Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Montera skärmarm på spånskiva?

Tjena! Är det någon som monterat en skärmarm på ett bord med spånskiva? Har ett Ikea Bekant (1,6 cm tjock spånskiva), Iiglo MM100 och en 34" ultrawide (5,5 kg). Är lite orolig på om bordet kommer hålla. Någon med liknande setup?

Permalänk
Medlem

Jag hade lagt en bit trä mellan skruvarna och bordet på undersidan för att fördela trycket. Känns som skruvarna annars kan bita in i spånskivan.

Permalänk
Medlem

Hej

Jag har en skärmarm för 2 skärmar och skärmarmen gick rakt genom bordet så jag skulle rekomendera att sätta mågon typ av träbit/metall bit på både över och undersidan för att fördela trycket.

Permalänk
Medlem

Jag har 4 skärmar på ett stativ på just detta bord. Har inte märkt något konstigt under ett års tid.

Det som slog mig nu är att jag använder ett ex av Liftarens guide till galaxen i pocketformat som fördelar trycket. Kanske borde uppgradera till en träkloss...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Medlem
Skrivet av candybag:

Det som slog mig nu är att jag använder ett ex av Liftarens guide till galaxen i pocketformat som fördelar trycket. Kanske borde uppgradera till en träkloss...

Skickades från m.sweclockers.com

Blasphemy!!

Permalänk
Medlem

Jag har också IKEA Bekant bordsskiva och monitorarm, jag har inte förstärkt något utan använde bara det som följde med. Har tidigare haft en 34" ultrabred skärm och nu en 27" skärm. Inga problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem
Skrivet av eat:

Blasphemy!!

Hahah, misstänkte att det skulle röra upp känslor

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

9900K - GTX 1080 ti - 64 GB - 3xXB270HU - 1xU2717DA
Yamaha HS7 - HD600 - Focusrite Clarett 8Pre - Akai MPK261 - AT2050
2x Auralex Project 2™ Roominator Kit - Multibrackets Gas Lift Quad
www.soundcloud.com/frozen_orb
www.facebook.com/FrozenOrbMusic

Permalänk
Rekordmedlem

Är du orolig så skaffa en 2-3mm tjock plåtbit och lägg mellan fästet och bordsskivan för att sprida krafterna över en större yta.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.