Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Hjälp med råd! (Moderkort + 2060)

Hej detta är mitt första inlägg här på sweclockers så om jag på något sätt gjort val av plats på tråden så ber jag om ursäkt!

Mitt moderkort är ett Asus prime B360M-A (OEM) och jag undrar om det går att skaffa ett: ASUS GeForce RTX 2060 PHOENIX
grafikkort till (Om moderkortet jag har och 2060 är kompatibla) då jag är trött på ständiga fps drops som får mig att spela till 40 % av min egentliga förmåga, jag uppskattar gärna tips på ett bra nätagg till med bra kvalite dock ej för dyrt - min maxbudget för psu och gpu är 6000 sammanlagt.

Nuvarande specs:

i7 8700, 1050 Ti, 8GB ram.

Allt ligger i en Fractal Design Define C burk (Tror jag måste välja ett litet 2060 då moderkortet verkar ha kontakter som kommer ta i grafikkortet med ett stort grafikkort)

Tacksam för hjälp, Mvh Hafflarn

Permalänk
Medlem

Tuta år kör.
Det kan ju hända att ditt nätagg orkar RTX 2060?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Tackar! hittade ingenstans om B360M-A stöder DDR6 nämligen, nja ja har ett 500 Watt billigt "komplett edition" nätagg nu så ja uppgraderar nog det också

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haffla:

@Chris_Kadaver: Tackar! hittade ingenstans om B360M-A stöder DDR6 nämligen, nja ja har ett 500 Watt billigt "komplett edition" nätagg nu så ja uppgraderar nog det också

Att grafikkortet har GDDR6 har inget med moderkortet att göra. Tvivlar på att komplett skulle inkludera värsta skiten, så 500w ska räcka för ett RTX 2060. Vet du exakt vilket nätagg det är?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

@Chris_Kadaver: Cooler Master B500 V2 KOMPLETT Edition

ATX 12V V2.3, 80Plus, 1x 4+4 CPU, 2x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 3x Molex

Kan inget om datorer alls ja e en rookie men har hört att man ska lägga sig över det som rekommenderas av gpu gällande nätagg, om det stämmer vet ja inte - tack för snabbt svar förresten ^^,