3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Aha ok tack. Rätt sjukt egentligen. Att man kan göra tävlingar där "priset" blir att vinnaren får spendera 10 lax på ett grafikkort.

Säger en del!

Var ingen tävling per se, ingen prestation krävdes förutom att inte ha köpt ett kort i princip.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

De kommer nog inte öppna sin butik på ett tag, och vi ligger nog inte högt upp på listan utav länder de bryr sig om, vi är ju ett ganska litet land. Om vi inte har tur att de tar typ Komplett och fixar hela norden direkt.

Mmm de har väl ingen större anledning att öppna butiken när de knappt ändå har något att sälja...
Och jepp man kan ju hoppas de kan fixa en deal med komplett eller liknande som de gjort med bestbuy i staterna tex!

Damn, man skulle väl ställt sig i kön för tex en ASUS TUF från början, men för mina syften vore en FE sannolikt bästa valet. (både praktiskt och estetiskt )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Var ingen tävling per se, ingen prestation krävdes förutom att inte ha köpt ett kort i princip.

Aha ok. Jag kan hålla med om att det är bättre att få en "lottad" garanti att få köpa ett kort som faktiskt existerar än att ligga ute med summan i oändlig kö. Lät bara.....lustigt med en tävling där konsumenten "vinner" ett "pris" bestående av att få spendera så mycket pengar : )

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

@webhallen Ingen uppdatering om de försenade TUF OC 3080?

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Mmm de har väl ingen större anledning att öppna butiken när de knappt ändå har något att sälja...
Och jepp man kan ju hoppas de kan fixa en deal med komplett eller liknande som de gjort med bestbuy i staterna tex!

Damn, man skulle väl ställt sig i kön för tex en ASUS TUF från början, men för mina syften vore en FE sannolikt bästa valet. (både praktiskt och estetiskt )

Nu vet jag inte hur mycket, men de släpper ju titt som tätt i USA, Frankrike, Tyskland och UK. Osäker på om det är varje vecka som i början eller om de samlar på lite större lager åt gången.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Aha ok. Jag kan hålla med om att det är bättre att få en "lottad" garanti att få köpa ett kort som faktiskt existerar än att ligga ute med summan i oändlig kö. Lät bara.....lustigt med en tävling där konsumenten "vinner" ett "pris" bestående av att få spendera så mycket pengar : )

Jo lägger man fram det så är det såklart obskyrt, endast välmening och privat tid lades på initiativet iaf

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem

Samma här, hann anmäla mig men fick inget kort.

Visa signatur

Z97 Pro Gamer | i7-4790K | NH-U14S | 16GB 2400MHz | Asus Strix RTX3070 | 850 EVO 1TB | WD Red 4TB | Corsair RM750x | Samsung 65KS7005 | Corsair K63 | Logitech G900

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aja82:

Aha ok. Jag kan hålla med om att det är bättre att få en "lottad" garanti att få köpa ett kort som faktiskt existerar än att ligga ute med summan i oändlig kö. Lät bara.....lustigt med en tävling där konsumenten "vinner" ett "pris" bestående av att få spendera så mycket pengar : )

Det är lustiga tider, det är bara att läsa denna tråden..
Nu såg de till att en sweclockers-medlem och ingen scalper fick köpa kortet i alla fall.
Jag fick också köpa ett, tack webhallen!

Permalänk
Medlem

Otur för mig (och alla andra). Själv läste jag inlägget, men när jag skulle trycka på länken till formuläret så ringde chefen. Efter samtalet så fanns inte inlägget kvar. Tråkigt!

Jag vågar inte boka någonstans.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Yay jag fick ett pm om och köpa ett msi kort från webhallen 👍👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Jo lägger man fram det så är det såklart obskyrt, endast välmening och privat tid lades på initiativet iaf

Skrivet av Donno:

Det är lustiga tider, det är bara att läsa denna tråden..
Nu såg de till att en sweclockers-medlem och ingen scalper fick köpa kortet i alla fall.
Jag fick också köpa ett, tack webhallen!

Skrivet av cvnoz:

Yay jag fick ett pm om och köpa ett msi kort från webhallen 👍👍

Härligt att höra! Låter som ännu ett bra initiativ från @webhallen igen då!

Grattis till er som fick kort! Ni lär bli nöjda!

Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

Jo lägger man fram det så är det såklart obskyrt, endast välmening och privat tid lades på initiativet iaf

Det var du som postade under webhallen kontot och anordnarde detta på privat tid? I så fall är det bara att tacka så mycket för att du tog dig tiden att göra detta. Kul att korten kommer till folk som skall använda dem istället för scalpers

Permalänk
Medlem

Undrar när ni @webhallen tänker lägga till MSI RTX 3080 Suprim X i sortimentet oavsett, så man kan förboka dom. Och ställa sig snällt i kö.

