Permalänk
Medlem

bästa TKL tangentbordet enligt dig?

Tjena är ute efter ett TKL bord men kan inte bestämma mig har tittat på Razer huntsman TE men den verkar inte finnas i nordisk design så den vill jag inte ha.
Sedan började jag kolla på Apex 7 som jag fastnat för ganska mycket.
Har även tittat på Xtrfy k4 RGB.

vilket tycker ni är bra?

Permalänk
Medlem

Ducky One 2 TKL eller Varmilo VA88M är bra grejer.
Typ detta.

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

Jag är supernöjd med mitt Xtrfy K4

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Rog strix B450-F gaming | 16GB XPG spectrix D60G CL 14 | Gigabyte 2060 Super Aorus | NZXT C650 | NZXT Kraken X62 | NZXT H510 elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Ducky One 2 TKL eller Varmilo VA88M är bra grejer.
Typ detta.

Skrivet av enial:

Jag är supernöjd med mitt Xtrfy K4

Ingen av er som testat apex 7 ligger på 888kr på elgiganten nu under singles Day rea 👍

Permalänk
Medlem

Varmilo VA88 får min röst.

Permalänk

Har testat exakt ett TKL. Xtrfy TKL K4 Retro. Gillar det verkligen.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Verkar som dem flesta röstar på xtrfy eller varmilo 😂
Är steelseries så dålig 😂

Permalänk
Medlem

Denna verkar tyvärr har utgått: https://www.inet.se/produkt/6101825/cm-storm-quickfire-tk-mx-...
Men jag är otroligt nöjd med mitt Quickfire TK så CM kan rekommenderas

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

Bytte precis från QPad MK-85 till Apex 7, verkar fint än så länge!

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem
Skrivet av bran:

Bytte precis från QPad MK-85 till Apex 7, verkar fint än så länge!

Härligt ska faktiskt åka till elgiganten nu och känna efter på både xtrfy och apex 👍

Permalänk
Medlem

Inget äkta tkl men har varit extremt nöjd med FC980M.

https://mechanicalkeyboards.com/shop/index.php?l=product_deta...

Såldes av Maxfps innan men dom försvann.

Permalänk
Medlem

då sambon ska köra xtrfy vit tangentbord och vi sitter bredvid varandra så blir det nog så att även jag kör på det också

Permalänk
Medlem

Varmilo VA88m

Permalänk
Medlem

Vill man ha ett prebuilt av god kvalitet som dessutom är lättillgängligt i Sverige så är det tveklöst ett Varmilo VA88M som gäller.

Permalänk
Medlem

Varmilo med deras egna switchar! Jag hade hemma MX röd, MX black och deras egna ECV2 Rose. Sistnämnda var absolut skönast.

Permalänk
Medlem

Vad är ett TKL tangentbord?

Permalänk
Medlem

Velade i många månader för något år sedan, blev i slutändan ett Varmilo VA88M. Inga krusiduller bara rakt igenom ren kvalité, fortfarande väldigt nöjd att jag tog det beslutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RCA56:

Vad är ett TKL tangentbord?

Ten key less numpaden är borta.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Jag har ett Varmilo VA69MR och jag förstår verkligen inte fascinationen somliga har för den här tillverkaren.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Ten key less numpaden är borta.

Offtopic:
Undrar om inte Microsoft var först med ett sådant?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

G915 TKL tveklöst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Jag har ett Varmilo VA69MR och jag förstår verkligen inte fascinationen somliga har för den här tillverkaren.

Troligen samma anledning som folk har varit fascinerade av Fractal Design i många år på svenska marknaden, eleganta och välproducerade varor till ett väldigt överkomligt pris.

Dessutom ett plus för mig personligen när jag skaffade mitt VA88M var att Varmilo var den enda tillverkaren som erbjöd förinstallerade Zealios switchar och hade ett hyfsat shippingpris till Sverige. För en då nyinsatt som mig som bara hade haft "gaming tangentbord" med de klassiska MX switcharna var det nästan mind blowing.

Med tanke på din signatur verkar du vara lite av en audiofil, samt i och med din kommentar bör du kanske också ha provat flera olika tangentbord och kan hjälpa OP på vägen med en egen rekommendation? Det blir svårt för någon att ta ställning till ditt uttalande och att ge dig ett rimligt svar när man inte vet vad du jämför med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syyynd:

Troligen samma anledning som folk har varit fascinerade av Fractal Design i många år på svenska marknaden, eleganta och välproducerade varor till ett väldigt överkomligt pris.

Dessutom ett plus för mig personligen när jag skaffade mitt VA88M var att Varmilo var den enda tillverkaren som erbjöd förinstallerade Zealios switchar och hade ett hyfsat shippingpris till Sverige. För en då nyinsatt som mig som bara hade haft "gaming tangentbord" med de klassiska MX switcharna var det nästan mind blowing.

Med tanke på din signatur verkar du vara lite av en audiofil, samt i och med din kommentar bör du kanske också ha provat flera olika tangentbord och kan hjälpa OP på vägen med en egen rekommendation? Det blir svårt för någon att ta ställning till ditt uttalande och att ge dig ett rimligt svar när man inte vet vad du jämför med.

jag har kollat och känt på några tangentbord nu och det slutar med att jag och min sambo kommer köpa xtrfy känns bra och låter bra för våra öron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

jag har kollat och känt på några tangentbord nu och det slutar med att jag och min sambo kommer köpa xtrfy känns bra och låter bra för våra öron

Det är huvudsaken att man känner själv, jag tror att du kommer att vara glad med det tangentbordet många år framöver!

Permalänk
Medlem

Från hyllan: VA88M alla dagar i veckan, annars customs. Slår allt.

Visa signatur

Ghost S1 Ash MKIII | Asus Strix B550-I Gaming | Ryzen 5 3600 | NH-L12 Ghost Edt.| 2060 FE| SF750 Plat. custom cables | Corsair LPX 16GB 3600MHz | Arctis 7 | G900/G604 | 2xPG279Q | HHKB Hybrid(Black)/Hybrid Type-S(White)

Nuvarande: S21 Ultra/S10+(PoGo)
Historik: Nokia: 3310, 8310 | LG: GD900 |OP: 6, 6T, 8 | Xiaomi: Redmi Note 5 |Apple: 3, 3G, 3GS, 4, 4S, 5S, 6, 6S+, 8+, 11 Pro Max| Samsung: S7 Edge, Note 8, 20 Ultra, S20FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Syyynd:

Troligen samma anledning som folk har varit fascinerade av Fractal Design i många år på svenska marknaden, eleganta och välproducerade varor till ett väldigt överkomligt pris.

Dessutom ett plus för mig personligen när jag skaffade mitt VA88M var att Varmilo var den enda tillverkaren som erbjöd förinstallerade Zealios switchar och hade ett hyfsat shippingpris till Sverige. För en då nyinsatt som mig som bara hade haft "gaming tangentbord" med de klassiska MX switcharna var det nästan mind blowing.

Med tanke på din signatur verkar du vara lite av en audiofil, samt i och med din kommentar bör du kanske också ha provat flera olika tangentbord och kan hjälpa OP på vägen med en egen rekommendation? Det blir svårt för någon att ta ställning till ditt uttalande och att ge dig ett rimligt svar när man inte vet vad du jämför med.

Jag tänker som så här att trådstartaren eller någon annan faktiskt drar öronen åt sig lite och läser på lite mer innan ett eventuellt köp, kanske t.o.m testar produkten.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk

Jag köpte mig i dagarna ett Xtrfy K4 TKL och jag tycker tangentbordet i sig är trevligt. Däremot finns det ett rätt stort MEN här. Vissa tangenter har något sjungande ljud efter man tryckt ner tangenten som förstör allt med tangentbordet. Ser inga rapporter från andra om liknande problem så antar att jag fått två söndagsexemplar. Hade inte det irriterande ljudet funnits där hade tangentbordet fått många getingar.

Håller annars med angående Varmilo.

Permalänk
Medlem

vad tror ni mellan ett xtrfy eller hyperx alloy tkl många på yt verkar gilla hyperx

Permalänk

Har ett Keychron K8 med hotswappable switchar, sjukt nice (även om jag föredrar Keychron K6) att kunna byta switcharna om man vill testa något nytt istället för att behöva löda/köpa nytt.
Enda dåliga med det är väl just nu avsaknaden utav programmering utav det samt att keycapsen är av meh-kvalitet.

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NERDTUBED:

Har ett Keychron K8 med hotswappable switchar, sjukt nice (även om jag föredrar Keychron K6) att kunna byta switcharna om man vill testa något nytt istället för att behöva löda/köpa nytt.
Enda dåliga med det är väl just nu avsaknaden utav programmering utav det samt att keycapsen är av meh-kvalitet.

En över året gammal tråd som jag snubblade över, just det du tar upp ser det ut som att Keychron kommer tillrätta med i den nya versionen av K8 PRO, https://www.keychron.com/pages/keychron-k8-pro-qmk-wireless-m...

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2