Permalänk
Medlem

PS2 vs. XBOX

Vilken konsol gillar ni mest?
Själv föredrar jag PS2!

Permalänk
Medlem

Det ena behöver väl inte utesluta det andra?

EDIT: Röstade på PS2

Permalänk
Avstängd

varför tog du inte med GC?

nåja, jag föredrar xbox före ps2

Permalänk
Medlem

glömde bort GC totalt :\

Permalänk
Medlem

GameCube.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

GC knäcker båda. (var inte med jag vet)

console: Xbox.
Spel: PS2
Hur menar du egentligen? bäst hårdvara eller bäst spel?
hårdvara vinner xbox. PS2 är gammal och bräcklig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
GC knäcker båda. (var inte med jag vet)

console: Xbox.
Spel: PS2
Hur menar du egentligen? bäst hårdvara eller bäst spel?
hårdvara vinner xbox. PS2 är gammal och bräcklig.

Hans fråga var vilken konsoll vi föredrar.. Inte vilken som är bäst

Själv är jag inte säker.. Gillar starkt kontrollerna till PS2. Och spelutbudet.. Men. Gillar även spelen till Xbox.
Men men.. PS2 drar nog det längsta strået i mitt fall.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det finns en adapter man kan köpa så att man kan använda Ps2-kontrollerna till xbox, kommer inte ihåg var jag sett det och jag har inte testat det heller men det låter ju rätt bra

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB

Permalänk

intel power: är du säker??? aldrig hört talas om det, men kanske finns.
kan du länka?

Visa signatur

jag känner Printscreen, i verkligheten också.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tjackade ett beg chippat x-box häromveckan .... helt underbart o streama från nätverket , divX, mp3 osv osv.... slungade i en 120gb disk så e de bara o glida me sin fina HTPC överallt o spela gamla hedliga nintendo tex

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
OnceWereGood:
Här finns den http://www.psxcare.com/product.php?xSec=9&xProd=17

http://www.webhallen.com/prod.php?id=8563 är lite billigare.

Permalänk

Det ska komma HDD, nätvärkskort, tangentbord, mus och annat roligt till PS2... men suck vilken århundrade blir det?

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Medlem

hoppas det kommer snart Jag väntar på att dem ska släppa nätverksadapter, och att dem släpper några roliga online spel då

Permalänk
Medlem

XBox har steel battalion.. huga va det är kollt.. grym spel känsla.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Hedersmedlem

Lilla kontrollern också

Till Steel Battalion alltså.

Visa signatur

Nämen hej!

Permalänk

xbox kontrollerna fröstör hela känslan, det var sketa längesen jag såg att man kunde beställa linuxkit med hdd och hela köret till ps2 från nån butik i england(tror jag).

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem

Xbox helt klart, dock var timesplitters på ps2 ganska underhållande Men Xbox äger både Ps2 och GC hårt.

Permalänk
Medlem

bara jag som tycker att det är tråkiga spel på xbox?
ps2 har ju mycket störe spelutbud än xbox, och mycket mer roligare spel. Enligt mig iaf

Permalänk
Permalänk
Medlem

hoppas dem gör så att man kan "uppgradera" sin ps2... Jobbigt att köpa ny konsol för några förbättringar, iofs är dem rätt stora, men ändå :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joel.lindgren
http://www.aftonbladet.se/vss/spela/story/0,2789,313542,00.ht...

ha 5000-6000 för den mojängen... då bygger man sig en egen HTPC med DVD-brännare, AMD 3000+ och 200 GB hdd samt ett trevligt TV-kort för en lägre summa

Permalänk
Medlem

Xbox! Vem säger att man måste ha en konsoll för att spela? Tycker XBMP är riktigt trevligt

Gardering mot anmälare: Det är enbart olicensierad anime som kollas. Allt är nerladdat med Bittorent.

Visa signatur

"Måste bara skriva av mig lite"

vemfan har dödat size-taggen?? och varför?

Permalänk
Medlem

vad är XBMP för något? :\

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rile
vad är XBMP för något? :\

Xbox Media Player

Permalänk
Medlem

mmm köpte faktiskt min X-box mest för att kolla på film på.. är otroligt trevligt att kunna spela vcd/svcd/divx/xvid/dvd på samma spelare..
osså e de ju ett + i kanten att man kan spela oxå

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

PS2 har de bästa spelen som är ganska kul att spela. Xbox har HDD svcd, div o.s.v men enligt mig så allt som släpps på Xbox kunde lika gärna släppas på PC. Det är bara Bill Gates som har fått för sig att haka på Konsol trenden och skapa en konsol så att han kan sätta ditt spel som HALO som alla egentligen vill ha på PC.

Visa signatur

If it bleeds, we can kill it!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Hedersmedlem

Vicious: Alla spel som släpps till PS2 och GC kunde lika gärna släppas till PC också, vad har det med saken att göra?

Visa signatur

Nämen hej!