RX 6X00 hos svenska återförsäljare?

Permalänk
Medlem

RX 6X00 hos svenska återförsäljare?

Vet någon något om när vi kan få se RX 6000 hos svenska återförsäljare? Det är nära släpp nu och jag har inte sett ett enda kort hos någon återförsäljare. Ryzen 5000 syntes långt före släpp hos de flesta återförsäljare.

Permalänk
Medlem

Har inte AMD gått ut med att de vill att butiker skall försöka botsäkra. Enklaste sättet at göra det är ju att inte ha några produktsidor live förrän just vid lanseringen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Har inte AMD gått ut med att de vill att butiker skall försöka botsäkra. Enklaste sättet at göra det är ju att inte ha några produktsidor live förrän just vid lanseringen.

Jo det läste jag med. Tänkte inte på att det kunde vara anledningen, men så är det nog.

Permalänk
Avstängd

Tror ni att det finns listat hos Svenska återförsäljare den 18e November (releasedagen) i Sverige också?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dextrodammit:

Tror ni att det finns listat hos Svenska återförsäljare den 18e November (releasedagen) i Sverige också?

Om jag fick gissa skulle jag tro dagen före release läggs de upp

Permalänk

jag hade gärna velat veta prissättningen för 6800 och 6800 xt. Sitter i valet och kvalet om jag ska köpa ett 3070 istället (känt pris, finns i lager).

Ett 3070 i handen är bättre än 10 rx 6800 i skogen, liksom.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jurgenaut:

jag hade gärna velat veta prissättningen för 6800 och 6800 xt. Sitter i valet och kvalet om jag ska köpa ett 3070 istället (känt pris, finns i lager).

Ett 3070 i handen är bättre än 10 rx 6800 i skogen, liksom.

Priset för RX 6800 börjar vid 579 USD, eller cirka 6 400 kronor inklusive moms, medan RX 6800 XT kostar 649 USD eller cirka 7 200.

Men eftersom tillgången lär vara lägre än efterfrågan precis som på 3080/3090 kan man säkert räkna med att priset sticker iväg lite grann efter lanseringen för att sedan gå ner igen.

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Priset för RX 6800 börjar vid 579 USD, eller cirka 6 400 kronor inklusive moms, medan RX 6800 XT kostar 649 USD eller cirka 7 200.

Men eftersom tillgången lär vara lägre än efterfrågan precis som på 3080/3090 kan man säkert räkna med att priset sticker iväg lite grann efter lanseringen för att sedan gå ner igen.

Ja, det där låter rimligt - jag är bara lite bränd med att väldigt få leverantörer säljer för msrp - nvidia fick ju betala ASUS för att de skulle sälja TUF till msrp, och för 3070 var det bara gigabyte eagle som såldes av en försäljare i ~30 exemplar för msrp.

Men det kanske är annorlunda med rx 6000-serien där många faktiskt säljer referenskort.