Hade en tekniker hemma som bytte det gamla uttaget till ett nytt och kopplade om kabeln ute i farstun där kabeln går in i lägenheten.
Kunde även vara där felet kunde sitta, sa han.
Verkade bra första dygnet, men 36 timmar efter han varit här så började problemen igen.
Tack för det.
Jag har liksom ledsnat på att ringa COMHEM efter detta, men ska nog ta och göra det snart igen.
Har haft deras lilla TV-HUB och internet i lite över 2 år. I ett och halvt år hade jag problem med TV-hubben som gav mig dessa meddelanden och felkoder stup i kvarten:
1) ”Innehållet kan tyvärr inte visas för tillfället!”, felkoder P016, P026 och P023 (oftast vid snabbspolning av programmen)
2) ”Tillfälligt fel, försök igen om en stund", felkod1339 (oftast vid kanalbyten och uppspelning av program)
3) ”Ingen internetanslutning”, felkoder A001, A004 (när som helst)
4) ”Detaljer kan inte visas just nu, försök igen senare”, felkod A012.
Andra saker som jag noterade:
• Hubben blev seg med tiden vid byten av kanaler,
• Seg även i snabbspolning av program då man tittar i efterhand, med punkt 1 som meddelande då och då.
• Vid snabbspolning framåt, 5 minuter förbi t.ex. reklam kunde den hoppa ca 10 minuter bakåt istället.
Fick en ny hub, som började bråka även den, ringde igen och sa att jag skulle fabriksåterställa den. Efter det kom en uppdatering, som hjälpte föga.
Men sen någon vecka senare dök en ny uppdatering plötsligt upp och sedan dess har den har funkat till 99%, mot kanske 25% innan.
Men efter att TV-hubben började fungera (till 99 % som skrivet innan) så började eländet med routern istället.
Vill bara säga att jag gillar TV-hubben nu faktiskt, rätt snabb och lätt att använda.
Tack för mig denna gång.