Permalänk

Warranty Void If Removed

Hej kära Sweclockers medlemmar

Jag har tittat på en del datorvideos på Youtube på sistone och kanaler som Linus Tech Tips och Gamersnexus säger om och om igen att klistermärken som säger något med "Warranty Void If Removed" (som sitter på skruvar för att plocka isär komponenter som Grafikkort) inte gäller i USA.

Hur är det i Sverige? Har vi något likt USAs "Right to Repair"? Har dessa "Warranty Void If Removed" klisterlappar någon juridisk makt i Sverige och hur har det sett ut för er som behövt använda kvarstående garanti trots att dessa klisterlapparna varit borttagna?

Jag har också gjort en Straw Poll för att se vad ni tycker.
https://www.strawpoll.me/17365308

Tack för mig!

Visa signatur

ASUS B350 PRIME PLIS, AMD RYZEN 1600 (OC 3.8 GHz), ANTEC KÜHLER H2O 1220 (med 2 Noctua NF-F12), EVGA GTX 970 ACX 2.0 Superclocked, HYPERX 8GB DDR5, Fractal Design Define S, Seagate 1TB,
A-DATA SSD SX900-Series 128GB, Fractal Design Silent Series R2 140mm x3

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Adamzki01:

Hej kära Sweclockers medlemmar

Jag har tittat på en del datorvideos på Youtube på sistone och kanaler som Linus Tech Tips och Gamersnexus säger om och om igen att klistermärken som säger något med "Warranty Void If Removed" (som sitter på skruvar för att plocka isär komponenter som Grafikkort) inte gäller i USA.

Hur är det i Sverige? Har vi något likt USAs "Right to Repair"? Har dessa "Warranty Void If Removed" klisterlappar någon juridisk makt i Sverige och hur har det sett ut för er som behövt använda kvarstående garanti trots att dessa klisterlapparna varit borttagna?

Jag har också gjort en Straw Poll för att se vad ni tycker.
https://www.strawpoll.me/17365308

Tack för mig!

De påverkar inte reklamationsrätten men garantin kan ha vilka villkor som helst så den kan upphöra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.