Permalänk
Medlem

Vilse i AIO djungeln

Hej,

Efter att ha kört costum loop i drygt två år har jag tömt, plockat isär och sålt mina delar. Störst anledning är att jag vill ha ett så litet ATX chassi som möjligt. Dessvärre är jag begränsad till hur litet chassi jag kan välja pga Längden på GPU:n som jag ska beställa.

GPU:MSI 2080ti Gaming X Trio (bäst i tester)
Chassi: FD Meshify C ( clean, relativt liten och bra pris)

Hur som helst har jag bestämt mig för att skaffa mig en AIO kylare till CPU:n. Det är en 7700k som jag delidat. Chassi samt GPU jag valt begränsar mitt val av storlek på radiator, vilket får bli 240mm som jag får fästa på toppen.

Det finns så jäkla många kylare där ute. Vet inte riktigt vilken jag ska välja. Kollat/läst recensioner på alla möjliga ställen men det gjorde valet bara svårare. 🤯

Någon här som kan rekommendera en kylare efter erfarenhet?

Mvh

Permalänk
Medlem

@EroHebi: Jag tycker att Deepcool Captain är bra AIO kylare Har en dator med en Deepcool Captain 120 och en annan dator med en Deepcool captain 240

Visa signatur

Win 10 PRO | I9 9900K | Asus Z390-F | Asus DUAL 4070| Deepcool Captain 240 RGB | Corsair Vengeance 32GB RGB PRO

Permalänk
Medlem

@EroHebi:De flesta ASETEK-baserade kylarna är mer eller mindre likvärdiga (då de baseras på aseteks teknik), och de är de allra vanligaste AIO-kylarna på marknaden.
Har själv en Fractal Design Celsius S24, som jag tycker är väldigt smidig (jämfört med andra likvärdiga) då den har en fan-hub monterad på radiatorn, så att man slipper koppla fläktarna till moderkort eller splitters.
I övrigt är jag väldigt nöjd med hur den presterar (dock åkte medföljande fläktar av direkt för att ersättas med ML120 från corsair), både sett till temperatur och ljudnivå

Visa signatur

CPU: R7 5800X3D | GPU: XFX 6900XT Merc 319 | MB: Gigabyte X570 PRO-I| RAM: 2x16 Corsair LPX@3600MHz CL18|Cooling: Scythe Ninja 5 (Noctua A12x25)|PSU: Corsair SF750|SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB + Corsair MP510 4TB + Samsung 850 EVO 2TB + Samsung 850 PRO 2TB|CASE:NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddglutt:

@EroHebi: Jag tycker att Deepcool Captain är bra AIO kylare Har en dator med en Deepcool Captain 120 och en annan dator med en Deepcool captain 240

Ska kolla upp den tack för tipset

Skrivet av sweisdapro:

@EroHebi:De flesta ASETEK-baserade kylarna är mer eller mindre likvärdiga (då de baseras på aseteks teknik), och de är de allra vanligaste AIO-kylarna på marknaden.
Har själv en Fractal Design Celsius S24, som jag tycker är väldigt smidig (jämfört med andra likvärdiga) då den har en fan-hub monterad på radiatorn, så att man slipper koppla fläktarna till moderkort eller splitters.
I övrigt är jag väldigt nöjd med hur den presterar (dock åkte medföljande fläktar av direkt för att ersättas med ML120 från corsair), både sett till temperatur och ljudnivå

Just den ligger in min lista på potentiellt köp 😁

Så med andra ord kvittar det egentligen vilken jag väljer bland dom populäraste kylarna?

Vilken jag än väljer kommer jag lägga på mina noctua pwm fläktar