Tråden om PlayStation 5

Permalänk
Medlem

Är det någon som beställt på dustin? Jag har en bekräftad order från kl 10.00

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk

Råkar någon i Norrbotten ha fått tag på en extra så finns jag här 🙄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandrarn:

Är det någon som beställt på dustin? Jag har en bekräftad order från kl 10.00

Idag? De har väl haft förbokning förut?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandrarn:

Är det någon som beställt på dustin? Jag har en bekräftad order från kl 10.00

när beställde du?

Permalänk

Pratade med Amazon nyss jag med. De nämnde att de inte hade några ps5 på lager, utan att de skickar iväg ordrarna vid nästa ”re-stock”.

”Beräknad leveranstid måndag” är mao ett ”placeholder” datum tillsvidare..

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Jag vet att det är frustrerande att inte få tag i en vara men det gör det inte ok att bara slänga forumets regler åt sidan.

Är man ute efter att köpa/byta/sälja/skänka etc så skapa en annons i marknaden

Tråden har redan varit på väg att spåra ur helt några gånger, tillbaka på spåret tack

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Skrev till Amazon om min order. De sa att allt såg bra ut och att de håller på att förbereda leveransen

Kontaktade också Amazon och de säger att pengarna inte dragits ännu. Jag ser "Reserverat belopp" på Swedbank. Beställninen gick igenom för kanske två timmar sedan. Kommer du ihåg hur länge det tog från reserverat belopp tills de drogs?

Permalänk

Vad säger eran, unik id?
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Man måste be om ett digitalt kvitto för att få sitt unika id.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Skrev till Amazon

"Pengarna är reserverade, det betyder att vi väntar på godkännande från banken. Så länge allting ser bra ut så ska det inte vara några problem. Skulle du vilja dubbelkolla, så kan du alltid kontakta din bank. Vad jag kan se så ska det inte vara några problem.
Det står även att din vara kommer skickas snart, vilket betyder att den är nerpackad och pengarna kommer dras när paketet har skickats iväg från oss."

Så borde ju vara grett

Också pengar reserverade.

Sjukt. Kan inte släppa att man först tänkte köpa PS5 runt våren 21. Har inte ägnat en tanke åt köp, sen la man sig igår och läser här. Så öppnar Amazon upp helt sonika. Och vips så har man en. Före folk som bokat för över 1 år sen.

Är ju knappast rättvist. Men jävlar vilket sug man har nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaKlar:

när beställde du?

Jag beställde kl10.00 men jag vet inte om dom också öppnade för försäljning då men drog iväg en direkt vid 10 iallafall.
Jag har dock inte fått leverensdatum ännu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Var det någon som lyckades med Power?

Visa signatur

RTX 3060ti | Intel i7 5820k | DDR4 64GB | Asus X99-S | Corsair 1000W Gold | Intel P600 512GB
9TB lagring | be quiet! Dark Rock Pro 3 | Logtech G710+ | Logitech G604 | Steelseries Arctic Pro Wireless
Asus Rog Swift | NZXT H440
Citera!!

Permalänk
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad är syftet med att ha ett redan nu om man har ett PS4Pro? Känns som man lika gärna kan vänta till det börjat komma några PS5-only spel.

Finns ju redan flera stycken exclusive spel för PS5, tillskillnad för xbox som har nada.

Bara Demon Souls är tillräckligt för att få mig att dregla över köpknappen i timmar.

Visa signatur

Phantek p500a || i7-6700k OC + nh-D15s chromax || Gigabyte 980Ti G1 || DDR4 3000mhz || Big disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vad säger eran, unik id?
https://www.elgiganten.se/cms/kundtjanst-spara-din-leverans/s...

Man måste be om ett digitalt kvitto för att få sitt unika id.

Fick mitt digitala ID när jag ringde in. Står Ogiltligt när jag skriver in det i rutan där...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico:

Kontaktade också Amazon och de säger att pengarna inte dragits ännu. Jag ser "Reserverat belopp" på Swedbank. Beställninen gick igenom för kanske två timmar sedan. Kommer du ihåg hur länge det tog från reserverat belopp tills de drogs?

Dom dras föst när det skickas och ligger som en reservation innan

Permalänk
Medlem

Skumt, ändrade från faktura till kort och pengarna drogs i princip direkt. Behövde verifiera med bank-id på edge. Funkade ej på chrome. Ordern är inte skickad ännu.
Fel av mig, missade att pengarna är reserverade.

Permalänk
Medlem

Nu börjar webhallen behandla min ps5 för best hemleverans, digital edition var rätt väg att gå! (6/17 order).

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlexGear:

Skumt, ändrade från faktura till kort och pengarna drogs i princip direkt. Ordern är inte skickad ännu.

Vet inte hur det står för dig men hos Handelsbanken så står det Prel , vilket är reservation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandrarn:

Är det någon som beställt på dustin? Jag har en bekräftad order från kl 10.00

Jag har en order liggande där sen September och fick senast imorse en uppdatering om att preliminär leveranstid är Q1 2021.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaffepaus:

Pratade med Amazon nyss jag med. De nämnde att de inte hade några ps5 på lager, utan att de skickar iväg ordrarna vid nästa ”re-stock”.

”Beräknad leveranstid måndag” är mao ett ”placeholder” datum tillsvidare..

