Ubisoft ger bort Assassin's Creed Unity gratis

Permalänk
Skrivmaskin

Ubisoft ger bort Assassin's Creed Unity gratis

Paris har sannerligen varit på tapeten i veckan, då stora delar historia gått upp i rök när den anrika katedralen Notre-Dame under måndagskvällen fattade eld. Flera hundra år gammal gotisk arkitektur har gått förlorad i och med att den resliga spiran och delar av taket rasat in, men konstruktionens vitala delar och många kulturskatter har räddats. Att reparera byggnaden kommer dock att ta lång tid, i de fall det över huvud taget är genomförbart.

I samband med händelsen passar Ubisoft på att ge bort äventyrsspelet Assassin's Creed Unity gratis under en begränsad tid. Titeln släpptes i slutet av 2014 och utspelar sig passande nog i Paris, under åren för den franska revolutionen. I sann Assassin's Creed-anda handlar det om att fortsatt bjuda den onda tempelriddarorden motstånd, vilket görs i en 1700-talsmiljö med tidsenliga giljotiner och Notre-Dame i kulisserna.

Assassin's Creed Unity är gratis från den 17 till 25 april och får därefter behållas. Nedladdning görs via Ubisofts webbplats och genom spelklienten Uplay.

Kommer du att ta tillfället i akt och utforska Paris bakgator, hustak och historiska monument? Spelet kan även köras tillsammans med andra, och på SweClockers Discord-server kan du säkert hitta någon spelsugen!

Klicka här för att gå med i SweClockers Discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wittwang:

Paris har sannerligen varit på tapeten i veckan, då stora delar historia gått upp i rök när den anrika katedralen Notre-Dame under måndagskvällen fattade eld. Flera hundra år gammal gotisk arkitektur har gått förlorad i och med att den resliga spiran och delar av taket rasat in, men konstruktionens vitala delar och många kulturskatter har räddats. Att reparera byggnaden kommer dock att ta lång tid, i de fall det över huvud taget är genomförbart.

I samband med händelsen passar Ubisoft på att ge bort äventyrsspelet Assassin's Creed Unity gratis under en begränsad tid. Titeln släpptes i slutet av 2014 och utspelar sig passande nog i Paris, under åren för den franska revolutionen. I sann Assassin's Creed-anda handlar det om att fortsatt bjuda den onda tempelriddarorden motstånd, vilket görs i en 1700-talsmiljö med tidsenliga giljotiner, Eiffeltornet och Notre-Dame i kulisserna.

Assassin's Creed Unity är gratis från den 17 till 25 april och får därefter behållas. Nedladdning görs via Ubisofts webbplats och genom spelklienten Uplay.

https://www.youtube.com/watch?v=xzCEdSKMkdU

Kommer du att ta tillfället i akt och utforska Paris bakgator, hustak och historiska monument? Spelet kan även köras tillsammans med andra, och på SweClockers Discord-server kan du säkert hitta någon spelsugen!

Klicka här för att gå med i SweClockers Discord

Tack för tipset! Laddar ned just nu!

Visa signatur

Gigabyte Z390 I AORUS PRO | i7 8700K | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair Obsidian 250D | EVGA Supernova G3 650W | Samsung 860 EVO 1TB | Corsair 32GB DDR4 | MSI GTX 1070 Ti 8GB ARMOR | Win 10 Home 64-bit | Xtrfy K3

Permalänk
Medlem

Har inte lirat Unity. Tack så mycket för tipset.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Någon som vet om det är lika ooptimerat som när det släpptes? Köptes på cd då men ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Någon som vet om det är lika ooptimerat som när det släpptes? Köptes på cd då men ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket bättre idag än då. Dock har ubisoft själva gått ut med att prestanda påverkas då dom dom hade använt för många NPCn på gator och torg. Bland dom bättre AC spelen i mitt tycke

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Någon som vet om det är lika ooptimerat som när det släpptes? Köptes på cd då men ospelbart.

Skickades från m.sweclockers.com

De allvarliga buggar som fanns i version 1.0 är borta.
Tonvis med intressant historia om Paris, rekommenderas!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Sjukt bra spel, körde genom det på PS4 nu kan jag göra det på PC också. Nog det bästa assassins creed enligt mig, bara Syndicate kommer nära.

Permalänk
Hedersmedlem

Försökte skaffa det gratis i går kväll via deras launcher först utan att lyckas. Sedan via deras hemsida utan att lyckas. Det verkade vara fler som ville samma grej igår helt enkelt. Servrarna klarade inte ens logga in mig på deras hemsida hehe.

