Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Bäst laptop för musikproduktion?

Permalänk

Bäst laptop för musikproduktion?

Hej, som rubriken tänkte jag kort och gott dra igång en varm diskussion om vilken laptop som fungerar bäst för musikproduktion. Mina minimikrav är i7 (helst i9), 16GB RAM och 256GB SSD (tänkte utöver det bära runt på en extern 1TB HDD), 15" skärm helst matt. Jag behöver inte bästa skräm/grafik utan vill lägga allt krut på CPU/RAM.

Dem jag rent spontant kikar på är ASUS Zenbook, HP Probook och Macbook Pro. Dell XPS gick bort då jag läste flera trådar om DPC latency issues.

Har någon feedback på dessa laptops? Läste nånstans till exempel att Zenbook lätt kommer bli överhettad vid tung användning under längre tid, som ju proddande är, och därmed inte leva upp till förväntningarna.

Förslag mottages tacksamt.

Permalänk
Medlem

Lenovo X1 Extreme kanske passar in om nu kravet är en slimmad men kraftfull dator.

Om man kan tänka sig en lite bulkigare dator hade jag även kollat på workstations hos de övriga tillverkarna t.ex. Dell precision, Lenovo p52, HP z-book...

Rekommenderar även att läsa på om de olika modellerna på notebookcheck då dom är väldigt bra på att påpeka styrkor och brister med modellerna, t.ex. throttling.

Visa signatur

Dell Latitude 7280
IPad Pro 11
IPhone XS

Permalänk
Medlem

Jag kör med Razer Blade 15 (i7-8750H, GTX 1060 Max-Q, FHD)
Är riktigt nöjd!

Permalänk
Medlem

Apple med macOS är ett populärt val när det kommer till musikproduktion. Deras Macbook Pro 16" är riktigt bra, dock aningen dyr.

Visa signatur