Bästa programmet för att direkt kopiera över/klona hårddisk med trasiga sektorer?

Permalänk
Medlem

Bästa programmet för att direkt kopiera över/klona hårddisk med trasiga sektorer?

Jag har en hårddisk med trasiga sektorer. Jag har testat RecoverIT och easeus data recovery men de analyserar först hårddisken och stannar sedan på 60% och då har programmet frusist så jag kunde inte stanna och börja återställa data. Dvs jag har ännu inte kommit till att börja rädda data (recovery).

Finns det något program som klarar återställa från en hårddisk med dåliga sektorer och börja direkt med att återställa allt till en vald mapp på en annan disk eller till en Image-fil? Jag har även tittat på en del disk-klonings-program som klonar disken till en bildfil på en annan hårddisk men inte testat någon.

Som sagt är jag ute efter ett program som klarar hårddiskar med dåliga sektorer. Börjar kopiera över direkt allt som går till en annan disk utan att först analysera i dagar. Hoppar över dåliga sektorer och bara kör vidare och räddar det som går att rädda direkt.

Disken som ska räddas är en extern lagringsdisk och jag ska kopiera till en intern lagringsdisk.

Permalänk
Medlem

Testa med ddrescue
https://www.system-rescue.org/

Som jag förstått det är programmet bra på att kopiera en trasig disk så gått det går till en ny disk eller till en imagefil. Sedan kan man använda andra filräddningsverktyg på kopian för att försöka rädda filerna utan att riskera att den halvtrasiga disken går sönder ännu mera.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem