Hjälp - bygg en jämförelse-hemsida

Permalänk
Medlem

Hjälp - bygg en jämförelse-hemsida

Hej!

Jag har arbetat i flera år med Affilate - främst content - men ska nu utveckla och bygga jämförelse-sidor till mitt "imperium".

Den sidan jag håller på med nu ska jämföra mobilabonnemang. Jag söker dock liknande css/php/html som t ex

abono.se
abonnemangen.se

- jag vill ha sliders för att kunna göra de val/önskningar som gör. Till exempel att jag vill specificera på "datamängd" likt abonnemangen gör, via sina sliders och därefter få upp resultat.

Kan någon hjälpa - tipsa mig - alternativet skicka mig rätt? Jag betalar gärna för mig. Jag vill utveckla min sida till att ha de här, men jag klarar inte av att hitta det själv.

mvh

Permalänk
Medlem

Basic proof of concept. Inte vacker eller modern alls. Finns säkert saker att anmärka på varje rad.
Men den hämtar data beroende på sliderns värde.
PHP-scriptet bör hämta data från databas men det orkade jag inte fixa.

index.html

<html> <body> <head> <script src="https://code.jquery.com/jquery-1.11.3.js"></script> </head> <script type="text/javascript"> function change(value) { var data; document.getElementById("theValue").innerHTML = value; $.getJSON( "/getData.php?value="+value, function( data ) { var myJSON = JSON.stringify(data); document.getElementById("data").innerHTML = myJSON; }); } </script> <form> <input type="range" min="1" max="50" value="25" onchange="change(this.value)"> <p id="theValue"></p> </form> <p id="data"></p> </body> </html>

getData.php

<?php $data = [ ["name" => "Comviq #1", "price" => 10], ["name" => "Comviq #2", "price" => 20], ["name" => "Comviq #3", "price" => 30], ["name" => "Comviq #4", "price" => 40], ["name" => "Comviq #5", "price" => 50] ]; $maxPrice = $_GET['value']; $retData = array(); foreach($data as $product) { if($product['price'] <= $maxPrice) $retData[] = $product; } print json_encode($retData); ?>