Någon som har hittat HP Reverb till salu i Sverige?

Permalänk
Medlem

Provade att stänga av/sätta på någon av handkontrollerna när flimret kom. Tro det eller ej, men det verkar faktiskt som att det får flimret att sluta lyckades avbryta flimret 3 ggr på detta sätt igår kväll. helt KNÄPPT !!! hoppas det även funkar fortsättningsvis.. med tanke på att det funkade, funderar jag på om det är att mjukvarurelaterat? Kanske kombinationen av Windows 1903 och headset och bluetooth ?. Vad tror ni om att prova Windows 7 eller Windows 10 1809? Leker med tanken att nedgradera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Så nu ska de testas lite roomscale med reverb. Ska testa duck season körde just igenom det med rift. De gick sjukt fort jag tänkte jippie nu är jag klar med första kapitlet. Sen efter 30 minuter hade man dragit igenom hela liret...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Trackingen är mycket sämre än rifts. Håller i en shotgun i duck hunt så har ju kontrollerna framför mig men det går inte ha kontrollerna nära med reverb och det är mycket jitter och skak. Har problem jag får fort axelverk av vapen i VR rift kontrollerna kan jag ha vart jag vill de trackar alltid bra. Var lite orolig över reload animationen men det verkar gå hyfsat förutom då att den inprecisa trackingen gör att jag missar mer reloads i stress. Men de stora ringarna lyckades jag undvika att få att toucha i varandra iaf.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Lyckas inte få gamepad att fungera med skyrim vr. Jag gillar inte hur motion kontrollerna och rörelseschemat fungerar i bethesda liren. Begriper inte riktigt hur de tänkte men skyrim VR fungerar klockrent med gamepad med pimax och oculus. Men för VMR måste jag tyvärr använda motion kontrollerna.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Har försökt fästa kontakten bak på så den får avlastning. Sabbar komforten kan inte använda nackstöd men headsetet beter sig likadant som innan med skyrim VR. Har jag inte använt den på ett tag kan jag köra i mer än en halvtimme. Kan ibland se lite flimmer förvisso. Sen kraschar det och kraschar väldigt fort när man startar om igen.

Ungefär så brukar det fungera oavsett applikation.

Vet inte om det finns något magiskt usb 3.1 kort att köpa. Jag köpte ett usb 3 som rekommenderades för rift men där får jag varning om felaktig windows driver och lyckas inte hitta någon magisk usb port på mitt z87 moderkort heller.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

https://www.roadtovr.com/hp-reverb-stock-new-inventory-fix/

Där kom det. Görs ett försök reklamera nu.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Så äntligen dags reklamera i slutet av september och slippa 30s flicker efter 15 minuter! Underbart om det stämmer

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Sweet. Förhandsbokat!

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Hur fasiken kontaktar man HP för reparation/byte? Söker och får fram info om garanti etc sen står det bara

"Det finns inte längre någon service från HP för denna produkt. Du kan söka efter möjliga lösningar på denna supportwebbplats."

Så hur ska man gå vidare med support? Är det ringa som krävs då allt annat känns omöjligt.

EDIT: Försöker få fram passande telefonnummer men VAR FINNS DET! Snacka om frustrerande. Snart blir det till att försöka ringa alla nummer jag ser på sidan. Går ej se ett korrekt support/kundtjänst nummer på hela hemsidan. Kommer bara tillbaka till sidan som anger citatet ovan. Även så all info jag hittat så är det endast 8-17 mån-fred som gäller. Så måste man ringa och bråka under arbetsdagen. Inte speciellt bra för en så stor aktör som HP. Lyckas inte heller hitta en e-post för att ta kontakt den vägen. Aldrig varit med om något liknande problem för att komma i kontakt med ett företag.

mer information
Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Köpte du direkt via HP Store? Går du in på din beställning hittar du ett telefonnummer/mail. Jag har bollats mellan teknisk support och återförsäljaren. Inne på tredje veckan nu så det tar tid med långsam återkoppling.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Köpte du direkt via HP Store? Går du in på din beställning hittar du ett telefonnummer/mail. Jag har bollats mellan teknisk support och återförsäljaren. Inne på tredje veckan nu så det tar tid med långsam återkoppling.

Yup. Kunde inte se något nummer förutom det ovan som går till försäljningsavdelningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Yup. Kunde inte se något nummer förutom det ovan som går till försäljningsavdelningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Fått svar nu. Nu är de förhoppningsvis uppdaterade så ditt ärende går fortare

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fått svar nu. Nu är de förhoppningsvis uppdaterade så ditt ärende går fortare

Tog mig till supporten via försäljning...Tror dock dom ("beep") upp min e-post då jag inte fått något återkopplings mail. Dock skulle jag få en ny enhet utskickad. Hoppas den som ska leverera ringer så jag kan ta mig hem och ta emot den. Även hoppas jag att jag får en från nya batchen. Dock lät det som jag bara skulle få själva "headsetet" utan kabel. Så vet inte om jag får nya kabel-kontakten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Tog mig till supporten via försäljning...Tror dock dom ("beep") upp min e-post då jag inte fått något återkopplings mail. Dock skulle jag få en ny enhet utskickad. Hoppas den som ska leverera ringer så jag kan ta mig hem och ta emot den. Även hoppas jag att jag får en från nya batchen. Dock lät det som jag bara skulle få själva "headsetet" utan kabel. Så vet inte om jag får nya kabel-kontakten.

Fick du nya batchen? Ska ha fixat det mesta den ska även gå svalare.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Fick du nya batchen? Ska ha fixat det mesta den ska även gå svalare.

ETA 11 November. Inte hör något nytt sedan första kontakten. Riktigt intressant dock att den finns i lager och säljs medans man själv får vänta. Inte speciellt smart om dom fortsätter sälja första varianten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Imorgon leverans av ny del till min reverb. Ingen anning om vad jag får. Är iaf troligen inte ett komplett nytt set. Hoppas på headsett+kabel så jag får nya kabelkontakten. Återkommer under helgen om flicker är borta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem

Fick hem utbytes headsetet idag. Var bara hjälmen inga kablar/hörlurar eller dylikt. Kört lite över en timme nu utan något flicker. Brukade få flicker efter ca 10-30 minuter användning tidigare. Ser lovande ut. Blir testa iaf 2 timmar i sträck under helgen. I övrigt är det ingen direkt skillnad. Aningen mindre mura möjligtvis.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Fick hem utbytes headsetet idag. Var bara hjälmen inga kablar/hörlurar eller dylikt. Kört lite över en timme nu utan något flicker. Brukade få flicker efter ca 10-30 minuter användning tidigare. Ser lovande ut. Blir testa iaf 2 timmar i sträck under helgen. I övrigt är det ingen direkt skillnad. Aningen mindre mura möjligtvis.

Kolla om den går svalare framöver.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Kolla om den går svalare framöver.

Blir svårt avgöra då det är minst 10c kallare inomhus nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av hulkenstrong:

Blir svårt avgöra då det är minst 10c kallare inomhus nu.

Brrr

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Hjälp med HP reverb, ljud men ingen bild från själva spelprogammet

Jag är ny på detta forum och till åldern kommen, har problem med installationen av HP reverb som jag skulle vilja ha hjälp med, avser använda headsetet till flygsimulatorn DCS samt även för lite gokart till mina barnbarn.
Jag har jobbat med flyg och är intresserad av flygsimulatorn DCS varför jag trodde att HP VR skulle vara ett alternativ för mig. Jag har en dator som skall klara av VR, grafikkort 2080ti och 32 gb ram samt ryzen7.
Följer instruktionen från HP som säger att man skall välja start, settings och så vidare. Jag får inte någon bild från DCS eller gokartprogrammet utan bara bild från själva VR:s öppningsprogram. Känns som det saknas något som sammanbinder VR med mina program.
Har bytt mellan olika utgångar men får inte till det. Har även försökt med steam men får då meddelandet att ansluta VR som redan är anslutet. Ljudet får jag att fungera men inte bilden från spelprogrammet, vad gör jag för fel?
Lite svårt att förklara för en oinvigd men om någon förstår vad jag menar och tror sig veta så är jag väldigt tacksam för svar.
Noles

Permalänk
Medlem

windows mixed reality portal kommer upp iaf och du får bild där? Fungerar den där som den ska så borde steamvr hitta den också. Hade inga problem att få steamvr att hitta den.

Laborera runt med olika usb portar. Kommer inte ihåg om reverb kräver usb 3.0 men du lär vilja hitta en välfungerande usb 3 port i vilket fall så du inte riskerar svartskärmar pga för dålig bandbredd.

Ringrostig med DCS men tror man måste välja rätt renderingsläge där för att få igång vr?
Vilken gokartsim kör du?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:

Windows mixed reality portal kommer upp iaf och du får bild där? Svar Ja

Kommer inte ihåg om reverb kräver usb 3.0. Svar finns usb 3.0 och inkopplat, verkar vara ljudet som kommer därifrån.

Laborera runt med olika usb portar. Svar, har bara två 3.0 portar men ingen skillnad.

Tror man måste välja rätt renderingsläge där för att få igång vr? Svar, nu är jag okunnig på detta, var hittar man renderingsläge? Har kollat alla inställningar i DCS och ser inget konstigt.

Vilken gokartsim kör du? Svar KartKraft

Permalänk
Medlem

Installerade du steamvr före du installerade wmr?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:
Yes det gjorde jag, jag håller nu på att avinstallera headsetet skall jag göra detsamma med steam? vad tror du?
Jättesnällt av dig att hjälpa mig.
MVH Noles

Permalänk
Medlem

Börja med headsetet. Fungerar allt som det ska i wmr portal så är det väldigt mysko om inte steamvr kan hitta den. Kör du win 10?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oqvist:

Ja mystiskt är det för mig också men jag är en helylle amatör i det här fallet.
Har dock haft en spelnörd som kollat lite men inte han heller lyckades. Det han säger är att det verkar saknas ngt som en länk mellan datorn och headsetet.
Ja jag har ett nyinstallerat win 10 uppdaterat, även en helt ny dator.
Noles

Permalänk
Medlem

Hmm kolla om du har hjälpprogrammet "Windows Mixed Reality for SteamVR" installerat i steam...
Leta upp det i butiken och se om det redan är installerat.
Om det inte är det, så är det nog det som saknas

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

@Roger W:
Tack för tipset, nu får jag bild. Det återstår lite inställningar så att jag får bättre bild eller kanske glasögon på.
Märkligt att inte Hp kan skriva en installationsanvisning så att det fungerar med en gång.
Mvh Noles

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noles:

@Roger W:
Tack för tipset, nu får jag bild. Det återstår lite inställningar så att jag får bättre bild eller kanske glasögon på.
Märkligt att inte Hp kan skriva en installationsanvisning så att det fungerar med en gång.
Mvh Noles

Tråkigt det inte gick bra för dig. Jag koppla in min HP Reverb och körde HP setup och titta in i wmr inställningar och installerade wmr för steam. Efter det fungera "allt" som det ska. Hadde jag haft DSC skulle jag gärna testat och hjälpt mer.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB