Portabel AC inför sommaren [Samlingstråd]

Permalänk
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Igår fick jag ned mitt rum från 26.9 till 22.5 (ställd på 22) på 15-20 minuter. Ca 20 kvadrat i sovrummet.
Temperatur ute på 28 och närliggande rum på 26-27.
12800BTU

Har du fönsterkit? Dörren stängd?

Måste vara något fel på min ac då. Ja dörren är stängd och jag har ett fönsterkit. Temperaturen ur acn ligger på 14-17 grader så borde ju kyla ner snabbare tycker jag. Den är nog 6 år gammal nu så kanske det som är problemet, har för mig den kylt bättre innan men detta är första året som jag har haft ett fönsterkit.

Visa signatur

Citera mig för svar!!
CPU: i7 3770K @ 3,5 Ghz -- Ram: Corsair 16 GB -- Moderkort: Z77A-S01
Lagring: SSD- Samsung 840 EVO 250 GB// 2TB HDD -- GPU: Nvidia Geforce GTX 680

Permalänk
Inaktiv

Om man har ett sovrum som har ca 26-29c
Och vill lyckas få ner den till ca 22c

Är de bäst att sätta den på 22c och låta den vara där tills uppnådd temp, eller 17c och låta den pressa ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128054:

Om man har ett sovrum som har ca 26-29c
Och vill lyckas få ner den till ca 22c

Är de bäst att sätta den på 22c och låta den vara där tills uppnådd temp, eller 17c och låta den pressa ?

Skickades från m.sweclockers.com

Trots att enheter säkert överdriver lite, så är det ju så att den ofta stänger av när tempen vid själva enheten uppnår rätt.
För att jag ska ha 22 i mitt vardagsrum så är det 20 som gäller på maskinen, men för ett litet sovrum så behöver man nog inte överdriva lika mycket med inställningen.

Permalänk
Inaktiv

Om man har 2 maskiner med samma BTU,
Fast en med den äldre köldmedium och den andra har den nyare.

Är där skillnader i hur bra dom kyler ?
Eller har det att göra med uppsättningen av

BTU
Effekt
Kyleffekt
EER
KWh/60min

???
Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon128054:

Om man har 2 maskiner med samma BTU,
Fast en med den äldre köldmedium och den andra har den nyare.

Är där skillnader i hur bra dom kyler ?
Eller har det att göra med uppsättningen av

BTU
Effekt
Kyleffekt
EER
KWh/60min

???
Tackar

Skickades från m.sweclockers.com

Det är ju uppsättningen BTU/Kyleffekt som räknas i kylförmåga.
exempel så vinner den första både på att den drar mindre el och kyler något bättre. Jag är osäker på vilket medel som kyler bäst men det som nästan alla använder idag är ju R290.

12000BTU
3.5 KW Kyleffekt
3.6 SEER
1.0 KWh/60min

11500 BTU
3.5 KW Kyleffekt
3.4 SEER
1.1 KWh/60min

Skrivet av Borgen1998:

Måste vara något fel på min ac då. Ja dörren är stängd och jag har ett fönsterkit. Temperaturen ur acn ligger på 14-17 grader så borde ju kyla ner snabbare tycker jag. Den är nog 6 år gammal nu så kanske det som är problemet, har för mig den kylt bättre innan men detta är första året som jag har haft ett fönsterkit.

Beror ju på om den får tillräckligt med luftcirkulation nu då, den måste ju ha in X mängd luft för att pumpa ut X mängd. jag har samma 14-17 grader ut i min som har 420 m³/h i luftflöde. nu fick jag ned mitt rum från 24 till 21 på ca 15-20 minuter. Det gick inte så värst mycket snabbare faktiskt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borgen1998:

Måste vara något fel på min ac då. Ja dörren är stängd och jag har ett fönsterkit. Temperaturen ur acn ligger på 14-17 grader så borde ju kyla ner snabbare tycker jag. Den är nog 6 år gammal nu så kanske det som är problemet, har för mig den kylt bättre innan men detta är första året som jag har haft ett fönsterkit.

Det kan vara så att det är för trångt utblås med fönsterkit, då blir det ibland sämre effekt då motor får jobba mer samtidigt som varm luft spiller ut runtom enheten.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra dubbelhäftande tejp som tål värme?
Har nämligen fixat en träskiva som jag har monterat slangen i med medföljande fäste till min Argo AC.
Och använt dubbelhäftande tejp(genomskinlig) från Classe, deras monteringstejp super. (https://www.clasohlson.com/se/Monteringstejp-Super/Pr31163300...)
Men efter några dagar så släpper det och fästet lossnar, vilket i sin tur lämnar en stor springa som släpper in värmen igen.
Så kan man känna att tejpen inte är lika klibbig längre. Är det värmen som påverkar det då?
Finns det några bättre dubbelhäftande tejper eller bättre lösning att tillgå?

Har planer i att cadda/designa upp något typ av fäste/monteringsanordning för att sedan skriva ut på min skrivare, men vet inte hur det ska lösas.

Tips mottages!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Finns det någon bra dubbelhäftande tejp som tål värme?
Har nämligen fixat en träskiva som jag har monterat slangen i med medföljande fäste till min Argo AC.
Och använt dubbelhäftande tejp(genomskinlig) från Classe, deras monteringstejp super. (https://www.clasohlson.com/se/Monteringstejp-Super/Pr31163300...)
Men efter några dagar så släpper det och fästet lossnar, vilket i sin tur lämnar en stor springa som släpper in värmen igen.
Så kan man känna att tejpen inte är lika klibbig längre. Är det värmen som påverkar det då?
Finns det några bättre dubbelhäftande tejper eller bättre lösning att tillgå?

Har planer i att cadda/designa upp något typ av fäste/monteringsanordning för att sedan skriva ut på min skrivare, men vet inte hur det ska lösas.

Tips mottages!

Provat 3M Tejp? Glöm inte att det ska binda med materialet, så klistra på/täta och sedan så låter du det sitta i 24 timmar, för bästa resultat.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Jag har en ELECTROLUX EXP34U338CW att hämta ut på webhallen nu. Fick hem en Delonghi från Netonnet som rassla väldigt mycket hela tiden så fick lämna tillbaka den. Vet ni om det följer med någon sorts slang och anslutning till den? Jag förstår att ett komplett fönsterkit inte följer med. Det siktar jag på att beställa från amazon eller liknande, om jag nu hämtar ut den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sljdhl:

Jag har en ELECTROLUX EXP34U338CW att hämta ut på webhallen nu. Fick hem en Delonghi från Netonnet som rassla väldigt mycket hela tiden så fick lämna tillbaka den. Vet ni om det följer med någon sorts slang och anslutning till den? Jag förstår att ett komplett fönsterkit inte följer med. Det siktar jag på att beställa från amazon eller liknande, om jag nu hämtar ut den.

Slang ska följa med, så du behöver bara komplettera med fönsterkit. Följde med slang till min EXP35

Permalänk
Medlem

Köpte en Andersson ARC 3.1 för någon månad sedan och igår anlände också fönsterkitet, jäklar vad effektiv den blev.

Gått från 29.3 till 21.5 på 45 minuter i sovrummet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem

Media Markt i Kalmar hade fått leverans på nya AC idag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem

Fick nu hem min EXP35U538CW. Men den stänger av sig så bara fläkten fungerar efter 3 minuter. Sen kanske efter 20 minuter så går AC igång igen. Någon som har liknande problem ?

EDIT: den har nu vart på i 2 timmar på cool läge men aggregatet går inte igång och den blåser bara luft. Ibland så hoppar den i gång men dör efter några minuter. Har testat tömma kondensvatten vilket det var ca 10cl men ingen skillnad. Testade dra ut strömsladden också och vänta lite, ingen skillnad där heller.

Permalänk
Medlem

Fick möjlighet att lyssna på Electrolux EXP34U338CW idag och kan konstatera att den är mycket tystare i kyldrift än våran DeLonghi Pinguino PAC EX120 Silent.

