Permalänk

Lenevo E530 trasig skärm

Hejsan!
Jag har en Lenevo E530 som skärmen gått sönder på men det ska ju ändå funka att koppla upp den till en extern skärm och använda den så?
Jag testade förra veckan och då funkade det men igår bråka jag flera timmar utan att det hände ett jotas..
Jag kan inte komma på vad jag gjorde som va så speciellt förra veckan som fick det att funka då och inte heller vad som kunnat hända sen dess när den bara varit avstängd ?

Behöver eran proffs hjälp här, vad ska jag göra för att få skärmen på tv:n istället?

Permalänk
Medlem

Svårt när man inte kan se vad man gör. Antar att det enda som finns att prova är att trycka på snabbkommandot från tangentbordet. Har du provat göra den strömlös innan du startat upp den?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

Svårt när man inte kan se vad man gör. Antar att det enda som finns att prova är att trycka på snabbkommandot från tangentbordet. Har du provat göra den strömlös innan du startat upp den?

Har provat med fn+f7 , har provat starta den med skärmen stängd ja jag vet inte hur mycket jag provat hittils :/
Men jag har dock inte gjort den strömlös innan uppstart, får testa det oxå 👍🏻

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@GulleBulle: plingar det till när du kopplar in skärmen efter att du startat den? Duvet som Windows gör när man kopplar in plug and play enheter

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

@GulleBulle: plingar det till när du kopplar in skärmen efter att du startat den? Duvet som Windows gör när man kopplar in plug and play enheter

Nej det gör den inte :/
Provade även widows+p 3 ggr för att få enbart extern skärm..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Pantsoff:

@GulleBulle: plingar det till när du kopplar in skärmen efter att du startat den? Duvet som Windows gör när man kopplar in plug and play enheter

Hmm detta har jag aldrig stött på tidigare...
Jag lessna och tog ut hårddisken och då helt plötsligt kom datan upp på Tv:n ?
Nu är inte jag ett data proffs , dock så har jag pulat en hel del med datorer i mina dagar och jag förväntade mig verkligen inte att det va där problemet skulle ligga 😯
Jaja, nu får jag upp skärmen på Tv:n iallafall som önskat
Tusen tack för att du kika in här och försökte hjälpa mig

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Va faan är de här, tog ut hårddisken och då ploppa bilden upp på TV skärmen helt plötsligt, satte in en fungerande hårddisk och då sluta datan komma upp på tv:n igen så tog ut den hårddisken trots att den funkar men det kommer inte tillbaka nått på tv:n

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Har provat med alla slags anslutningar och på TV:n står det bara "ingen signal" 

Skickades från m.sweclockers.com