Permalänk
Medlem

Hjälp en gammal räv!

Hej,

Har tappat allt vad gäller datorer men är nu på jakt efter en och ber er därför om råd.

Budget: 8-12 000

Användning
Fl-studio (main)
Dota
Twitch
Serier
Surfing

Inga anvacerade spel alltså.

Har kikat lite på allt i ett datorer som jag skulle föredra men vanlig stationär funkar också.

Har letat runt ett par timmar utan framgång.

Vill gärna ha möjlighet att koppla in en skärm till vid behov.

Har säkert missat viktig info men jag kan komplettera efterhand när ni proffs begär så!

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Skulle hållt mig i ca 3 veckor när amd petar ut sina cpuer. Dom verkar bli riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Kan du bygga datorn själv?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dundaj:

Kan du bygga datorn själv?

Kan få hjälp med det, så Ja!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Skulle hållt mig i ca 3 veckor när amd petar ut sina cpuer. Dom verkar bli riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer inte priserna vara därefter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viberg86:

Kommer inte priserna vara därefter?

Priserna lär nog sänkas på gamla grejer om några veckor, och det kan finnas bra deals.

Ska du köpa nu skulle jag rekommendera följande:

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum