Logitech presenterar Pro X – mekaniskt tangentbord med utbytbara brytare

Permalänk
Melding Plague

Logitech presenterar Pro X – mekaniskt tangentbord med utbytbara brytare

Att kunna byta tangenter är inget ovanligt, men med Logitechs nya mekaniska tangentbord är det även möjligt att byta ut brytaren för samtliga 92 tangenter.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jag vill ha ett TKL-trådlöst med Lightspeed. Hur kan det inte vara aktuellt än? #kränktsvenskman

Permalänk
Medlem

Så micro-USB istället för USB-C, och ingen NUM-PAD.
Då får jag vänta lite till. Visserligen står det att de riktar sig till folk som inte vill ha numpad...

Bra att det går att byta brytare iaf, för de som vill.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Jag vill ha ett TKL-trådlöst med Lightspeed. Hur kan det inte vara aktuellt än? #kränktsvenskman

Jag menar det, mössen fungerar ju. Jag vill ha ett trådlöst tangentbord (TKL) att komplettera min trådlösa G903 hero med!
Har tröttnat på mitt gamla Ducky shine 4 med bruna brytade som visserligen fungerar bra fortfarande...

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Jag vill ha ett TKL-trådlöst med Lightspeed. Hur kan det inte vara aktuellt än? #kränktsvenskman

Gärna i variant med deras lågprofil också, typ ett G915 TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag menar det, mössen fungerar ju. Jag vill ha ett trådlöst tangentbord (TKL) att komplettera min trådlösa G903 hero med!
Har tröttnat på mitt gamla Ducky shine 4 med bruna brytade som visserligen fungerar bra fortfarande...

Du villhöver byta tangentbord?

Känner igen den känslan för väl...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nasso:

Du villhöver byta tangentbord?

Känner igen den känslan för väl...

Jag försöker, jag lovar! Men känslan är stor nu, bytte min steelseries rival 300 mus mot G903 hero wireless musen för 2 månader sedan vid release.
Den musen fungerade fortfarande men jag hittade användning på jobbet där den fungerar mycket bättre än kungakronors-skiten jag fick av dem.

Villhöver var ett bra ord, det ska jag anamma.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Att det inte gjordes trådlöst är synd. Ge mig ett vanligt LIGHTSPEED tangentbord utan en massa äckliga macroknappar till vänster. Förstår inte varför Logitech fortfarande ska envisa sig med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Gärna i variant med deras lågprofil också, typ ett G915 TKL

Skulle nog köpa ett tkl g915 direkt utan att ens kolla på prislappen. Om logitech bara kunde släppa ett par rejält omgjorda trådlösa lurar också med bättre batteritid så hade jag nog varit väldigt nöjd.

Edit: usbc på allt också såklart

Permalänk
Medlem
Skrivet av sarlucic:

Jag vill ha ett TKL-trådlöst med Lightspeed. Hur kan det inte vara aktuellt än? #kränktsvenskman

Och USB-C port för laddning 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Jag menar det, mössen fungerar ju. Jag vill ha ett trådlöst tangentbord (TKL) att komplettera min trådlösa G903 hero med!
Har tröttnat på mitt gamla Ducky shine 4 med bruna brytade som visserligen fungerar bra fortfarande...

Jo, både USB-C-anslutning och trådlöst hade ju varit fint. Speciellt om det gick mot samma Lightspeed-mottagare som deras bättre möss använder.

Det verkar dock som USB-C inte är något Logitech gillar. Inte ens min trådlösa G Pro (som normalt kostar 1600) har det, utan kör tyvärr med gammal micro-USB (men i lite specialutförande).

Annars gillar jag grymt idén med utbytbara brytare. Intressant och innovativt! 👍

Sedan skulle jag önska att de hade tangentbord som var mindre och hade färre knappar än vanliga TKL (typ 60%:are).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Tangentbord med brytar-socklar från Kailh har funnits i snart två år bland några mindre märken och för DIY, men det har varit dåligt med tangentbord med ISO-layout för att kunna använda svensk tangentuppsättning.

Jag skulle tro att det det är precis samma slags socklar i det här tangentbordet, och varför de förinstallerade brytarna också är från Kailh.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Som flera sagt, ett lightspeed-tangentbord, gärna TKL, utan makroknappar till vänster vore mumma!
GRB klara jag mig personligen utan.

Har en G603 lightspeed idag och är helnöjd.

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Inget för mig. För min del ser tangentbordet för tjockt ut samt saknar numpad.
Nice try, tho!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Skrivet av sarlucic:

Jag vill ha ett TKL-trådlöst med Lightspeed. Hur kan det inte vara aktuellt än? #kränktsvenskman

+ trådlös laddning och en extended Powerplay-matta!
@Logitech

Skickades från m.sweclockers.com