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infocus:

Undrar när ni @webhallen tänker lägga till MSI RTX 3080 Suprim X i sortimentet oavsett, så man kan förboka dom. Och ställa sig snällt i kö.

Ja, det undrar jag med. Väntat på detta kort! Surt att man inte var en av de tursamma som blev valda

Permalänk
Webhallen

Såfort sista personen har knipt sitt kort åker bokning upp!

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Det var du som postade under webhallen kontot och anordnarde detta på privat tid? I så fall är det bara att tacka så mycket för att du tog dig tiden att göra detta. Kul att korten kommer till folk som skall använda dem istället för scalpers

Yes sir!

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Såfort sista personen har knipt sitt kort åker bokning upp!

Kort Kvar?

Permalänk
Medlem

När förväntas dom skickas från lagret? När alla har betalat sina kort eller rullar dom ut eftersom?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

När förväntas dom skickas från lagret? När alla har betalat sina kort eller rullar dom ut eftersom?

Allt är i lager och skeppas efter lagrets kapacitet

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Viking
Skrivet av nu1mlock:

Jag vågar inte boka någonstans.

Kanske därför du inte får ett?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

Nu vet jag inte hur mycket, men de släpper ju titt som tätt i USA, Frankrike, Tyskland och UK. Osäker på om det är varje vecka som i början eller om de samlar på lite större lager åt gången.

Just ja, det har väl expanderat: I början när nvidias onlinebutik stängdes så hörde man om samarbetet med Best Buy men sen har jag helt missat fortsättningen....
Finns det nån lista på vilka butiker som kränger kort? (skeppar nån av dem till Sverige?)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Är MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC ett eftertraktat kort, det verkar tillhöra dom billigare iaf.
Jag tänkte om risken man får vänta, jag har som pre leveransdatum från Inet 15/12. Hur har det sett ut för andra som köpt/bokat det kortet?
Vill hålla mig under 9000i pris.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Alla prisvärda kort är det oändlig väntetid på. Jag försöker med ett innotek ichill x4 på proshop. 16 i kö den 25:e. 5 dar kan ju dock ränta på och 0,0 kort på väg in. Men det kortet kan jag tänka mig till skillnad från amp holo som dessutom var dyrare.

Asus, msi och Gigabytes non scalper kort är nog omöjligt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Just ja, det har väl expanderat: I början när nvidias onlinebutik stängdes så hörde man om samarbetet med Best Buy men sen har jag helt missat fortsättningen....
Finns det nån lista på vilka butiker som kränger kort? (skeppar nån av dem till Sverige?)

Skrevs om detta förra fredagen tror jag (så typ 20 sidor bak ). Kontentan var att du kan inte köra direkt till Sverige. Tror att Scan i UK kanske du kan köra med en mellanhandstjänst, men korten ryker på 20 sekunder. Bästa sättet är att känna någon i landet som kan köpa och skicka till dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Är MSI GeForce RTX 3080 10GB VENTUS 3X OC ett eftertraktat kort, det verkar tillhöra dom billigare iaf.
Jag tänkte om risken man får vänta, jag har som pre leveransdatum från Inet 15/12. Hur har det sett ut för andra som köpt/bokat det kortet?
Vill hålla mig under 9000i pris.

Med 10% rabatt på presentkort blir många kort ganska "billiga" på Webhallen. Tror det erbjudandet fortfarande finns kvar, gjorde det igår måndag, sök i denna tråd eller leta efter den separata tråden om den kampanjen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av firstofmay:

Vida känt att det är problem med Gigabytes RGB-styrning precis som det varit med tidigare generationer kort från dem. Betalar jag för RGB vill jag också kunna stänga av den!

Kan inte tala för andra, men jag har själv inga problem (eller haft det) och kan också stänga av RGB i RGBFusion.

Visa signatur

Citera för svar!

CPU: i9-9900K + Be Quiet! Dark Rock Pro 3. Moderkort: ASUS ROG Z390-F. Minnen: Corsair Vengeance DDR4 2x8GB 3000MHz. GPU: GigaByte RTX 3080 Gaming OC. SSD: Corsair MP510 500GB. HDD: WD Blue 3TB Nätagg: EVGA SuperNova G2 850W. Chassi: Corsair 4000D Airflow.

Permalänk
Medlem

Edit: Det jag skrivit om att Scan fått kort stämmer inte, jag råkade kolla på 3070 istället för 3080.

Sorry, vet att det blir hus i helvete så fort man är lite halvkritisk här men nu är det ganska jobbigt att inte få någon uppdatering om ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC.
Det är trots allt @Webhallen jag köpt min produkt av och det är Asus som tillverkat produkten, då känner jag inte att det är helt orimligt att undra vad som händer.

Leveransen 13 nov är försenad, Scan i UK har dock fått kort 16 nov.
Leveransen 20 nov är försenad, Scan i UK har dock fått kort 23 nov.
Ingen info om någon leverans på Webhallens sida senare än 20 nov, inga kort verkar heller ha skickats ut. Scan i UK har dock fått kort 30 nov.

@Asus.David har skrivit om förseningar p.g.a. centralisering av leveranser från Asien till Europa via ett europeiskt centrallager vilket är fullt förståeligt.
#18760537
Vad som är mindre förståeligt är att Webhallens förväntade leveranser gått upp i rök(?)
Förstår inte hur en förskjutning på "cirka en vecka" har resulterat i att kort som skulle landat i Sverige för 1,5-2,5 veckor sen inte har dykt upp.

Det är bristen på information som är frustrerande när man väntat på ett kort i 2+ månader och sedan fått information om en förskjutning på "cirka en vecka" på just de leveranser där mitt kort skulle vara med, nu 1,5-2,5 veckor senare så har man fortfarande inget kort i handen.

Om inte dessa två herrar vet eller kan svara, vem kan?
Vad är det som händer egentligen?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Leveransen 13 nov är försenad, Scan i UK har dock fått kort 16 nov.
Leveransen 20 nov är försenad, Scan i UK har dock fått kort 23 nov.
Ingen info om någon leverans på Webhallens sida senare än 20 nov, inga kort verkar heller ha skickats ut. Scan i UK har dock fått kort 30 nov.

Tror inte Scan heller har fått några Asus strix 3080 OC under tiden? Jag har iallafall inte kunnat läsa det på deras sida. Inte heller Overclockers UK verkar ha fått. Har däremot sett någon affär i Nya Zeeland som fått 5 leveranser av asus strix, både oc och non OC. Så kan vara europa som nedprioriteras?

Men jag håller med om att det duger. Jag väntar också på det. Får hoppas de kommer denna veckan med leveransen som Asus David lovat, och att det ären stor leverans som kan kompensera för månadens förseningar.
Senast de skickades ut från Inet iallafall är 2 november, jag tror inte någon annan fått sedan dess heller.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bnr:

Sorry, vet att det blir hus i helvete så fort man är lite halvkritisk här men nu är det ganska jobbigt att inte få någon uppdatering om ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC.
Det är trots allt @Webhallen jag köpt min produkt av och det är Asus som tillverkat produkten, då känner jag inte att det är helt orimligt att undra vad som händer.

Leveransen 13 nov är försenad, Scan i UK har dock fått kort 16 nov.
Leveransen 20 nov är försenad, Scan i UK har dock fått kort 23 nov.
Ingen info om någon leverans på Webhallens sida senare än 20 nov, inga kort verkar heller ha skickats ut. Scan i UK har dock fått kort 30 nov.

@Asus.David har skrivit om förseningar p.g.a. centralisering av leveranser från Asien till Europa via ett europeiskt centrallager vilket är fullt förståeligt.
#18760537
Vad som är mindre förståeligt är att Webhallens förväntade leveranser gått upp i rök(?)
Förstår inte hur en förskjutning på "cirka en vecka" har resulterat i att kort som skulle landat i Sverige för 1,5-2,5 veckor sen inte har dykt upp.

Det är bristen på information som är frustrerande när man väntat på ett kort i 2+ månader och sedan fått information om en förskjutning på "cirka en vecka" på just de leveranser där mitt kort skulle vara med, nu 1,5-2,5 veckor senare så har man fortfarande inget kort i handen.

Om inte dessa två herrar vet eller kan svara, vem kan?
Vad är det som händer egentligen?

Förstår din frustration, hubbleveranser får vi som tidigast på torsdagar (leveranschema) så det är då vi får hoppas på leverans, har inte sagt något då jag inte vet exakt vad som ligger på de leveranserna då jag godkände dom alla när de var påväg direkt till mig.
Sen ska jag ärligt säga att mitt fokus har skiftat lite iom Black Friday, mer brist-launcher och CPU jakt som även står på min agenda.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Tror inte Scan heller har fått några Asus strix 3080 OC under tiden? Jag har iallafall inte kunnat läsa det på deras sida. Inte heller Overclockers UK verkar ha fått. Har däremot sett någon affär i Nya Zeeland som fått 5 leveranser av asus strix, både oc och non OC. Så kan vara europa som nedprioriteras?

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Hur tolkar du deras tabell? Jag tycker mig se status per kort (tex kommentar "STRIX OC - Arrived" för 23 Nov och 30 Nov).

Egentligen kan man strunta i Scan och fokusera på det andra jag pekar på som är lite mer: "har korten till Webhallen gått upp i rök?".
Det ser ju ut som att två tidigare kända och förväntade leveranser helt enkelt aldrig dykt upp.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M