Det var faktiskt mycket större skillnad än jag trodde.
Det som låter mest på Delonghin är kompressorn men även fläkten upplevdes som tystare på Electroluxen.

Med facit i handen så skulle man ha valt Electroluxen i stället då priset var ungefär detsamma.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Gomer, Ett skäl till att en AC stänger av sig efter ett par minuter kan vara att det är för mycket mottryck, Det är inte för trångt i kanalen där du leder ut luften? Pröva att kör den igenom ett större område eller bara rakt ut i rummet för att se om samma sak händer.

Testa även ställ den närmre, Gärna på en pall och NÄRA väggen försök för att få utluft slangen så kort som möjligt.

Permalänk
Medlem

@Jefe

Har du lyssnat i din hemmiljö? - det är helt annat i en affärsmiljö med stora öppna ytor och inte har reflekterande väggar i sin närhet och allmänt högre ljudnivå i omgivningen - sedan är vi med öronen jättedåliga att bedöma ljudstyrka i absoluta termer (i dB SPL) utan här får man försöka använda någon app i telefonen och bestämd kort avstånd från tex. utblås och andra punkter - gärna med en spectrumanalys också för att se om det är diskreta toner med i bilden..

@Gomer

Ser redan ett fel i bilden - utblåsarena i hålet genom väggen/fönstret verka krympt väldigt mycket i jämförelse med arean på slangen - hur är temperaturen ut ur maskinens anslutning till slangen (försök peta in en lite sladdsensor till en elektrisk termometer med snabb uppdatering så att sensorn är mitt i luftströmmen) - är det brännhett (dvs 60 - 70 grader C) så kan inte maskinen göra sig av med värme i tillräcklig takt, det blir väldigt hög mottryck i kompressorn och går tungt (drar mycket ström) och klixon löser ut efter kortare tid och det kan ta uppemot 20 minuter innan det slår på igen (kompressorn måste svalna rätt många grader innan klixon slår tillbaka igen och det tar tid).

Till detta kan det vara elektronik som väntar länge efter ett överhettningstillfälle och dess 'klocka' återställs inte bara för att man drar ut elsladden utan systemet håller reda på hur länge det har gått i tid från senaste avstängningen pga. överhettning likväl om kompressorn var igång nyss och väntar en tid för att tryckutjämningen skall avslutas helt innan ny startförsök (kompressorerna orkar i regel inte att starta mot hög mottryck)

Gör hålet ut betydligt större i area och var säker på att det inte finns något hinder på utsidan av det som stryper utblåset det minsta lilla - kolla också att du får in luft andra vägar så att utblåsfläkten som trycker luft genom slangen inte har att kämpa med högt undertryck i rummet och därför inte får ut någon luft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxargs:

@Jefe

Har du lyssnat i din hemmiljö? - det är helt annat i en affärsmiljö med stora öppna ytor och inte har reflekterande väggar i sin närhet och allmänt högre ljudnivå i omgivningen - sedan är vi med öronen jättedåliga att bedöma ljudstyrka i absoluta termer (i dB SPL) utan här får man försöka använda någon app i telefonen och bestämd kort avstånd från tex. utblås och andra punkter - gärna med en spectrumanalys också för att se om det är diskreta toner med i bilden..

Bägge apparaterna står i hemmamiljö i liknande omgivning dessutom.
Det som gjorde mig mest förvånad var ljudskillnaden på kompressorn
men även fläktljudet var lägre på Electroluxen.

Ska mäta med decibel appen vid tillfälle för att se hur mycket det skiljer på dom.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

@Gomer
Kolla även om gardinen sugs emot luftintaget och blockerar det, ser misstänkt nära ut på bilden. Electrolux skriver att det ska vara minst 50cm fritt bakom och det är för att inte få något hinder för insuget. När den bara går 2 minuter låter det som att något gör att det är tvärstopp och inte bara lite för högt mottryck. @xxargs hade också flera bra tips som är värda att undersöka

Permalänk
Medlem

Hmm intressant - problemet är att det är rätt få tillverkare av sådana saker och av interiörbilderna tidigare av isärplocka elektrolux och det som finns i PAC EX120 så är det väldigt mycket gemensamma komponenter som fläktmotorer, skovelhjul som stänker på kondensorn med lång axel genom paketet, förmodligen kompressorn av samma tillverkare och modell etc.

