Permalänk
Inaktiv

Vad för VPN använder ni?

Jag har tidigare haft PIA och jag vill prova på något nytt eftersom PIAs port forwarding är ett skämt. Just nu tänker jag på att använda Mullvad eller Windscribe. Hur är hastigheten med Mullvad och skulle ni rekommendera det över Windscribe?

Permalänk
Medlem

Jag kör OVPN och är väldigt nöjd. Det fungerar bra för min 100Mbit anslutning.

Portforwarding var inga problem att ställa in, dock är antalet portar begränsade

Använder appen till mobilen när jag ska surfa på okända nät också (hotell etc)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star Citizen referral: STAR-5K66-JDZB

CM NR200P, ASUS ROG STRIX B660-I GAMING WIFI, Fury Beast DDR5 4800MHz 2x16GB, i5-12600K + Scythe Fuma 2, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL OC, WD Black SN850 PCIe 4.0 NVMe M.2 - 2TB+1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon285805:

Jag har tidigare haft PIA och jag vill prova på något nytt eftersom PIAs port forwarding är ett skämt. Just nu tänker jag på att använda Mullvad eller Windscribe. Hur är hastigheten med Mullvad och skulle ni rekommendera det över Windscribe?

Kör också ovpn.com med 250/250 lina och får faktiskt ut riktigt nära full hastigheter. Använder Bahnhof i grunden.

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

@anon285805: PIA har bara vissa länder med PF och Sverige är ett av dem. Vet inte varför de dragit bort den från länder som tex Holland.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

Liten sidofundering: ovpn verkar skylta lite med att man kan få egen IP. Ur rent anonymitetssyfte är det väl en direkt dålig ide? Kikar man på trafiken som kommer ur tunneln kan man identifiera en användare där, och är man dessutom ensam om sin IP för ett tidsspann går det även koppla all övrig trafik från den IPn till samma användare. Verkar dumt på mig.... här är väl ett av fåtal tillfällen när NAT faktiskt är användbart ut säkerhetsynpunkt.

Visa signatur

ecce
#NATisNotASecurityFeature

Permalänk
Medlem

Körde tidigare Anonine med tyckte överlag att det var kassa hastigheter och segsurfat. Bytte till ProtonVPN i samband med black friday och är hur nöjd som helst. Kör deras klient med inbyggd killswitch och får ut full hastighet på min lina. Även såpass bra svarstider att det går att spela utan problem med den igång.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Keeper of Traditions

Kör mullvad på servern som rullar där hemma. Känns bra att stöda ett lokalt Göteborgsbolag som även verkar ha väldigt bra koll på vad de sysslar med. Då korsar inte trafiken till leverantörens servrar landsgränsen heller.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Slår ett slag för Mullvad också, OVPN strulade konstant när jag hade det för några år sedan. De skyllde alltid på användarna tills runt 20 säger sig ha samma problem. Då blev det i stället andra toner "Oj, ah vi har hittat det nu. Fixar det"

Enda nertiden jag upplevt med Mullvad är planerade uppdateringar av tjänsten som gjort att de legat nere en timme; men oftast är de duktiga på att man kan byta server så de alltid har någon fungerande i alla fall.

Permalänk
Medlem

Använder nordvpn , funkar sådär tycker jag inte dom bästa hastigheterna

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Kör på mullvad. Känns som ett seriöst och bra företag som är lättanvänt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Varje dag är inget problem!
CPU: Core i7 2600K | Kylare: BeQuiet! Pure Rock | RAM: Corsair 16GB (4x4GB) DDR3 CL9 1600Mhz | SSD: Samsung SSD 840-Series | GPU: MSI GeForce GTX 1060 6GB | Ljudkort: Avid Mbox | Monitorer: Yamaha HS5 | Router: MikroTik hAP ac² |

Permalänk
Medlem

Kör med PrivateVPN, fick så bra pris för typ ett år sedan så fick 3 år men betalade för cirka 1 år.
Tycker det fungerar bra, inga konstigheter och får ut rätt bra hastighet ändå måste jag säga.

Får se vad det blir för VPN när denna tagit slut.

Permalänk
Medlem

ProtonVPN. Ok pris, snabba hastigheter och professionelt företag baserat i Schweiz så man får alla fördelar som kommer med deras lagar också.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med Mullvad.

Visa signatur

Nerd is the new Cool

Permalänk
Avstängd

Nordvpn ett par veckor. Har bara haft lite krångel en gång när hastigheterna var lite låga. Kopplade ner och upp igen och kom till en annan server o då var det full 100mbit hastighet igen.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

pia, mycket nöjd. Använder inte port-forwarding.

Permalänk
Medlem

Hej … någon rekommendera Mullvad och där får man 5 enheter för 50 kr i månaden.
Kunde inte hitta hur många enheter man får med OpenVPN, är det någon som vet?

MVH

Permalänk
Medlem

Torguard har jag gått tillbaka till igen, snittar runt 50MB/s på min 600mbit lina.
150kr för 3 månader, billigare ju flera du köper.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Kör mullvad nu, har 300mbit och får ut ca 280,så jag är nöjd. Hur mycket jag än trixade med NordVPN fick jag aldrig över 120.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ecce:

Liten sidofundering: ovpn verkar skylta lite med att man kan få egen IP. Ur rent anonymitetssyfte är det väl en direkt dålig ide? Kikar man på trafiken som kommer ur tunneln kan man identifiera en användare där, och är man dessutom ensam om sin IP för ett tidsspann går det även koppla all övrig trafik från den IPn till samma användare. Verkar dumt på mig.... här är väl ett av fåtal tillfällen när NAT faktiskt är användbart ut säkerhetsynpunkt.

Beror ju på vad du använder vpn till, om du exempelvis sitter bakom en NAT men vill kunna hosta något ut eller inte ha din egna adress direkt ut så kan det vara ett sätt runt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Torguard har jag gått tillbaka till igen, snittar runt 50MB/s på min 600mbit lina.
150kr för 3 månader, billigare ju flera du köper.

Du får ju 50% rabatt med TORGUARD50OFF
Pröjsar $50 för 2 år alternativt $30 för ett år.

Får ut runt ~4-500 Mbit/s i Sverige och runt 200 Mbit/s på amerikanska servrar.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Du får ju 50% rabatt med TORGUARD50OFF
Pröjsar $50 för 2 år alternativt $30 för ett år.

Får ut runt ~4-500 Mbit/s i Sverige och runt 200 Mbit/s på amerikanska servrar.

Damn, hur länge gäller detta? La precis in tre månader efter att ha testat lite andra tjänster.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Damn, hur länge gäller detta? La precis in tre månader efter att ha testat lite andra tjänster.

Det är permanent. Lägger du till den på kontot så gäller den för alltid.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3