Permalänk
Medlem

Modern Warfare Warzone Lag

Hej jag har försökt att spela Modern Warfare warzone med mina kompisar några dagar i rad nu, men datorn verkar inte klara av det och det laggar så det inte blir spelbart, dock så har jag en kompis med sämre dator än mig, fast för honom laggar det inget även fast han har ganska höga inställningar, jag undrar om det kanske skulle vara någon bugg eller något som gör att det laggar så mycket för mig, har ni några tips att höja min fps?

jag har en dator av följande komponenter

AMD ryzen 3 1200 3,7 ghz

8 gb ram 2666mhz

Asus geforce 1060 3gb

MVH

Permalänk
Medlem

För lite RAM minne till att börja med, warzone verkar kräva åtminstående 12GB. Sen ganska lågt med VRAM på grafikkortet också. Har du kollat att dina inställningar i spelet inte överstiger det VRAMet du har på grafikkortett?

Visa signatur

Gaming: Playstation 5 | Server: FreeBSD | Core i5-3570k | Fractal Design Define C | Corsair 16GB RAM | HTPC: RPi5 | LibreElec | Chromecast | Laptop: MacBook Air M1 2020 | Phone: iPhone 13 Mini | AP: Ubiquity Unifi | Router: Vanilla FreeBSD + Packet Filter FW

Permalänk
Medlem
Skrivet av avvep1:

Hej jag har försökt att spela Modern Warfare warzone med mina kompisar några dagar i rad nu, men datorn verkar inte klara av det och det laggar så det inte blir spelbart, dock så har jag en kompis med sämre dator än mig, fast för honom laggar det inget även fast han har ganska höga inställningar, jag undrar om det kanske skulle vara någon bugg eller något som gör att det laggar så mycket för mig, har ni några tips att höja min fps?

jag har en dator av följande komponenter

AMD ryzen 3 1200 3,7 ghz

8 gb ram 2666mhz

Asus geforce 1060 3gb

MVH

Mängden RAM-minne är nog som sagt lite för lite. I övrigt ska det inte vara några problem för dig att pressa på höga inställningar. jag antar att du har en SSD-disk, helst NMVe? Det senare gör gudagott för prestandan.

Visa signatur

Men must be governed. Often not wisely, I will grant you, but they must be governed nonetheless.

Permalänk

Om man googlar lite på spelet i sig så hittar man mängder med information om aktuella buggar i spelet. Allt från grafikbuggar till krascher av de olika slag. Spelet verkar inte vara optimalt i dagsläget så personligen så tror jag man nog man får sitta lugnt i båten och invänta kommande bugfixar innan man tror att det är fel på ens burk. Sonen har nog slagit sönder flera saker för att han trodde att det är en skitdator han har som inte klarar av spelet tills jag var tvungen och visa honom svart på vitt att det är spelet som är instabilt.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest