Permalänk
Medlem

Inet uppdaterade precis min order från prel i lager 1/2 till 1/3 Q_Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av H0lmb3rg:

Inet uppdaterade precis min order från prel i lager 1/2 till 1/3 Q_Q

Jo tack, samma här.

Var tyvärr rätt sen med att beställa (28/11)
Extremt tråkigt att inet inte får speciellt mycket information om leveranserna. (d.vs hur många de får och så)

Visa signatur

Sometimes me think what is love,
and then me think love is what last cookie is for.
Me give up the last cookie for you. -Cookie Monster

Permalänk
Medlem

@webhallen Hej Patrick har ni fått någon uppdatering av AMD gällande leveransen med 5900X som blev struken innan nyår? Det lät som om den hade kommit så skulle större delen av kön på 5900X vara avklarad.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Winc:

@webhallen Hej Patrick har ni fått någon uppdatering av AMD gällande leveransen med 5900X som blev struken innan nyår? Det lät som om den hade kommit så skulle större delen av kön på 5900X vara avklarad.

Inget mer förutom att det "kommer mer" i början på februari.. så får se vad som händer där i volym och tid :/

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget mer förutom att det "kommer mer" i början på februari.. så får se vad som händer där i volym och tid :/

Okej tack för att du kollade upp det.

Permalänk
Skrivet av wooprat:

Får hem en 5900x imorgon från Dustin. La beställningen 13/11 så det tog ganska precis två månader, leveransdag när jag la beställningen var 17 december och blev framflyttad en hel del gånger. Nu väntar jag bara på Meshify 2 som beräknas levereras i början på februari

Såg ett tag ut som jag skulle få i och med samma leverans som du men blev flyttad till 26:e Januari. Jag beställde 27:e november så lär väl bli två månader för mig med.
Sen ska man få tag på GPU då...
Men CPU som är akut. Integrerade grafikdelen på min nuvarnde CPU är helt död och haft lite problem med att boota datorn senaste tiden. Någon vecka kvar nu bara

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Nu har Webhallens lagerstatus på 5600x gått ifrån Påväg -> 1-2 dagar till "Ej i lager" utan datum.
@webhallen, pirater som kapat leveransen?

Visa signatur
Permalänk
Webhallen
Skrivet av Thornblom:

Nu har Webhallens lagerstatus på 5600x gått ifrån Påväg -> 1-2 dagar till "Ej i lager" utan datum.
@webhallen, pirater som kapat leveransen?

Tyvärr glädesiffror, har "fejk"orders i systemet som inte ska synas för någon, ibland blir det knas och ja.. De 5600X jag skulle ha fått sist kom förra veckan, har ingen info på när fler kommer

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Tyvärr glädesiffror, har "fejk"orders i systemet som inte ska synas för någon, ibland blir det knas och ja.. De 5600X jag skulle ha fått sist kom förra veckan, har ingen info på när fler kommer

Ok, tack för guld värd information

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget mer förutom att det "kommer mer" i början på februari.. så får se vad som händer där i volym och tid :/

Är det samma för 5950X?

Visa signatur

Opteron 144 1,8@2,61 w/TTBT (1.56V, I38C/L49C) - MSI K8N Neo4-FI - 2Gb Noname DDR400 - 1*250Gb Maxtor DM10 S-ATA - Matrox Mystique PCI (!) - Fortron Source 550W

Permalänk
Medlem

Sådär. En styck 5900x beställd. Hoppas jag får den innan semestern i juli så man kan köra lite innan värmen kommer och trottlar den

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Sådär. En styck 5900x beställd. Hoppas jag får den innan semestern i juli så man kan köra lite innan värmen kommer och trottlar den

Bah! En riktig gamer har en AC-kyld serverhall i bostaden

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Missade precis en 5600x på Netonnet i Kunges Kurva igår - jag han trycka på "paxa" men någon hann före fick jag ett SMS om. Någon här som fick den?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde en 5900X från NoN i förra veckan efter jag sett att vissa fått sina relativt snabbt här i tråden, dock inte jag. Två mail om att man inte vet är allt jag lyckats kamma hem så alla har inte tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wessmen:

Beställde en 5900X från NoN i förra veckan efter jag sett att vissa fått sina relativt snabbt här i tråden, dock inte jag. Två mail om att man inte vet är allt jag lyckats kamma hem så alla har inte tur

Ja NoN verkar skicka ut lite hur som helst. Jag har ingen bråska utan är mest sugen på vad SAM kan göra. Spelar AC valhalla så där kommer det märkas ganska mycket.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Exertis (dist i Gbg) hade igår en backlog på över 4000st 5900X...
#lättjävlabitter

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ja NoN verkar skicka ut lite hur som helst. Jag har ingen bråska utan är mest sugen på vad SAM kan göra. Spelar AC valhalla så där kommer det märkas ganska mycket.

Finns väl risk för det.

Jag ger det ett tag till innan jag avbeställer, men marknaden är lite tråkig. 10900k är för dyr i jämförelse mot vad man får, 10850k lite billigare men klockar säkert dåligt.

11-serien och 5800X har för få kärnor för att vara aktuella även om det är en ren gamingdator. Jag finner att diverse singleplayer-tester inte är speciellt representativa för CPU-loaden i dessa massiva spelen där alla gör sin egen grej.

Även om ett test här skulle säga att ”det är så lika, bara lägg pengar på gpu” så är det inte hela sanningen.

