några/någon som kan värdera min dator om jag skulle sälja den?

Permalänk
Medlem

några/någon som kan värdera min dator om jag skulle sälja den?

Köpt i början av 2017 för 13,500:- inklusive windows.

Cooler Master B500 V2 KOMPLETT Edition
Intel Core i5-7600K Kaby Lake Processor 3.8 GHz
Cooler Master Hyper TX3i CPU Kylare
ASUS B150M-PLUS, Socket-1151
Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz 16GB
ASUS GeForce GTX 1060 6GB Dual OC
HyperX Fury 120GB 2.5" SSD
Seagate Firecuda 1TB 3.5'' SSHD

Skaffat ny dator så denna bara sitter... Inget fel på den och har funkat väldigt bra i många spel, främst csgo.
Tänker spontant kanske 5000:- ? tycker ni det känns för mycket eller för lite?

Tacksam för svar!

Permalänk
Avstängd

Tycker personligen att 5000 är ett väldigt bra pris för köparen i det här fallet.
Blocketdatorer i den prisklassen tenderar att vara en kombination av helt okej grafikkort med en gammal AMD FX, 9 år gammal i7:a eller en halvny i3:a, eller en okej processor med ett grafikkort som var okej för fem år sedan.

Du har dock en sund kombination av delar i datorn, inget extremt snålande på RAM eller lagring.
Så du kan utan problem begära minst 6000 för den om någon är villig att betala det.
4 år gamla datorer så är halva nypriset ofta väldigt diskutabelt, men på två år gamla datorer är halva nypriset mer överkomligt.

Hade det inte varit för det nyliga hoppet i processorprestanda hade du kanske t.o.m. kunnat få 8000 för den, men som det ser ut nu så rekommenderar jag ca. 5500-6000.
5000 om det ska gå fort eller vara för den goda viljans skull.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ricerunner:

Tycker personligen att 5000 är ett väldigt bra pris för köparen i det här fallet.
Blocketdatorer i den prisklassen tenderar att vara en kombination av helt okej grafikkort med en gammal AMD FX, 9 år gammal i7:a eller en halvny i3:a, eller en okej processor med ett grafikkort som var okej för fem år sedan.

Du har dock en sund kombination av delar i datorn, inget extremt snålande på RAM eller lagring.
Så du kan utan problem begära minst 6000 för den om någon är villig att betala det.
4 år gamla datorer så är halva nypriset ofta väldigt diskutabelt, men på två år gamla datorer är halva nypriset mer överkomligt.

Hade det inte varit för det nyliga hoppet i processorprestanda hade du kanske t.o.m. kunnat få 8000 för den, men som det ser ut nu så rekommenderar jag ca. 5500-6000.
5000 om det ska gå fort eller vara för den goda viljans skull.

tack för bra svar!

Permalänk
Medlem

@Gx rade: 5000 är ett väldigt bra pris.

Om du bor i Gbg så tar jag den gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcepsus:

@Gx rade: 5000 är ett väldigt bra pris.

Om du bor i Gbg så tar jag den gärna

tyvärr bor jag i norrland ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcepsus:

@Gx rade: 5000 är ett väldigt bra pris.

Om du bor i Gbg så tar jag den gärna

#17944814

Nästan exakt likadan fast med 8 GB ram mindre, fick då inte mer än 4700:- för den.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME