Dags att utse Årets medlem – presenteras på SweClockers Live! den 9 november

Permalänk
Melding Plague

Dags att utse Årets medlem – presenteras på SweClockers Live! den 9 november

Det är dags att avgöra den första vinnaren i SweClockers Awards och vi börjar med den viktigaste! En av nio nominerade medlemmar ska ta hem den åtråvärda titeln och hyllas i "Årets medlem".

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Intressant 😌

Permalänk
Inaktiv
Permalänk
Medlem

@Mrqaffe
Tack för din hjälp med min HDMI-review för minhembio(anno 2012 nånstans?).
Ovärderlig input där, om du kommer ihåg?
Tack.

***bort/mod***

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Redan röstat 1 gång tidigare och @tellus82 kvarstår som mitt val

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Jag utser samtliga hjältar i forumet till årets medlem! Alla de som lägger ner sin tid och själ att hjälpa till. Tack för ert engagemang! Och alla andra som bidrar till en bättre läsning. Så hade jag valt och väljer att stödja dem alla...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fulburken:
| I9 9900K
| Gigabyte Aorus Z390 AORUS MASTER
| Asus RTX 3090 Strix OC

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Tickles:

Jag utser samtliga hjältar i forumet till årets medlem! Alla de som lägger ner sin tid och själ att hjälpa till. Tack för ert engagemang! Och alla andra som bidrar till en bättre läsning. Så hade jag valt och väljer att stödja dem alla...

Väl sagt!
Kunde inte hålla med mer

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Gah, vad retsamt att ni döljer resultatet! Svårt val, alla har bidragit väldigt mycket på sitt egna sätt och jag hade önskat att man kunde rösta på flera alternativ men jag valde till slut @Söderbäck av samma skäl som den ursprungliga motiveringen, att han på något märkligt vis lyckas hålla sig saklig, trevlig och objektiv även i de hetaste av ämnen och levererar intressanta, hjälpsamma och informativa inlägg på löpande band.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Det finns en hel del kunskap där bland valmöjligheterna, och så någon som jag undrar varför denne ens är nominerad.

Iallafall, @tellus82 får min röst den här gången p.g.a hans bidrag till hela Ryzen-cirkusen.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Röstar @anon193054 för hans motivering var det enda som länkades till något där man faktiskt fick se honom hjälpa. Många av motiveringarna säger mig ingenting.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av TheBodyLotion:

Röstar @dix_xib för hans motivering var det enda som länkades till något där man faktiskt fick se honom hjälpa. Många av motiveringarna säger mig ingenting.

Det är svårt att välja ut specifika inlägg som beskriver de övrigas bedrifter eftersom att det mestadels handlar om deras långsiktiga väldigt givande närvaro. Men en snabb kik på deras inlägg via profilsidorna kan säkert ge ett hum.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@tellus82 for president!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

@Laxpudding får min röst.
Ett orakel som är trevlig, saklig och sjukt kompetent!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

varför är inte jag ett alternativ? alla älskar mina inlägg

Visa signatur

𝕊𝕡𝕖𝕔𝕚𝕗𝕚𝕜𝕒𝕥𝕚𝕠𝕟𝕖𝕣
Fractal Vector RS Dark TG | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 9 3900X | Kraken X62 | 4x8GB G.Skill Trident Z Neo @3600 C16 | ASUS Geforce RTX 2080 Ti ROG Strix Gaming OC 11G | Corsair HX1000i | Corsair MP510 480GB | Seagate Barracuda 1TB

Permalänk
Medlem

Röstar på @Laxpudding
Hjälper alltid till när han blir taggad även om det är något som han svarat på 100 gånger tidigare. Eldsjäl

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem

Svårt val men yoshman fick min röst med söderbäck som tvåa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lodisen:

Röstar på @Laxpudding
Hjälper alltid till när han blir taggad även om det är något som han svarat på 100 gånger tidigare. Eldsjäl

Håller med, Laxen har våran röst!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Känner bara till Laxpudding... så en röst till Laxen

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Många bra namn i listan. Kul initiativ!

Permalänk

Blir lite ledsen om @Yoshman inte vinner :'(

Permalänk
Inaktiv

@Ozzed saknar jag i listan.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Blev Laxpudding.
Visserligen nominerade jag Alling fast han blir en stark tvåa. Funderade mellan dem några minuter.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Många bra namn på listan. Efter mycket vånda så röstade jag på en av mina topp 3

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@laxpudding for the win!

Visa signatur

Mvh Milky - citera för svar
Fractal Meshify C - Ryzen 7 7800X3D - Thermalright Peerless Assassin 120SE - Kingston Fury Beast 6000 MHz 2x16 GB - Asus TUF Gaming B650-Plus - AMD 7900 XTX - Corsair RM1000X Shift
Köp/sälj-betyg Sweclockers marknad; 1, 2, 3, 4, 5

Permalänk
Medlem

@Tellus82 för hans engagemang med ryzen

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

@Ozzed saknar jag i listan.

Tack! Det värmer

Tycker det varot en bra nomineringsprocess och bra nominerade. Det finns många som bidrar oerhört både med kunskap, glädje och gemenskap så det är svårt att välja, men någonstans måste man ju begränsa antalet så att det blir överskådligt att välja

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Visserligen är @laxpudding den på redaktionen som tillför mest kan man nog anta. Men det kan man se som något som ingår i jobbet så att säga, det ingår helt enkelt i jobbet att vara aktiv på forumet i någon mån. Är väl inte helt rätt att någon på redaktionen ska kunna utses som årets medlem.

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

@Faulisto:

Du har en poäng där men tycker ändå tvärtom. Våra ingenjörer på min arbetsplats får inte vara med i tävlingar om kostnadsbesparingar där vinsten är procent på sparad slant, exempelvis. Visst det är deras jobb men va fan.. endel drivs av pengar och ära så låt dom få sitt om det tar utvecklingen framåt.

Ställer inte ovanstående alls mot någon av de nominerade. Förstår bara inte varför vem som helst inte kan vara en av de som bidrar mest...

Visa signatur
Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Faulisto:

Visserligen är @laxpudding den på redaktionen som tillför mest kan man nog anta. Men det kan man se som något som ingår i jobbet så att säga, det ingår helt enkelt i jobbet att vara aktiv på forumet i någon mån. Är väl inte helt rätt att någon på redaktionen ska kunna utses som årets medlem.

Skulle nog säga att mer eller mindre allt utanför svar på kommentarer i artiklarna eller modereringsåtgärder går utanför de redaktionella ramarna - och det är för alla dessa väldigt givande inlägg han uppskattas enormt och har blivit nominerad.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

@Faulisto Sent svar – men jag hör vad du säger och förstår hur du tänker. Jag och resterande på redaktionen har pratat om just detta, och tycker @Daemon slog huvudet på spiken med sin kommentar.

Med det sagt är det fullt möjligt att vi omvärderar till nästa år! Det här är första gången vi gör detta och vi valde medvetet att ha ett väldigt tunt, närmast obefintligt regelverk, för att istället bygga på med formalia till nästa år när vi har erfarenheter från 2019. Ledordet för mig och andra som varit inblandade har varit att SweClockers Awards 2019 är en "rolig grej", som vi hoppas kunna bygga vidare på och göra större till kommande år.

Ska man som redaktionsmedlem få utses till Årets medlem eller är detta endast en utmärkelse för, i brist på bättre ord, "vanliga" medlemmar? Själv väger jag mellan båda och välkomnar verkligen den här diskussionen med fler infallsvinklar!

Ibland stavar jag som en kratta / Jacob
Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner