Intresse för öppenlåda nybygge hjälp!

Permalänk
Medlem

Intresse för öppenlåda nybygge hjälp!

Hallå alla Sweclockers!

Skulle verkligen uppskatta lite input då jag är ny i djungeln men är villig att lära mig! Har hängt på forumet och tittat mycket Youtube osv så har fått lite kött på benen. Har skruvat ihop en dator i delar så lite finess finns det i mig.
Nu var det så att jag satt hemma och såg dessa galna byggen med vattenkylning och böjningar med akrylrör till bling bling och bara dog av ögongodiset.

Men man får inse att man inte är tillräckligt där ännu om jag känner mig själv rätt, så nu till min fråga!
Sitter i dagens läge på en Taurus jag köpte för ca 3 år sedan, sitter en i5 6400, 16gb ram och ett 1060 i denna lådan. Upplever inga problem då jag håller mig till Dota2 och lättare inställningar på pubg.

DOCK så vill jag gärna bygga en öppen thermaltake p5 med lite bling som jag klarar av och har en budget på ca 15-20k. Så vad bör jag tänka på, är min rigg helt åt fanders? Har lagt lite krut på rgb/ljus då jag vill ha detta.

Är heller ingen stjärna på att överklocka och tar ödmjukt emot alla tips på simpla program tweaks att följa/googla/youtuba.

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Ska du bara spela så räcker 16GB ram och lägga 2,2K på nättagg är overkill och tar en del av budgeten som du hade kunnat lägga på ett 2070 istället. Mitt råd är att vänta tills 7/7 och se vad AMD visar upp.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Tycker att du bör vänta tills 7/7 då släpper amd sina nya processorer. Dock om du ej kan vänta så har du ett förslag från mig här:

I en speldator så behövs det ej 32gb ram 16gb räcker på långa vägar.
Att köpa en psu för 2.2k är bortkastade pengar.
Sen om du bara ska spela så behövs ej en Samsung 970 pro utan en vanlig ssd funkar perfekt.
Sen så fick jag in en 9900k i din budget också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600 4ghz, Gigabyte rtx 2060 OC, NZXT H400i, MSI B450M MORTAR, 16gb ddr4 3200mhz, Kingston 240gb ssd, WD blue 1tb 7200rpm, EVGA GQ 650W, Cooler Master Hyper 212 Black Edition

Permalänk
Medlem

Tack för svar, grymt att du hitta annat kul för pengarna Dundaj!
Har väl is i magen och väntar då