Nja har svårt att tro det, min börjar närma sig "skickad" status

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Skrev till Amazon

"Pengarna är reserverade, det betyder att vi väntar på godkännande från banken. Så länge allting ser bra ut så ska det inte vara några problem. Skulle du vilja dubbelkolla, så kan du alltid kontakta din bank. Vad jag kan se så ska det inte vara några problem.
Det står även att din vara kommer skickas snart, vilket betyder att den är nerpackad och pengarna kommer dras när paketet har skickats iväg från oss."

Så borde ju vara grett

Jag chattade också med amazon, pengar har reserverats på mitt kort, har fått e-mailbekräftelse etc. och det står "Förbereder för försändelse" under beställningen på hemsidan.

Utdrag av svaren jag fick:

"Betalningsprocessen har gått till banken men inte slutförts. Ditt estimated delivery date är just nu Unknown så vi har ingen närmare information på när den skulle komma. Vi måste se om ordern går igenom först"

"Du kan egentligen bara vänta, det är högt tryck på de här enheterna och vi har haft problem i och med launchen. Så de enheter som går iväg till kunder har tur, medans många kommer behöva vänta på nästa släpp"

Så verkar extremt oklart om man får något via amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Nja har svårt att tro det, min börjar närma sig "skickad" status

Min med.

Permalänk
Skrivet av Öltorp:

Också pengar reserverade.

Sjukt. Kan inte släppa att man först tänkte köpa PS5 runt våren 21. Har inte ägnat en tanke åt köp, sen la man sig igår och läser här. Så öppnar Amazon upp helt sonika. Och vips så har man en. Före folk som bokat för över 1 år sen.

Är ju knappast rättvist. Men jävlar vilket sug man har nu!

Behöver inte trycka upp det i folks ansikte som faktiskt stått i kö

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Nja har svårt att tro det, min börjar närma sig "skickad" status

Skrivet av Öltorp:

Same, men tror ärligt inte att det säger någonting. Det är nog bara en automatisk slider som anpassas utefter att de ska hinna levereras till måndag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixsPappa:

Behöver inte trycka upp det i folks ansikte som faktiskt stått i kö

Absolut inte. Lider verkligen med alla. Som jag skrev helt sjukt att man fått konsoll.

Hoppas det löser sig för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Jag har en order liggande där sen September och fick senast imorse en uppdatering om att preliminär leveranstid är Q1 2021.

Beställde du digital eller med bluray?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz Kylare: Corsair H110 Moderkort:Gigabyte X570 AORUS PRO:[/B] Corsair Dominator 3000MHZ 32GB Lagring: Samsung 960 EVO 1TB Intel 540s Series 2.5" SSD 240GB Samsung 840 Pro 128gb Intel X25-M G2 80GB Western Digital 4TB GPU: AORUS GeForce RTX™ 3080 MASTER 10GNätagg : Corsair AX1200i Chassi: Corsair Carbide Air 540 Headset: Corsair Virtuoso RGB Wireless XT Tangentbord: Logitech G915 LIGHTSPEED Mus: Logitech PRO X SUPERLIGHT Skärm: Samsung C49RG90 Konsol: PS5 Nintendo Wii Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrottOchStraff:

Vad är syftet med att ha ett redan nu om man har ett PS4Pro? Känns som man lika gärna kan vänta till det börjat komma några PS5-only spel.

Tänker detsamma, ingen panik, det kommer när det kommer, men jag förstår folk. Det är otroligt trist att bolagen inte tar sig mer tid att bygga lite större lager innan de öppnar försäljningen för att undvika att hamna i den här situationen.

Visa signatur

Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av aegon:

Jag chattade också med amazon, pengar har reserverats på mitt kort, har fått e-mailbekräftelse etc. och det står "Förbereder för försändelse" under beställningen på hemsidan.

Utdrag av svaren jag fick:

"Betalningsprocessen har gått till banken men inte slutförts. Ditt estimated delivery date är just nu Unknown så vi har ingen närmare information på när den skulle komma. Vi måste se om ordern går igenom först"

"Du kan egentligen bara vänta, det är högt tryck på de här enheterna och vi har haft problem i och med launchen. Så de enheter som går iväg till kunder har tur, medans många kommer behöva vänta på nästa släpp"

Så verkar extremt oklart om man får något via amazon.

Om du går in under spåra paket, var står det där för dig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FelixsPappa:

Behöver inte trycka upp det i folks ansikte som faktiskt stått i kö

Fast det gör han väl inte?
Det är väl sjukt intressant det han nämner - Att det är lite skevt att de som bokat för ett år sedan är utan till 2021, medan någon som på ren känsla kan klicka hem en konsol idag (Med mycket tur iofs, men ändå).

Jag har stått i Webhallens kö sedan juni, och lär ju inte få något innan sommaren typ - Men jag gläds åt alla här som får tag i en, alla vi här vill ju ha en konsol och lira så fort som möjligt
Däremot de **** som köper på sig så många som möjligt för att kränga för 10k+ på Blocket, de skulle man ju gladeligen se bli blåsta på sina konsoler på något sätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vandrarn:

Beställde du digital eller med bluray?

Digital, tänkte att den är mindre efterfrågad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ts_1999:

Om du går in under spåra paket, var står det där för dig?

"Beställningen har mottagits
Vi kommer att skicka ett e-postmeddelande till dig när vi har ett beräknat leveransdatum."

(men när jag köpte stod det ungefär tack, beräknad leverans 24 nov)