Philips 50-60" med Ambilight under black friday

Permalänk
Medlem

Philips 50-60" med Ambilight under black friday

Tjenixen!

Nu har jag levt med min gamla panasonic på tok för många år. Ingen 4K, ingen Smart-TV. Endast en dator och en Hdmi kabel som alternativ när tv utbudet inte passar.
Visst går det, men det kan vara ett elände att hoppa upp ur soffa/ säng varje gång ett nytt avsnitt av "The Walking Bread" ska startas.

Oavsett. Jag hoppas kunna hitta någon bra deal på en Philips tv i år. Jag är ett stort fan utav Ambilight så hade helst velat ha en tv med detta.
Jag behöver ingen "BEST OLED 85" FOR BEST MOVIE EXPERIENCE", faktum är att jag inte ens tittar på fotboll. Listar lite punkter på användningsområden och miljön där tvn används.

Punkter;

  • Användningsområden:

    • Film/ serie

    • PS4/ Gaming

    • Youtube

  • Miljö:

    • Mörkt rum 75% av tiden

    • Sovrum

    • Behöver kunna vridas ut från vägg (VESA fäste?)

  • Krav:

    • Ambilight

    • 50-60"

    • Helst Netflix, Viaplay & Youtube.

    • 4K - Så klart!

Detta är modeller jag tittat på än så länge..
Philips 55PUS8503
Philips 55PUS7803

Som ni ser är det inte jätte dyra modeller. Hoppas att dessa går ner ytterliggare inför Black Friday. Men om ni kan övertala mig att gå över till någon annan modell (tillverkare) så är jag all ears, men ni förstår vad jag är ute efter med den prisklassen..

PRIS: <7000

Permalänk
Bildexpert 📺

@ravkiT: Philips 03 på slutet = 2018-modeller. Så de har redan gått igenom en BF-rean för ett år sedan och lär inte sjunka mer i pris. Philips 8-serie är om tumregel alltid ett bättre val än 7-serien. Mer påkostade paneler och funktioner.

Permalänk
Medlem

Jag har en 55PUS8503. Helt OK men haft problem med uppspelning via Plex efter att TVn varit igång länge. En omstart löser detta, misstänker att det är någon app som körs som läcker minne eller annat - för den blir liksom seg över tiden ju längre den får vara igång.

Nu kommer jag kringgå problemet genom att köpa mig en Nvidia Shield.
I övrigt trevlig TV.

Permalänk
Medlem

Själv är jag intresserad över en 65 tum om någon kan tipsa

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Okej det med 03 på slutet visste jag inte, att 8 var bättre än 7 hängde jag med på. Hmm. Har du någon annan idé på vad jag kan leta efter i den prisklassen annars?

Permalänk
Medlem

@LemurenSwe: Jag har aldrig använt plex, men tack för den infon. Netflix finns på tvn har jag förstått (på fjärrkontrollen) men finns Viaplay? Hur är ljudet? Det finns ju en "Soundbar" I botten och en bas (?) i mitten baktill? Eller diskant?

Permalänk
Bildexpert 📺

@ravkiT: Har inte koll på priser då de förändras hela tiden. Har koll på produktegenskaper. Motsvarande modeller för 2019 heter då 4 på slutet och det är ungefär samma sak med en mer påkostad 8-serie och en ensam PUS7304-modell "The One". Den senare behåller de tekniska finesserna men är enklare i utförande och panelkvalitet jämfört med 8-serien. Dessa väntar på BF och priserna är ännu inte sänkta på samma sätt.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Okej. Som jag förstått det så kan "The One" och modellerna med 4 på slutet komma att hamna på black friday rean detta året. Inte garanterat men det borde vara deras tur?

Permalänk
Bildexpert 📺

@ravkiT: Hur mycket de reas eller inte varierar. Annars har TV-apparater en väldigt typisk produktcykel. Går igenom det här: https://www.sweclockers.com/artikel/25587

Så det som inte brukar reas på BF är sådant som precis har lanserats. Men det allra mesta kom i våras och lär därför reas i någon form.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Intressant artikel. Men det var väl ungefär samma saker som jag mer eller mindre visste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ravkiT:

@LemurenSwe: Jag har aldrig använt plex, men tack för den infon. Netflix finns på tvn har jag förstått (på fjärrkontrollen) men finns Viaplay? Hur är ljudet? Det finns ju en "Soundbar" I botten och en bas (?) i mitten baktill? Eller diskant?

Viaplay ska finnas till Android TV, använder det inte själv pga det usla utbudet dom erbjuder.
Ljudet är väl helt OK, ingen jättehöjdare. Vi har vår i sovrummet så det blir inga jättehöga volymer.