Permalänk

Skärm kopplas inte

Hej, jag köpte för ett tag sen en dator. Nu när jag fått den så hittar inte skärmen datorn eller tvärt om. Något jag lagt märke till är att fläkten på grafikkortet inte går. Där jag köpte det ifrån (ITsale) står det att de testkör datornerna innan de sänds. Vad kan det vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonym_El_Fantast:

Hej, jag köpte för ett tag sen en dator. Nu när jag fått den så hittar inte skärmen datorn eller tvärt om. Något jag lagt märke till är att fläkten på grafikkortet inte går. Där jag köpte det ifrån (ITsale) står det att de testkör datornerna innan de sänds. Vad kan det vara?

Vad har du för komponenter i datorn?
Vilken skärm och skärmkabel använder du?
Har du satt skärmkabeln i moderkortet eller grafikkortet?

Om grafikkortet är semi-passivt är det bara normalt att fläkten/fläktarna inte snurrar när kortet inte är under belastning.
Går allt annat igång? CPU-fläkt, chassifläktar och ev. belysning?

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Skrivet av D-ryd:

Vad har du för komponenter i datorn?
Vilken skärm och skärmkabel använder du?
Har du satt skärmkabeln i moderkortet eller grafikkortet?

Om grafikkortet är semi-passivt är det bara normalt att fläkten/fläktarna inte snurrar när kortet inte är under belastning.
Går allt annat igång? CPU-fläkt, chassifläktar och ev. belysning?

Rtx 2060 intel i5 5900f. En gammal hp compaq. Där jag använder en hdmi till displayport. Detta var inte meningen från början. Bara displayport var tänkt från början. Men jag råkade ta en som tydligen var med andra änden hdmi. (stod bara displayport, hadd bråttom)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har nu provat att koppla in den nya kabeln i förra datorn. Fungerar inte heller. Så nu vet jag att det är kabeln det är fel på.

Skickades från m.sweclockers.com