Permalänk
Medlem

Backlight bleed på ny laptop

Nyligen köpt ny laptop med IPS skärm (som ser fantastisk ut), däremot märker jag att den lider av en del backlight bleed och glow. Hur mycket är normalt och vad ska man acceptera? Här är bilder i mörker
Tack på förhand!

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Lucpel:

Nyligen köpt ny laptop med IPS skärm (som ser fantastisk ut), däremot märker jag att den lider av en del backlight bleed och glow. Hur mycket är normalt och vad ska man acceptera? Här är bilder i mörker
Tack på förhand!

Svårt att avgöra då det är från panel till panel men det är inte ovanligt med en del backlight bleed på IPS-paneler samt IPS-glow är en del av tekniken tyvärr.

Om det inte stör dig i någon större utsträckning skulle jag nog bara acceptera faktumet men om det på något sätt förstör din upplevelse i t.ex. filmer så bör du fundera på att försöka reklamera och hoppas på att du kan få ett bättre exemplar.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt