Problem med min stationära dator. (W10)

Permalänk

Problem med min stationära dator. (W10)

Tjenare allihopa det är första gången jag söker mig till forum för hjälp men är nog inte kunnig nog för att kunna lösa detta på egen hand och har hört bra om sweclockers så all hjälp uppskattas.
Okej så har börjat fått ett rätt udda problem som oroar mig en del, när jag startar datorn på morgonen så får jag alltid en bluescreen och felmeddelandet varierar varje gång. När jag startar om datorn efter bluescreen så startar den alltid normalt 100% av gångerna, det jag gjort för att försöka hitta problemet är bland annat memtest86, stresstest på både cpu och gpu, uppdaterat drivrutiner till moderkortet och grafikkortet och försökt o kolla om överklockning kan vara problemet här även testat ominstallation vilket fungerade en stund. Sist testade jag virussökning med malwarebytes utan att hitta något. Ingenting visar på något problem datorn är stabil (verkar det som) så länge datorn är igång, datorn är egenbyggd så det kanske finns potential att jag gjort fel när jag byggt ihop den men tycker det verkar konstigt då jag inte alltid haft problemet!

Några av mina felmeddelanden är;
NTFS.SYS
Memory_Management
Unexpected_Kernel_mode_trap
Page_fault_in_nonpaged_area
Attempted_write_to_readonly_memory

(har försökt googla runt på dem men inte lyckats få någon lösning, är antagligen hårdvarufel tänker jag men det vore tråkigt :S)

CPU: Intel Core i7 8700K @ 3.70GHz
GPU: ASUS GTX 1080 8GB
RAM: 16GB 2133mhz (Tror det är corsair stickor) 2X8
Moderkort: ASUS Z370-P (LGA1151)
Operativsystem: Windows 10 home 64bit
Hårddisk: Seagate 2TB
SSD: Samsung evo 850 500GB
Powersupply: EVEGA 850 G2

Om jag glömt något viktigt så kan jag kolla upp det i efterhand!

Tack för all hjälp man kan få!
Hoppas ni har en grym onsdag.

Permalänk
Medlem

@Gideon_RR: Inte helt omöjligt att problemet ligger i din SSD, har du möjlighet att testa med annan vore det bra.
Hur länge har du kört memtesten? En del meddelande kan indikera på minnena.

Har du ingen annan SSD att testa så kan ett försök vara att ta bart existerande partition och göra en ny och därefter formatera den igen innan du installerar windows.