Permalänk

Gtx 980 (fps~csgo)

Kollade upp min gtx 980 4gb turbo (asus) och kollade runt om den och kom fram till att en 980(reference) ska ha 180 fps på csgo på maxedout? Som ny lirade jag med 280-350? Är det något fel på källan eller är det bara så att just 980'n från asus presterar mycket bättre? (Ingen cpu bottomneck)

Testade att överclocka ett tag sedan och kom fram till att just min 980 överclockade betydligt bättre på coreclock samt memoryclock än andra 980'n. Finns det något samband?

Permalänk

Allt har väl med vilka inställningar man kör med..?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Som föregående sa.

Beror på vilka inställningar samt kan de pretat om ett medelvärde cs är och har altid varit lite ojämnt optimerat och kan ena stunden pressa ut flera hundra fps men på andra ställen eller situationer dumpa ner under hundra vilket gör att genomsnittet hamnar nånstans på mitten.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Körsbärskornell:

Kollade upp min gtx 980 4gb turbo (asus) och kollade runt om den och kom fram till att en 980(reference) ska ha 180 fps på csgo på maxedout? Som ny lirade jag med 280-350? Är det något fel på källan eller är det bara så att just 980'n från asus presterar mycket bättre? (Ingen cpu bottomneck)

Testade att överclocka ett tag sedan och kom fram till att just min 980 överclockade betydligt bättre på coreclock samt memoryclock än andra 980'n. Finns det något samband?

Har samma GFX som du, har same FPS i CS som du. Kör jag LOW på allt får jag 300+ FPS som du skriver.
Att du kan överklocka mer än andra, good för dig. Ifall du vill veta HUR bra GFX du har.
ASCI Quality Nvidia

Du får då reda på hur bra "KVALLE" ditt GFX är...

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Som föregående sa.

Beror på vilka inställningar samt kan de pretat om ett medelvärde cs är och har altid varit lite ojämnt optimerat och kan ena stunden pressa ut flera hundra fps men på andra ställen eller situationer dumpa ner under hundra vilket gör att genomsnittet hamnar nånstans på mitten.

Nämen det är så att jag inte/aldrig kört cs på low bara maxed out

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

cs:go är så gott som bara cpu. Jag överklocka min cpu från 2.8 till 4ghz och fick ungefär 70-100 fps mer. Förmodligen har den som testade det först en rätt dålig cpu för spelande.