Men jäklar vilken bra reklamkampanj! De har varit omtalade i nyhetsmorgon å tidningar för ett spel från 2014 som de antagligen inte säljer så ofantligt mycket av längre ändå. Win win skulle jag säga

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack för tipset. Hämtar hem nu och sen efter lång jobbdag blir det en chill påsk med bl.a. detta.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Uplay? Hard pass.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

data, representation av värden, text etc. lämpad för överföring, tolkning eller bearbetning av människor eller maskiner.
dator, digital automatisk beräkningsmaskin som styrs av ett i dess minne lagrat program.

Permalänk
Medlem

Är inget fan av gamla assisns creed men heller inte det senaste spelet. Men har inte kört det här. Hur står det här sig mot övriga spel i serien?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Lego Master

Well. Har redan uPlay installerat. Gratis är gott. Tackar.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Hade de varit riktigt smarta så hade de ju gjort ett sammarbete med humble bundle där de sålde den för "betala vad du vill" och 90% eller nått av intäkterna donerades till restoration av katedralen!

Säkert många som vill bidra.

Permalänk
Medlem

Alla gratisspel.... nu räcker inte min SSD till längre

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Hjälpsam

Tack för tipset, blir att installera till mig och grabben

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Kanske är värt att prova nu när det är gratis och flyter lite bättre än vid lanseringen.

Permalänk
Medlem

Gratis och gratis, man säljer ju sin själ när man skaffar en launcher, så jag har inte råd för jag har redan sålt den enda jag hade till Steam...

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Trevlans! Blir till att lägga till detta till Uplay för framtiden samt tipsa polarna

Läst att modellen av Notre-Dame i Unity är den mest detaljrika 3D modellen av katedralen som finns och den kommer mest sannolikt användas vid återuppbyggnaden för att få det rätt igen. Mycket möda är tydligen lagt på att allt ska se helt korrekt ut mer eller mindre.

Så all tid de la på att återskapa den belönar sig på ett lite oväntat sätt nu vilket är lite tur i oturen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Avstängd

Fint, håller just på att tanka ned det, tackar för tipset, såg det förut men glömde av det...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Alla gratisspel.... nu räcker inte min SSD till längre

Fick avinstallera quake champions (gratis) som ja spelat typ 3 gånger. XD

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Fick avinstallera quake champions (gratis) som ja spelat typ 3 gånger. XD

Jag blev "tvungen" att köpa en till SSD

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Alla som klagar på launchers: Skapa en genväg till spelet direkt på skrivbordet så kommer du inte ens märka att du har en launchers!

Fast... Drama Queens kommer alltid att finns, även bland oss nördar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejsann:

Fick avinstallera quake champions (gratis) som ja spelat typ 3 gånger. XD

Hädelse!!!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Spelade igenom hela spelet för ett par månader sedan , det har oförtjänt dåligt rykte och är inte sämre än nåt annat AC i serien , enda jobbig är att det kändes som det var fler sidouppdrag än vanligt som inte leder storyn framåt , "mordgåtorna" som skulle lösas tillhörde dom sämre imo. Det finns även ett antal multiplayeruppdrag , vissa går att spela ensam men andra måste man spela online så andra kan ansluta.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Är inget fan av gamla assisns creed men heller inte det senaste spelet. Men har inte kört det här. Hur står det här sig mot övriga spel i serien?

Det är absolut ett av dom bättre, men det är så pass subjektivt. Mäktig känsla att springa runt under franska revolutionen och se alla kända platser och träffa historiska karaktärer. Att jag sedan personligen tycker att AC dog lite i och med Ezio's era tog slut, gör inte spelet mindre bra på något sätt. Skulle jag spela om alla, så hade jag börjat med Unity

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Väldigt bra spel, och det är verkligen generöst av Ubisoft att bjuda på denna guldklimp för att uppmuntra donationer till Notre Dame.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Hedersmedlem

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk

Laddade ner det igår kväll. Har inte spelat några andra AC spel innan men det jag spelat av unity verkar väldigt roligt! Har inte mött på några buggar för den delen heller. Bra spel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk
Skrivet av Söderbäck:

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

Jag behövde inte det, kunde bara trycka på ladda ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SPECS:
I5 9600k, 16 gb ram, MSI ARMOR GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Söderbäck:

När jag försökte lösa in det igår krävdes ändå kortuppgifter för att hämta det gratis (failade på grund av överbelastning på servrarna).
Gäller fortfarande faktureringsadress och kortnummer för att hämta det?

Vet inte, men om jag inte tänker fel så kan man kryssa i (Eller låta bli att kryssa i) för att spara kortuppgifterna om det är vad du tänker på?

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova