Köpråd: Uppgradering av speldator (GTX760, 4670k) för runt 7K

Permalänk

Köpråd: Uppgradering av speldator (GTX760, 4670k) för runt 7K

Är detta en bra uppgradering?

Nuvarande specs:
Gpu: gtx 760
CPU:i5-4670k
Moderkort: asus z-87a
Samt hårddisk, chassi och nätagg på 500w som finns i vanliga burkar. Siktar på att kunna lira hyfsat krävande spel som exempelvis fortnite, och försöker samtidigt hålla det så billigt som möjligt då jag studerar

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Köp ett nytt grafikkort bara, din 4670K klarar betydligt mer än ett 760. Du tjänar minimalt på att byta processor så länge du inte ska rendera eller liknande.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem

Du kan få dessa DDR4-3000 CL15-minnen för 50 kr mer. Ingen jätteskillnad i prestanda, men inte i pris heller.

Du kan också få en Intel 660p 512GB för samma pris som SSDn och HDDn du valt. Nackdelen är att du får mindre utrymme totalt, men den är snabbare och du slipper strula med att få saker att få plats på en liten 120GB SSD. Det är bara ett alternativ så klart, behöver du mer utrymme så är det svårt att slå en HDD i pris.

Permalänk
Skrivet av Vzano:

Köp ett nytt grafikkort bara, din 4670K klarar betydligt mer än ett 760. Du tjänar minimalt på att byta processor så länge du inte ska rendera eller liknande.

Okej det låter ju bra! Det blir alltså ingen flaskhals om jag tex köper 1660 ti?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av perost:

Du kan få dessa DDR4-3000 CL15-minnen för 50 kr mer. Ingen jätteskillnad i prestanda, men inte i pris heller.