Tråden om PlayStation 5 | Slim | PRO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Snart ryker en kontroll!!

Någon mer som klarat ”The builder” i Asgård på Valhalla!?

Haha - Förstår din frustration. Har dock inte spela detta spel. Men Google visar nedan;

https://www.gamepur.com/guides/how-to-defeat-the-builder-in-a...

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Helvete vad läsaren låter vid installation https://youtu.be/If4DnHVQqaE

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Helvete vad läsaren låter vid installation https://youtu.be/If4DnHVQqaE

Och då låter alla så menar du? Min låter ja, men inte så mycket.

Permalänk

Vart?

Vart försvann dem andra tråden om ordrarna?

Permalänk
Skrivet av LebronJames23:

Vart försvann dem andra tråden om ordrarna?

Försvann? https://www.sweclockers.com/forum/trad/1613737-ps5-ordrar-och...

Permalänk
Medlem

Suck nu fick jag beslutsångest...Hade tänkt Valhalla som nästa spel men Immortals Fenyx rising eller vad det hette såg ju mysigt ut också...

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Skrivet av Gurra101:

Och då låter alla så menar du? Min låter ja, men inte så mycket.

Självklart inte .. men irriterande. Tänkte om det var någon mer som upplevde samma problem med ljudet av läsaren.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 9 7950X, ASUS 4090 ROG Strix, 32GB RAM DDR5 6000MHz CL36 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor/Tv: SAMSUNG G8 OLED/ Playstation 5 // Xbox Series X // iPhone 14 Pro// iPad Pro Air m1 // TV Vardagsrummet LG Oled 77CX Sovrummet LG OLED B7 55TUM. Övervåningen LG C1 65

Permalänk
Medlem
Skrivet av N_Micke:

Suck nu fick jag beslutsångest...Hade tänkt Valhalla som nästa spel men Immortals Fenyx rising eller vad det hette såg ju mysigt ut också...

Jag har spelat 30h Valhalla och kommer lägga upp det på Tradera nu och hoppa på Immortals istället efter de storslagna recensionerna igår av ACG och SkillUp på youtube. Älskar den grafiska stilen och humorn som ska vara lik den som är i Ratchet & Clank. Det bästa är att det också verkar vara runt 30-40h långt, så istället för att knappt ha kommit hälften efter 30h i Valhalla och det känns som man sett allt så börjar man närma sig slutet efter 30h istället.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Kanske tagits upp redan, men påstås finnas tre olika fläktar PS5 levereras med.

Intressant...

Om man tittar på strukturen på fläktarna, så har fläkten från Sonys teardown 23 långsträckta blad, medans den fläkt som beskrivs som högljuddast har 23 korta blad (vilket torde leda till sämre statiskt tryck samt högre varvtal, och därmed mer turbulens och oljud). Den mer tystgående av butiksmodellerna har 17 långsträckta blad.

Vi får se vad för fläktar de stoppar i maskinerna framåt vårkanten då min konsoll lär levereras från inet. Med tanke på barnsjukdomarna vissa har upplevt är jag inte så jätteledsen över att tvingas vänta. Jag blir så lätt frustrerad när saker strular för mig.

Å andra sidan är väntan också frustrerande...

Permalänk
Medlem

Men har verkligen många problem med fläktljud?

Den är väl supertyst förutom coil whine då, om man läser runt lite samt egen erfarenhet.

Permalänk
Medlem

Nån som fått sin från Webhallen senaste dagarna. När förhandsbokade ni i så fall?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon132576:

Intressant...

Om man tittar på strukturen på fläktarna, så har fläkten från Sonys teardown 23 långsträckta blad, medans den fläkt som beskrivs som högljuddast har 23 korta blad (vilket torde leda till sämre statiskt tryck samt högre varvtal, och därmed mer turbulens och oljud). Den mer tystgående av butiksmodellerna har 17 långsträckta blad.

Vi får se vad för fläktar de stoppar i maskinerna framåt vårkanten då min konsoll lär levereras från inet. Med tanke på barnsjukdomarna vissa har upplevt är jag inte så jätteledsen över att tvingas vänta. Jag blir så lätt frustrerad när saker strular för mig.

Å andra sidan är väntan också frustrerande...

Jo, säkert acceptabelt så länge man inte får den sämsta. I annat fall lär det säkert komma tredjepartsfläktar att sätta dit. Iallafall det jag själv hoppas på.

Drygaste är ju helt klart väntan. Hade nog övervägt att avboka om jag inte redan har två spel i hyllan (Demons Souls, Dirt 5) som ligger och väntar. Lite för mycket barnsjukdommar, även om det ännu inte har upptäckts något alltför oroande.

Efter 3080 papperslanseringen är iallafall jag ganska härdad. Skitår sett till att köpa det som släpps. För att inte tala om coronan och andra sätt den påverkat.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort off topic-snack om vad som är "rimlig" speltid eller ej, tillbaka till topic

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Men har verkligen många problem med fläktljud?

Den är väl supertyst förutom coil whine då, om man läser runt lite samt egen erfarenhet.

Min är knäpptyst. Dock så finns det två fall där det kan låta:
det ena är när skiva används, då låter det som en Boeing som landar i mitt rum, det andra är coilwhine vid krävande gameplay. Men med hörlurar så märker jag inte av coilwhine.

Min kompis fick däremot ett litet sämre exemplar eftersom fläkten "brummar" vilket märks.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Min är knäpptyst. Dock så finns det två fall där det kan låta:
det ena är när skiva används, då låter det som en Boeing som landar i mitt rum, det andra är coilwhine vid krävande gameplay. Men med hörlurar så märker jag inte av coilwhine.

Min kompis fick däremot ett litet sämre exemplar eftersom fläkten "brummar" vilket märks.

Jag har som du fast inte överdrivet högt läsarljud.

Permalänk
Medlem

Någon som testat The Pathless och kan ge ett utlåtande?
Brukar gilla typen av spel men tycler inte klipp jag sett gett en bra bild av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Min är knäpptyst. Dock så finns det två fall där det kan låta:
det ena är när skiva används, då låter det som en Boeing som landar i mitt rum, det andra är coilwhine vid krävande gameplay. Men med hörlurar så märker jag inte av coilwhine.

Min kompis fick däremot ett litet sämre exemplar eftersom fläkten "brummar" vilket märks.

Kanske är plast sidorna som inte sitter ordentligt? Jag hade ett lätt brummande ljud när skivläsaren gick igång. Tog loss plast sidorna och satte fast dom igen, och ljudet försvann.

Tycker att min Ps5 är tyst, hör den inte ifrån soffan, dock så har jag ett litet coil whine, som hörs när man stoppar örat intill den, men som sagt inget som hörs när man sitter i soffan och spelar!

Fortfarande riktigt nöjd, Spelat ut Demon Souls, Miles Morales, och Spider-Man remastered. Fixade platinum trophy i remastered, tror jag har runt 5-6 kvar i Miles.

Så har ni inte spelat Spider-Man gör det, riktigt härligt combat system.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kanske är plast sidorna som inte sitter ordentligt?

Då borde det räck med att klämma ihop dom försiktigt med händer och höra om ljudet försvinner. Min låter lite närmste är tyst. Så fort jag spelar hörs nada.
Men jag skulle aldrig ha den som mediaspelare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Kanske är plast sidorna som inte sitter ordentligt? Jag hade ett lätt brummande ljud när skivläsaren gick igång. Tog loss plast sidorna och satte fast dom igen, och ljudet försvann.

Tycker att min Ps5 är tyst, hör den inte ifrån soffan, dock så har jag ett litet coil whine, som hörs när man stoppar örat intill den, men som sagt inget som hörs när man sitter i soffan och spelar!

Fortfarande riktigt nöjd, Spelat ut Demon Souls, Miles Morales, och Spider-Man remastered. Fixade platinum trophy i remastered, tror jag har runt 5-6 kvar i Miles.

Så har ni inte spelat Spider-Man gör det, riktigt härligt combat system.

Tack för tipset! Testade ta loss och sätta tillbaka sidopanelerna och plattan i botten. Den låter fortfarande en hel del medan skivan snurrar men skulle säga att det sänkte ljudnivån med iallafall 30%. Har förövrigt inget coil whine eller så när skivan inte snurrar vilket är skönt!

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på hemsida där man kan lägga upp se alla spel som finns och tracka wishlists, backlogs etc? Så jag kan lägga alla spel jag vill spela i en lista och inte missa/glömma bort dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zaltrip:

Tack för tipset! Testade ta loss och sätta tillbaka sidopanelerna och plattan i botten. Den låter fortfarande en hel del medan skivan snurrar men skulle säga att det sänkte ljudnivån med iallafall 30%. Har förövrigt inget coil whine eller så när skivan inte snurrar vilket är skönt!

Prova att lägga lite tyngd på den, tex handen.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av runicgol:

Min kompis fick däremot ett litet sämre exemplar eftersom fläkten "brummar" vilket märks.

Förmodligen är fläkten lätt obalanserad. Hade inte varit så dumt med gummibussningar i upphängningen tycker man, det absorberar lågfrekventa svängningar ganska så effektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ktd:

Då borde det räck med att klämma ihop dom försiktigt med händer och höra om ljudet försvinner. Min låter lite närmste är tyst. Så fort jag spelar hörs nada.
Men jag skulle aldrig ha den som mediaspelare...

Jo precis, det var det jag gjorde. Hade ett väldigt brummande ljud när den installerade ifrån skivan. Tryckte lite lätt och ljudet försvann.

Ps5an är tyst förutom random läsningen ifrån skivläsaren. fattar inte varför den gör det. Har Demon souls digitalt, satt och spelade det, och hade Miles Morales skivan i. Och skivläsaren börjar att läsa sjukt konstigt Kan förstå om det är skivan som man spelar som sitter i

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Hur låter den när man spelar en 4k bluray film?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjobbo:

Jo precis, det var det jag gjorde. Hade ett väldigt brummande ljud när den installerade ifrån skivan. Tryckte lite lätt och ljudet försvann.

Ps5an är tyst förutom random läsningen ifrån skivläsaren. fattar inte varför den gör det. Har Demon souls digitalt, satt och spelade det, och hade Miles Morales skivan i. Och skivläsaren börjar att läsa sjukt konstigt Kan förstå om det är skivan som man spelar som sitter i

Verkar vara ett känt fel https://www.videogameschronicle.com/news/a-ps5-bug-is-reporte...

Min konsol är likadan, men jag har inte reflekterat över det eftersom jag spelat det som ligger i skivläsaren.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Såg igårkväll att det tweetades att det skulle bli nya som släpps för försäljning i UK idag, så kanske blir på fler ställen om det inte är fullbokad leverans "https://twitter.com/Daniel_Iqbal/status/1334120681219497984"
EDIT: var tydligen på "argos" i någon app tidigt imorses där.

Permalänk
Medlem

kontroll

Hur är kvaliteten på kontrollen? Kanske lite svårt att bedömma såhär tidigt. Men jag har stört mig på den dåliga kvaliteten på ps4 kontrollen för mig som spelar exempelvis NHL ganska seriöst. De är kanske inte ett lika stort problem för ren casualgaming.

Det går åt minst 2 kontroller till varje nytt NHL och då är det inte för jag slänger dom i väggen eller nått. Utan efter ett tags spelande så upptäcker man hur den ibland inte registrerar knapptryckningar ordentligt snabbt eller att man exempelvis i Call of duty märker hur siktet "vandrar" av sig själv över skärmen. Jag har haft isär alla mina kontroller minst 2 ggr och rengjort också.

Nu när kontrollerna är ännu dyrare så är ju förhoppningen att de är av bättre kvalitet så man ska slippa köpa 1-2 nya kontroller om året.

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

Hur är kvaliteten på kontrollen? Kanske lite svårt att bedömma såhär tidigt. Men jag har stört mig på den dåliga kvaliteten på ps4 kontrollen för mig som spelar exempelvis NHL ganska seriöst. De är kanske inte ett lika stort problem för ren casualgaming.

Det går åt minst 2 kontroller till varje nytt NHL och då är det inte för jag slänger dom i väggen eller nått. Utan efter ett tags spelande så upptäcker man hur den ibland inte registrerar knapptryckningar ordentligt snabbt eller att man exempelvis i Call of duty märker hur siktet "vandrar" av sig själv över skärmen. Jag har haft isär alla mina kontroller minst 2 ggr och rengjort också.

Nu när kontrollerna är ännu dyrare så är ju förhoppningen att de är av bättre kvalitet så man ska slippa köpa 1-2 nya kontroller om året.

Mycket märkligt. Första gången jag hör att någon nöter 1-2 nya kontrolller om året (PS4) - Vad gör du egentligen med dom?

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Medlem
Skrivet av lurman:

Hur är kvaliteten på kontrollen? Kanske lite svårt att bedömma såhär tidigt. Men jag har stört mig på den dåliga kvaliteten på ps4 kontrollen för mig som spelar exempelvis NHL ganska seriöst. De är kanske inte ett lika stort problem för ren casualgaming.

Det går åt minst 2 kontroller till varje nytt NHL och då är det inte för jag slänger dom i väggen eller nått. Utan efter ett tags spelande så upptäcker man hur den ibland inte registrerar knapptryckningar ordentligt snabbt eller att man exempelvis i Call of duty märker hur siktet "vandrar" av sig själv över skärmen. Jag har haft isär alla mina kontroller minst 2 ggr och rengjort också.

Nu när kontrollerna är ännu dyrare så är ju förhoppningen att de är av bättre kvalitet så man ska slippa köpa 1-2 nya kontroller om året.

Jag har kört mycket Fifa med min, höll i ca 4.5 år (ganska casual dock) . Om ditt sikte börjar vandra bort (drift?) borde ju det gå på garanti, sen ser det kanske skumt ut om du kommer in två gånger om året för att byta ut din kontroll.

Permalänk
Medlem

PS5 DE finns i lager på amazon.de