Gissar att det är bygget som sådant som bestämmer den resulterande ljudnivån - hur mycket vibration som går ut i chassier, turbulens i fläktar och kanaler etc. och uppenbarligen verkar elektrolux ha lyckats bra i så fall.

Själv märker jag ingen större skillnad i ljudnivå mellan PAC EX120 och den gamle portabla AC i plåtchassie utöver rassel och gnissel som kommit med tiden - OK PAC EX120 är en del tystare i sin 'tystläge' då det beror på att fläktarna både ut genom slang och i rummet är neddraget i fart, det är först då kompressorn blir dominerande i ljudbilden.

Det jag var mest förvånad var att den gamle maskinen med bara 6800 Btu - väl matchar i kylkapacitet som den nya PAC EX120 när man har vatten i dess evaporativa kondensor (men är klart klenare utan vatten) och en förklaring är också att den gamle maskinen har bara halva arean på slangen gentemot moderna maskiner och därmed inte drar in lika mycket med luft för sin kylning och förmodligen skulle fungera utmärkt utan för mycket värme på utblåset med den genomgångs-stussen som Gomer har och har problem med överhettning med sin Elektrolux.

En sak som jag har insett som viktig och där elektrolux och PAC EX120 blåser rakt till snett mot taket och kan inte blåsa rakt mot sidan ut i rummet medans den gamle maskinen gör det - det har stor påverkan på den upplevda kylan om det det blåser direkt på en över halva rummet eller om det först gått i taket.

Är det för varmt så vill man att det blåser på en - är det för kallt så avskyr man draget, men när det är varmt så saknar jag faktiskt att med den nya maskinen inte kan ställa utblåset till helt horisontell riktning då att först kyla övre delen av rummet och taket innan rumstemperaturen upplevs börja sänkas tar en del tid medans direktblås märks direkt.

---

Att tänka på är att sådana här maskiner producerar på sin utblås samma värmemängd som 2 st 2 kW värmefläktar i högsta läget på en gång (3 kW från rummets värme och 1 kW från kompressorn) - det är alltså viktigt att varmluften som går ut genom slangen har så lite hinder som möjligt, likaså att luftförsörjningen in också har minimalt med hinder.

Permalänk

Gomer: som andra redan har skrivit så är hålet i väggen för frånluftsslangen för litet och dessutom krymper det för abrubt. När frånluftsslangen blir för varm stänger ac:n av kompressorn automatiskt. Råkade ut för samma sak vid min första installation av ac:n. Lösningen är större hål i väggen och "smidigare" överföring.

Och det behöver inte vara ett runt hål i väggen som är lika stort som slangen, bara arean är samma som frånluftsslangen och att det inte krymper för snabbt. Jag hade inte möjlighet till det utan har en bit ventilationsslang (aluminiumrör) mellan frånluftsslangen och ett smalt ventilationsfönster. Det är inte bredare än 6-7cm men desto högre.

Permalänk
Medlem

Upptäckte igår att min AC är förvånansvärt exakt i temperaturen. Ställde in den på 22c i sovrummet, min digitala inomhustermometer låg stabilt mellan 21.9-22.4c, det är ansenligt mer stabil och korrekt temperatur än jag räknade med.

Jobbigt bara jag somnade ifrån den inatt, undrar vad den drog inatt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkan:

Upptäckte igår att min AC är förvånansvärt exakt i temperaturen. Ställde in den på 22c i sovrummet, min digitala inomhustermometer låg stabilt mellan 21.9-22.4c, det är ansenligt mer stabil och korrekt temperatur än jag räknade med.

Jobbigt bara jag somnade ifrån den inatt, undrar vad den drog inatt...

Skickades från m.sweclockers.com

ca 0.7-1.5 kr timmen är väl rimligt beroende på elavtal.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Tack allihopa för svar. Jag gjorde nu ett test genom att dra slangen ut till balkongen och nu har den varit på utan avbrott i två timmar. Konstigt ändå att änden för utblåset stryper, den har mindre area som själva slangen. Jag ska ta och göra hålet större i min fönstermodd och kanske dra fram AC lite så gardinen inte kysser insuget så borde problemet vara löst. Återkommer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

ca 0.7-1.5 kr timmen är väl rimligt beroende på elavtal.

Har relativt bra elhandelsavtal, men får det vara värt (kompressorn behövde inte gå så mycket när utetempen låg på 19 inatt, så det kanske räddar mig).

Tur prognosen visar på bara 20 och inte 32 nästa vecka.

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix B450-F gaming - SSD OS: Samsung 970 EVO (1tb), SSD lagring: Kingston NV2 M.2 NVMe(2tb), CPU: Ryzen 7 5800X3D, AIO: Corsair Hydro H115i PRO RGB, GPU: ASUS TUF Geforce RTX 4070ti RAM: Corsair Vengeance 2x16GB 3600MHz Cl16, PSU: Corsair RM750X v2, Chassi: Fractial Design Define R6, Skärm: ASUS ROG PG278QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkan:

Upptäckte igår att min AC är förvånansvärt exakt i temperaturen. Ställde in den på 22c i sovrummet, min digitala inomhustermometer låg stabilt mellan 21.9-22.4c, det är ansenligt mer stabil och korrekt temperatur än jag räknade med.

Jobbigt bara jag somnade ifrån den inatt, undrar vad den drog inatt...

Skickades från m.sweclockers.com

Kör min exp34u338cw från Elektrolux på auto 21 grader dygnet runt. Kostar mig 7-8kr om dagen mätt med elmätare under nu lite mer än en vecka

Permalänk
Medlem

Någon som har ett bra tips för fönstertätningskit till Vridfönster från Elitfönster som öppnar sig lite där uppe?

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoku:

Någon som har ett bra tips för fönstertätningskit till Vridfönster från Elitfönster som öppnar sig lite där uppe?

Se detta. Jag har den från Trotec med samma sorts fönster du har (borde väl vara samma storlek?) och den passar till ca 90-95%.

Skrivet av jhedlof:

Något av dessa är bäst:

https://luftmiljobutiken.se/produkt/airblock-360-fonstertatni...

https://se.trotec.com/produkter-och-tjaenster/maskiner-homeco...

https://www.amazon.de/HOOMEE-Universal-Window-Portable-Condit...

Jag har ett Airblock 360 från Luftmiljöbutiken i sovrummet. Dyrare än de andra som säkert är av samma kvalitet, men det kom snabbt på posten.

Har beställt ett Homee Airlock från Amazon.de till vardagsrummet. Det finns olika storlekar (dörr/fönster) och i produktbeskrivningen finns fönstermått så man väljer rätt.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Se detta. Jag har den från Trotec med samma sorts fönster du har (borde väl vara samma storlek?) och den passar till ca 90-95%.

Tack så mycket! Trodde inte att AirLock hade tyg på övre delen.
Kollade på HOOMEE och hittade denna videon som visar ett sådant fönster.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoku:

Tack så mycket! Trodde inte att AirLock hade tyg på övre delen.
Kollade på HOOMEE och hittade denna videon som visar ett sådant fönster.

Det stämmer, kör HOMEE isåfall. Mitt fönster öppnas inte lika mycket som på filmen i överkanten vilket gör att det blir en väldigt liten glipa på mitt. Därmed fungerar AirLock bra.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Det stämmer, kör HOMEE isåfall. Mitt fönster öppnas inte lika mycket som på filmen i överkanten vilket gör att det blir en väldigt liten glipa på mitt. Därmed fungerar AirLock bra.

Mitt öppnas inte heller så mycket som på videon. Du har möjligtvis inte ett foto på ditt fönster med kitet?

Jag har ca 460cm i omkrets på alla 4 sidor. 120x110 fönster.

Visa signatur

ΛVOИ 2022
AMD Ryzen 7 3700X AMD Radeon RX 6900 XT
Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI Samsung 970 EVO Plus 1TB
Cooler Master NR200P MAX Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz