Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Anpassa vatten kylare till AM4 socket - behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Anpassa vatten kylare till AM4 socket - behöver hjälp.

Hej. Jag har en vattenkylare Cooler Master Nepton 280L från min gamla 1155 Intel system som jag tänkte placera på min nuvarande AM4. Jag tänkte först köpa AM4 adapter kit ''RL-AM4B-NEPS-R1'' och lade beställning på den hos komplett och webhallen. Men nu har det gått c/a 3 månader och det verkar som den kommer aldrig att komma in Så nu bestämde jag att göra adapter själv, då det verkar inte vara så svårt. Men jag behöver hjälp med två nyanser:

1) Är det säkert att koppla metall som leder ström till kopplingar på pumpen eller måste det vara aluminium?

2) Jag är osäker och behöver tips om jag bör göra koppling till (plast öron) som på den riktiga kit ''RL-AM4B-NEPS-R1'' eller koppla den till backplate genom hålen istället?

Tack för hjälpen!
Vänligen, Tjeck.

Permalänk
Medlem

Tjenare!

Råde du bot på problemet? Sitter i samma sits och vrider mig om jag ska använda buntband eller försöka nyttja dom lga2011 fästena som sitter på blocket...

Mvh.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

De där är lite lurigt har inte AM4 kort så jag kan kolla. Men jag har försökt att ha original plattan bak kvar se se om nått fäste passar hål bilden gällande skruvarna så får dom inte dras för hårt skull om det går ha en bra fjäder i mellan som EKw har på sina cpu block

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz