Permalänk
Medlem

Hjälp att hitta chassi

Jag har kikat runt en del efter ett nytt chassi, men inte lyckats hitta något som jag tycker passar, vad jag är ute efter är:

-Front med galler som har bra luftgenomsläpp och möjlighet att montera 2-3 140mm fläktar
-Plats för 6 hårddiskar med vibrationsdämpande gummiupphängning samt bra luftflöde över dem
-ATX moderkort

Vore tacksam för förslag.

Permalänk
Medlem

Prisklass?
Finns filter du kan använda på inet för antal hårddiskar sen bara kolla på bilderna för mesh front.
Hittade denna som verkade trevlig.
https://www.inet.se/produkt/6912377/phanteks-enthoo-pro-2-sva...

Permalänk
Medlem

Ska den användas som speldator, eller pratar vi mer en filserver...
Måste den vara estetiskt snygg?

tex. ska det bara vara till för att stå i ett hörn och användas som server så finns det oändligt med superbilliga alternativ men minimal moddning.

Visa signatur

Error 404, System not found!

Permalänk
Medlem

Datorn skall användas till spel och program, men även ha lite extra plats för lagring.
Utseendemässigt får det gärna vara stilrent, är inte ute efter något med RGB LED/glasruta.

Har byggt i två olika versioner av Fractal Design Define R chassin, något i stil med dem skulle funka kvalite och storleksmässigt, de hade även HDD vaggor som var vibrationsdämpade, men det chassit är ganska tillslutet i luftintaget.

Andra chassin jag tittat på är Phantecs eclipse P500 och Lian Li LANCOOL II Mesh Performance, men de verkar inte ha vibrations dämpad montering för hårddiskar och eller för få platser för 3.5".