Permalänk
Medlem

DHCP-servern svarar inte

Hej!

Har en Arris VIP 2853 som tidigare varit kopplad till Telenor. Jag försöker koppla in den i lägenhetens LAN-uttag för TV-signaler. Jag är bara ute efter basutbudet av TV, och har därför beställt och får levererat TV från en annan leverantör. Felmeddelande "DHCP-servern svarar inte" dyker upp när jag kopplar in boxen enligt instruktion. [Har även provat att koppla in den från ett av uttagen i routern, kommer då längre, men fastnar med budskapet "TV ström saknas", (vilket väl är naturligt eftersom uttaget på routern är ett Internetuttag gissar jag)].
Min fråga är om det finns något sätt att komma tillrätta med problemet att boxen verkar vara knuten till Telenor?

Tack på förhand,

Gunnar

Permalänk
Medlem

@GurraSv: Det här är lite besvärligt. TV levereras ofta via multicast där det måste vara inställt rätt på flera fronter. Boxen är helt enkelt inte inställt rätt i förhållande till vad som kommer i LAN-uttaget. Inställningarna kan du kanske ta reda på men leverantörerna är inte speciellt villiga att ge ut den informationen. Knepigt som sagt.