Bioware ger smakprov på Dragon Age 4

Permalänk
Medlem

Den starkaste känslan jag fick av den här trailern är att de producerar Dragon Age: Andromeda.

Permalänk

med tanke på hur besviken man blev på andromeda....... så somnar man nog om.

Visa signatur

no i will not go loladin over this....no not at all

Permalänk
Medlem

Sinnet öppet men armarna korsade. Varumärket Bioware har mycket goodwill att bygga upp igen, då den fullständigt spenderats efter Mass Effect: Andromeda och Anthem.

Det är lite så att jag står med känslan:

- Jag ser gärna på vad ni vill visa. Men tro inte att ni får något gratis längre.

Permalänk
Medlem

Jag är inte säker på att Bioware egentligen gjort något bra sedan Baldurs Gate och Neverwinter Nights (som var rätt mediokra). Jag gillade Dragon Age Inquisition, spelade inte tidigare spel, men det vy inte direkt något mästerverk. Å andra sidan, ska de fortsätta gå woke så var ju gay-trollkarlen en skön karaktär. Jag gillade honom.

Annars har jag förlorat all respekt för Bioware.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att Bioware förstört stridssystemet mer och mer med varje del i serien, där isometriska perspektivet med pause och mus-tangentbord var nästan ospelbart i DA:I. Har inga förhoppningar om att läget ens finns kvar i spelet, och det var just den spelmekaniken som gjorde Dragon Age (speciellt Origins) bra ur mitt perspektiv (Visste inte ens att det fanns ett tredjepersonsperspektiv i DAO föränn jag såg det i en lets play ). Hoppas på att bli positivt överraskad, men tyvärr är nog Bioware inte samma företag som för 10-15 år sen längre (för många viktiga personer som lämnat) och jag gissar att det inte tar så lång tid innan de blir nerlagda förutsatt att inte remaken av Anthem blir en succé.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NaaR:

Jag har inte glömt "smakprovet" från Anthem... man får ju magknip av utvecklarnas reklamsnack, så mycket floskler och skitsnack. Jag har lägre förtroende för Bioware än vad jag har för Blizzard och det säger en hel del

Fallout 76 ligger ju med på min lista med anthem

Permalänk
Medlem
Skrivet av akeripper:

med tanke på hur besviken man blev på andromeda....... så somnar man nog om.

Det var en hel del grejer som inte riktigt lirade för mig med Andromeda. Men jag tycker den störa besvikelsen var att intrigstoryn med blodspåren i den hemliga lägenheten aldrig fullföljdes. Kanske är rätt ensam i det? I övrigt tyckte jag spelet var helt ok, även om t.ex. ME2 var markant bättre.

Permalänk
Medlem

@Chrisj: Aldrig fullföljdes? Hur menar du då? Man fick ju reda på att Jien Garson blev mördad, att hon inte dog som alla trott när de åkte igenom the Scourge. Vilka hon blev mördad av är ju det med obviously den utbrytar gruppen som orsakade inbördeskriget och senare omgrupperade vid Kadara spaceport.