Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk

White-screen i program

Hej
Min kära burk har börjat krångla på senaste tiden. När jag öppnar upp en del program som Photoshop eller spel är det bara en vit skärm. I Photoshop är det bara självs *work-ytan" som är vit. Menyerna syns.

När jag startar om datorn fungerar det om programmen startar direkt. Är datorn på en stund och sen öppnar programmen uppstår problemet.
Misstänker att det är grafikkortet som strular. Har provat ominstallera drivrutinerna på kortet utan resultat. AMD Radeon 200 series.

Vad tror ni kunniga är problemet och hur åtgärdar jag?

Permalänk

@DidTheKid: Skulle behöva mer info, vilket OS kör du?
Kör du senaste drivrutinerna på grafikkortet?
När funkade sist och vad har ändrats sen dess?
När du får "vit skärm" i spel är det hela skärmen som blir vit?
Kan du göra andra saker eller är blir datorn låst vid den vita skärmen bara?

Visa signatur

CPU: i7-7700K + Cooler Master CPU Kylare Hyper 212 Evo. Moderkort: Z170A GAMING M7 / Z170. Minnen: Corsair Vengeance LPX Black 32GB DDR4 2400Hz. GPU: MSI GTX 1080 Ti 11GB GAMING X (8G). SSD: WD Black SSD 512GB M.2 PCIe. HDD: WD Black 4TB Nätagg: Corsair 850W Plus Gold. Chassi: Corsair Obsidian 650D Black.
Skärm: Acer XB271HUA 1440P.

Permalänk

@nemesis8727: Tjena,
Med OS menar operativsystem right? Windows 10, köpt version.
Har senaste drivrutinerna och har ominstallerat flertal gånger utan resultat.
Det är främst i Photoshop som jag märkt. Infordrar en GIF på hur det kan se ut.
Kan trycka på verktygen och musens ikon ändras osv men kan inte göra något med det. Datorn i övrigt när det här händer är som vanligt.
När jag startar spel i Window-mode är hela spelet helt vitt (ibland svart) från start. Går ej trycka på något. Hela fönstret blir vitt.