Permalänk
Medlem

Samsung 65" Q82R bra köp?

Har kollat runt lite och sneglat på Q70R samt Q82R och valet blir troligen en Q82R så som det ser ut just nu.
Ni som sitter med med Q80R idag hur tycker ni den är rent allmänt ?

Jag är som sagt inte direkt en Gamer men ibland så kommer PS4:an fram men allt mer sällan då tiden inte finns till.
Så mest blir det film, serier och motorsport och Hockey för min del.

Hur har ni gjort med inställningarna för att få det så optimalt som möjligt?

Vet inte om priset var det rätta på den jag hittade men får ge ca: 11.000.-
Samtidigt så kollade jag lite på vad webhallen har idag att erbjuda och som kanske var prisvärt men vet som sagt allt för lite om TCL skärmarna men deras TCL 65" 65EC785 för 7777.- såg intresant ut men efter som jag inte vet något om dom så vågar jag inte chansa trotts ett bra pris.

Samsung har jag haft ett antal år och varit nöjd och tror att jag kommer bli nöjd även med en Q82R
Q80R och Q82R är ju samma skärm och spec förutom färg på list och fot som jag förstått det hela men är det något mer som skiljer dom åt?

Som sagt lagt en högsta nivå på 11.000kr och Oled faler bort då det går en del sat tv med statiska loggor på dagarna hemma och vill slippa få problemet med inbränningar, min förra plasma fick riktigt fina loggor lite här och där

Så bomba mig med allt vad ni kan om ovan tv val och inställningar för optimerad bild.

Permalänk
Bildexpert 📺

@wizz666: Går igenom 2019-utbudet i denna artikel: https://www.sweclockers.com/artikel/28511

Där ser du att Samsung Q80R (Q82R är samma modell) räknas in till toppklassmodeller. Vilket är det man vill ha.

"optimal" bild bär en automatisk motfråga: Optimerad för vad?

Spelläget är optimalt för spelande. Film-läget på en Samsung är det optimala läget för just film och färgkorrekt bild. Denna måste också anpassas något efter rummets förutsättningar, till exempel ljusstyrkan.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding Tack för responsen.

Då var det klart.
Blev en Q82R 55" som jag fick till helt ok pris 7000.-
Installerad och klar hemma igår, tog knappa timman att ta plocka bort den gamla och upp med den nya.

Men funderar starkt på att slännga upp den på väggen och vad rekommenderar ni för väggfäste till den?

Permalänk
Medlem

@wizz666:

Jag köpte en Q80T. Tror det är som Q70R?
Sjukt nöjd iaf

Har inte tips på väggfäste, körde tidigare billigaste grejen från biltema, det fungerade.
Men dyrare kanske är lättare / bättre att fästa?

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew