LG C9 - Ljud till soundbar från ATV men inte interna appar

Permalänk
Medlem

LG C9 - Ljud till soundbar från ATV men inte interna appar

Har en LG C9 65” och Bluesound Pulse 2i soundbar som fungerat bra ihop fram tills nyligen.
Ibland tappas ljudet från interna appar (Netflix/HBO) men det är inga problem att köra från min ATV4 (inte 4k, därför vill jag åtminstone köra Netflix via tv’ns app). ATV’n är kopplad till tv’n och soundbaren till tv’n med ARC.

Bryta strömmen löser det ett tag.

Någon som varit med om liknande?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Keeper of the Bamse

Tappar du ljudet mitt i en film, eller är det slumpmässigt att ljudet funkar när du startar appen?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Tappar du ljudet mitt i en film, eller är det slumpmässigt att ljudet funkar när du startar appen?

När jag startar, har inte varit med om att det försvinner i en film.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Rekordmedlem

Skulle kunna vara nått handskakningsproblem, har du provat om det påverkas av i vilken ordning du startar delarna ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Skulle kunna vara nått handskakningsproblem, har du provat om det påverkas av i vilken ordning du startar delarna ?

Nej, verkar inte spela någon roll om jag startar via ATV eller tv’n direkt utan kommer sporadiskt.
Soundbaren är alltid på.

Misstänker bugg i uppdatering på någon av enheterna, det har ju fungerat sen januari tills nyligen.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."