Returnera grafikkort efter test Netonnet

Permalänk
Medlem

Returnera grafikkort efter test Netonnet

Hej!

Jag var så dum att jag köpte ett rtx 2070 super utan att ha en aning om att nya 3000 serien släpps snart... suck.
Köpte kortet på netonnet och har för mig att man får returnera elektronik inom tiden för öppet köp även om produkten är testad och förpackningen bruten. Någon som har erfarenhet av detta på just netonnet?

Kan man kanske ha kvar det nya kortet och returnera det när 3000 serien släpps?

Permalänk
Medlem

Det är inga problem, som medlem har du 90 dagar. Aldrig haft problem med returer på Netonnet

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, man får använda grejerna och ändå lämna tillbaka dem på Netonnet.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Ja, man får använda grejerna och ändå lämna tillbaka dem på Netonnet.

Räknas använd som att bara prova en gång eller att använda kortet i en vecka eller två? Så länge man håller det i nyskick är det inga problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widstige:

Räknas använd som att bara prova en gång eller att använda kortet i en vecka eller två? Så länge man håller det i nyskick är det inga problem?

Det är absolut inga problem, du kommer inte bli ifrågasatt. Netonnet är nästan för generösa. Kör på så länge ditt samvete tillåter

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Det är absolut inga problem, du kommer inte bli ifrågasatt. Netonnet är nästan för generösa. Kör på så länge ditt samvete tillåter

Haha okej tack så mycket! Kändes ju jävligt surt att köpa ett 2070 när 3070 ska prestera bättre än ett 2080 ti 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Widstige:

Räknas använd som att bara prova en gång eller att använda kortet i en vecka eller två? Så länge man håller det i nyskick är det inga problem?

Det kommer det inte vara. Men möjligheten till retur finns inte för att man ska låna produkter i väntan på andra.

Visa signatur

Lätt som Paj

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeonHart:

Det kommer det inte vara. Men möjligheten till retur finns inte för att man ska låna produkter i väntan på andra.

Nej det förstår jag, ska nog lämna tillbaka det snart endast haft kortet i 2 dagar

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Widstige:

Räknas använd som att bara prova en gång eller att använda kortet i en vecka eller två? Så länge man håller det i nyskick är det inga problem?

Du får använda det hur mycket du vill om jag förstår det hela rätt. Brukar kolla i deras fyndhylla och jag har sett returer där som haft tydliga spår av användande. När jag frågat om det har jag bara fått till svar att man får använda produkterna och sedan returnera dem. Så sköter du det snyggt ska det inte vara något som helst problem.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Widstige:

Räknas använd som att bara prova en gång eller att använda kortet i en vecka eller två? Så länge man håller det i nyskick är det inga problem?

Citat:

I de fall produkten ej är fullgott rengjord, tillbehör saknas, förbrukningsmaterial är använda eller fysisk skada finnes, förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift på minst 20% för att återställa varan till nyskick. NetOnNet avstår från att göra ett sådant avdrag om produkten returneras i oförändrat skick.

https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000585705-Hur-f...-

Visa signatur