvisning till att mer än 14 dagar passerat.

UPlay har fortfarande inte svarat på min ticket, men de svarade på min negativa review på Far Cry 5 där jag berättade att spelet kräver uplay konto och att det inte fungerade för mig, och "beklagade att jag haft en negativ upplevelse" och att de "tar alla klagomål på största allvar". Avskum.

Permalänk

*IDAG* svarade helt plötsligt UPlay på min ticket, och för första gången med mer än bara standardsvar 1A. Återkommer när jag återinstallerat 70 gigabyte spel för fjärde gången och kört det test de föreslår.

Permalänk

DET FUNKADE!

UPlays support föreslog att jag skulle installera demot för Child of Light, för att se om UPlay och Steam kunde synka upp, och sen starta Far Cry 5.

Och Far Cry 5 startade! Allt funkar normalt nu, fast jag törs inte avinstallera Child of Light...

Short summary for future people who might find this post via google:
Far Cry 5 bought via Steam wouldn't start, with an error that "libcef.dll is busy". Validating the files didn't work. Reinstalling the game and the uplay client didn't work. Running as administrator didn't work. Installing in a different Windows user account didn't work. Downloading and running Child of Light demo (a different uplay game) from Steam store somehow fixed the problem, and now Far Cry 5 starts normally.

Permalänk
Medlem

Ja ubisoft suger valballe, köpte nytt moderkort och processor nyligen, där ingick the division 2 och far cry new dawn koder. The division fungerar felfritt att lösa in, new dawn däremot........ totalt omöjligt, koden är som följer *****-*****-*****-*****-*****, men när man ska skriva in koden så går de bara att skriva in 4 siffor bokstäver innan den hoppar till nästa paragraf! Support är ju totalt meningslöst då dom inte ens svarar