Chassi grubblerier, vid uppdatering

Permalänk
Medlem

Chassi grubblerier, vid uppdatering

Vill byta ut mitt nuvarande Define 4 chassi.
Men vet inte vad jag skall ha.
Prioritering på lågljudnivå, men i balans med bra genomströmning av luft.
Har kikat på följande chassin.

Be Quiet 500DX
500 DX

Fractal Define S
Define S

Fractal Meshify C
Meshify C

Phanteks P400
P400

Har som kommit fram till att jag vill ha med fönster.
Övriga krav är väl USB-C är ju som trevligt att framtidssäkra med.

Har jag missat något chassi som jag bör titta närmare på ?
Datorn i signatur som skall monteras, men kommer nog att uppgradera till 3080 vid tillfälle.

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusG:

Vill byta ut mitt nuvarande Define 4 chassi.
Men vet inte vad jag skall ha.
Prioritering på lågljudnivå, men i balans med bra genomströmning av luft.
Har kikat på följande chassin.

Be Quiet 500DX
500 DX

Fractal Define S
Define S

Fractal Meshify C
Meshify C

Phanteks P400
P400

Har som kommit fram till att jag vill ha med fönster.
Övriga krav är väl USB-C är ju som trevligt att framtidssäkra med.

Har jag missat något chassi som jag bör titta närmare på ?
Datorn i signatur som skall monteras, men kommer nog att uppgradera till 3080 vid tillfälle.

Av dom fyra är det väl bara Define S och Be Quite som har USB C i frontpanelen.
I övrigt är det alltid svårt att rekommendera chassi eftersom det så individuellt vad man gillar.
Kolla igenom dina krav och välj sedan det som tilltalar dig mest.

Permalänk
Medlem

@LinusG hur gick det, vilket chassi blev det?

Har liknande grubblerier. 3 av dina 4 chassin är med på min lista, Corsair 4000D Airflow och Lian Li Lancool 2 Mesh är också alternativ jag har med. Be Quiet 500DX känns just nu som den som ligger närmast till hands för mig om den kommer in i lager inom rimlig tid eftersom den är ett mellanting mellan de andra chassis för och nackdelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mieriola:

@LinusG hur gick det, vilket chassi blev det?

Har liknande grubblerier. 3 av dina 4 chassin är med på min lista, Corsair 4000D Airflow och Lian Li Lancool 2 Mesh är också alternativ jag har med. Be Quiet 500DX känns just nu som den som ligger närmast till hands för mig om den kommer in i lager inom rimlig tid eftersom den är ett mellanting mellan de andra chassis för och nackdelar.

Det blev ett Be Quiet. Har dock inte "flyttat" in i det ännu så kan inte uttala mig om det tyvärr

Visa signatur

1:an: Intel Core i9-9900KS, ASUS ROG Strix Z390-F GAMING, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo C, Samsung 970 EVO Plus 1TB, ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC