Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Woke up like this

Hej på er!
Vaknade upp till en härlig måndagsmorgon med en MacBook Pro Retina 13" från 2013 som ser ut såhär. Jag förstår inte vad som kan ha hänt då datorn har fällts ihop inför läggdags igår kväll och legat på sin bordsplats hela natten. Har ni några idéer? Vart bör jag vända mig för att få diagnosen fastställd? Vilket företag i Skåne är bäst till ett billigt pris som kan passa en studentplånbok? Nu låter det som att jag letar efter en Mac-doktor men det är första gången detta händer mig och efter att ha googlat så inser jag vilken uppsjö av reparatörer det finns på marknaden. Om någon har några tips är jag er väldigt tacksamma.
Mvh Sica
Foto av katastrofen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sica64:

Hej på er!
Vaknade upp till en härlig måndagsmorgon med en MacBook Pro Retina 13" från 2013 som ser ut såhär. Jag förstår inte vad som kan ha hänt då datorn har fällts ihop inför läggdags igår kväll och legat på sin bordsplats hela natten. Har ni några idéer? Vart bör jag vända mig för att få diagnosen fastställd? Vilket företag i Skåne är bäst till ett billigt pris som kan passa en studentplånbok? Nu låter det som att jag letar efter en Mac-doktor men det är första gången detta händer mig och efter att ha googlat så inser jag vilken uppsjö av reparatörer det finns på marknaden. Om någon har några tips är jag er väldigt tacksamma.
Mvh Sica
Foto av katastrofen

Jag vågar inte klicka på den där länken Går ju inte att bifoga bilden direkt.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Prova att ansluta datorn till en extern skärm och se om felet ser likadant ut på den.
Om det är så så är det troligtvis det integrerade grafikkortet som pajat.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Tonen är lite som mailen man får som visar sig vara scam alltihop... Skulle inte klicka på den länken heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

https://ibb.co/5RHNSBB

Jag vågar inte klicka på den där länken Går ju inte att bifoga bilden direkt.

Skrivet av Lanhead:

Tonen är lite som mailen man får som visar sig vara scam alltihop... Skulle inte klicka på den länken heller.

Hörni pensionärer, det är ingen fara.

Permalänk
Medlem

Det där är skärmen som har gett upp. Sett samma sak flera gånger. Har nog aldrig varit med om att den blivit så utan fysisk skada dock. Jobbigt!

Visa signatur

Das Haus, det bästa inom House.

| Asrock X670 SL | Ryzen 7800X3D | 32GB 6000mhz CL30 | Radeon 6950XT Red Devil | Kingston KC3000 2tb M.2 | 20tb+ HDD | Dell UP3017 30" 2560x1600 |

Permalänk
Medlem

Som tidigare nämnt, prova koppla in till extern skärm. Funkar det så betyder det dock inte alls att den integrerade grafiken har pajat eftersom 13" inte har en dedikerad del, utan endast den som följer med processorn.

Ifall externa skärmen funkar så kan det vara så att själva kabeln mellan laptopens skärm och moderkortet helt enkelt har slitits ut såpass mycket att den senast du stängde gav vika, datorn är från 2013 så kan tänka mig att det skett en hel del öppningar och stängningar sedan dess.

Detta hände mig med en MacBook Pro från 2016, så känns inte omöjligt att det kan ha varit det som skett i ditt fall.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon134512:

Det var mer meningsuppbyggnad samt rubriken, luktar ju nigeria-brev Sen reggad okt 2020.

Men så fort man gick över 30 så blev det lite pensionärsvarning, det stämmer iofs.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sica64:

Hej på er!
Mvh Sica
Foto av katastrofen

Kan vara kabeln från skärmen, känt problem. Den blir sliten med tiden. Beställ ny LCD skärm och montera dit bör lösa problemet. Du kan hitta billiga på eBay.