Permalänk
Proffsmoddare

MK3D

Detta är MK3D! Ett till största delen 3D-printat chassi.

Chassit är ritat av mig och printat på min Prusa i3 MK3 med en lite tåligare variant av PLA från ESUN. Den totala utskriftstiden för alla komponenter exkl prototyper är ca 36 timmar.

Byggets färgtema går i koppar och vitt vilket ger ett mycket stilrent och mjukt intryck trots the kantiga designen på chassit och dess mönstring. Chassit har lackerats med en kopparfärg som grund och sedan lackerats med en vit krackeleringsfärg vilket ger intrycket av att stommen är i solid koppar som lackats vit men åldrats utan underhåll då koppar skiner igenom sprickorna i färgen.

Processorn i denna dator trots att det är en i5-8400 har delidats för att kontrollera temperaturer och fläktkurvor lite bättre då utrymmet mellan processorfläkt och grafikkort endast är ca 7-8mm. Temperaturerna innan delid var ca 80-85 vid maxload och efter delid ligger den på ca 65-70 med fläktarna nedställda något.

Specs:

Processor: Intel i5-8400 delidad
Moderkort: Asus Z370-I
Minne: Team Group Night Hawk RGB 2x8gb 3000mhz
Lagring: Kingston A1000 480gb
PSU: Silverstone SX650-G
Grafikkort: Asus RTX 2060
Kylning: Cryorig C7, 2st Silverstone 180mm fläktar

Bygglogg: https://www.sweclockers.com/forum/trad/1548057-sponsrad-mk3d-...

Ett stort tack till Team Group, Asus och Silverstone som gjort detta projekt möjligt!

Besök galleriet här

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Här har vi ett bygge som är riktig toppklass. Genomtänkt och snyggt på alla tänkbara sätt.

Keep it up.

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: RADEON RX5700 Flashat till XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Frida 🥐

Wow! Så stiligt och originellt Sticker ut från mängden och är riktigt välutfört. Bra jobbat!! Hoppas få se den irl någon gång.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av BM-Mods:

Här har vi ett bygge som är riktig toppklass. Genomtänkt och snyggt på alla tänkbara sätt.

Keep it up.

Tack så mycket! ☺️

Skrivet av Zoyadog:

Wow! Så stiligt och originellt Sticker ut från mängden och är riktigt välutfört. Bra jobbat!! Hoppas få se den irl någon gång.

Tackar Frida! Synd att Birdie och computex krockade i år men kanske kommer visas upp på dh ( utan mig dock 😪 )

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av MetallicAcid:

<3

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

👌

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hannes:

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare

Kul koncept och väl utfört! Ska bli spännande att spana in den på DH eftersom jag missade Birdie i år.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av timpelay:

Kul koncept och väl utfört! Ska bli spännande att spana in den på DH eftersom jag missade Birdie i år.

Tackar! Ja de vart en liten krock med events helt enkelt i år Hoppas du gillar den

Visa signatur
Permalänk

Detta är en solklar 5/5!

Riktigt snygg!

Permalänk
Medlem

Supercoolt bygge!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Kraftcore:

Detta är en solklar 5/5!

Riktigt snygg!

Tackar! Kul att du gillar den 😃

Skrivet av tBiorrith:

Supercoolt bygge!

Mången tack!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag vill ha en sån där.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Falistar:

Jag vill ha en sån där.

Låter som ett bra betyg tackar!

Visa signatur