Kommer ihåg när jag gick från 3770k till 8700k i spel som PUBG och med samma grafikkort så fick jag 50% mer fps trots att alla tester på singleplayerspel sa att CPUn skulle hålla väl.

Riktigt besviken på att Intel kör på 8 kärnor likt 5800X, det är inte tillräckligt med tanke på hur det kostar.

Permalänk
Medlem

Håller på och samlar komponenter till en dator (har ingen i dagsläget), vilket gör att man kanske inte vill vänta till sommaren på en cpu. (Och sen ska man dessutom lyckas få tag på en GPU..)

Ska man satsa på en 3XXX prolle istället då? 5800X lockar inte riktigt med dess värmeproblem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Håller på och samlar komponenter till en dator (har ingen i dagsläget), vilket gör att man kanske inte vill vänta till sommaren på en cpu. (Och sen ska man dessutom lyckas få tag på en GPU..)

Ska man satsa på en 3XXX prolle istället då? 5800X lockar inte riktigt med dess värmeproblem.

Vilka värmeproblem? Du menar folk som skriver på internetz för att deras CPU uppnår normal arbetstemperatur? Skulle absolut köpa en 5800x om det är vad du vill ha. Fördelen är att det är en chiplet, 5900x är två chiplets, men absolut man betalar lite premium för det "nöjet" jämfört med 5900x, men å andra sidan går ju 5800x att få tag i.

Visa signatur

Dator: Mac

Permalänk
Medlem

5600 duger mer än väl för mig, men den går ju inte (heller) att få tag på.
Läste bara rent allmänt om värme”problem” med 5800, som verkar vara den som går att köpa. Vilket bekymrar lite då jag vill ha så tyst system som möjligt.

Permalänk
Medlem

Jag fick idag bekräftelse från NoN om leverans av 5900x som beställdes 22/12.
Dustin som beställdes 11/11 är fortfarande beräknat till 26/1

Permalänk
Medlem

Mitt leveransdatum blev ändrat idag på Inet (5900x).

Från den 1/3 till den 15/2.
Hoppas verkligen på att det blir detta datumet eller eller till och med tidigare.

Visa signatur

Sometimes me think what is love,
and then me think love is what last cookie is for.
Me give up the last cookie for you. -Cookie Monster

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mutme:

Mitt leveransdatum blev ändrat idag på Inet (5900x).

Från den 1/3 till den 15/2.
Hoppas verkligen på att det blir detta datumet eller eller till och med tidigare.

Inte min order 🙂 den står på 1/3.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Väntade på en 5900x hos Inet och fick, som många andra (?), den uppskjuten i förrgår. Ville komma till skott och tog en 5600x från annan butik istället. Några hundralappar dyrare, men är skickad och bör komma på fram på fredag.

5600x finns just nu på lager i enligt mig pålitliga ÅF för ~3800 SEK: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5588360.
5800x finns på lager lite överallt.

Permalänk

Har legat med beställning på 5900x länge hos Inet, lade just före årsskiftet in beställning på 5950x också för att gardera, och idag skickades 5950x. Inte den jag ville ha, men beggars cant be choosers!
Inet sköt fram som många noterat 5900x ända till mars för några dar sen, men 5950x låg kvar på första Feb, så jag misstänkte att jag skulle bli ägare till 16 små cores...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snickarboa:

Har legat med beställning på 5900x länge hos Inet, lade just före årsskiftet in beställning på 5950x också för att gardera, och idag skickades 5950x. Inte den jag ville ha, men beggars cant be choosers!
Inet sköt fram som många noterat 5900x ända till mars för några dar sen, men 5950x låg kvar på första Feb, så jag misstänkte att jag skulle bli ägare till 16 små cores...

Och jag tröttnade och köpte en 5800X som fanns i lager i min stad. Det blir säkert bra. Eller så får jag uppgradera senare.

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc... finna i lagershop i Örebro. Bara och ringa för den som bor i närheten.

Edit: slut i lagershop

Slut
Visa signatur

CPU Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair Cooling Hydro H100 | ASRock Fatal1ty P67 Professional REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GPU MSI GeForce GTX 580 1536MB TWIN FROZR II | PSU NZXT HALE90 750W 80+ Gold | HD 1TB Hitachi Deskstar 7K1000.C | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

"Hej!
Det ser ut som att vi kommer få in en ny batch 5900x inom 1 månad eller två, jag kan däremot inte säga ifall en kommer att skickas till dig då."

Från WH igår, beställde 25/11
Beställde en på NoN igår, får se om den kommer snabbare.

Visa signatur

WS: R7 5800X, 32GB, Suprim X 3080, Acer X38P+Acer XB271HU
FS: HPE ML110 Gen10 Xeon Silver, Qnap TS-h973AX ~100TB
NW: Fortigate, Ruckus, Zyxel XS1930HP 10Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akiba90:

https://www.netonnet.se/art/datorkomponenter/processor/amdsoc... finna i lagershop i Örebro. Bara och ringa för den som bor i närheten.

När man på allvar överväger att köra 4h från Göteborg vet man att man väntat lite för länge...

Permalänk
Medlem

Ush vad jag ångrar att jag inte beställde en 5900x från början. Satt i kö på 5600x hur länge som helst och gav till sist upp och köpte ett 3700x bara för att kunna bygga min nya dator.
Medans jag väntade dök 5900x upp flera gånger till försäljning. Skulle inte snålat utan köpt 5900x istället.

Lesson learned.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard