PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Någon mer som kört faktura från Mediamarkt och inte fått beloppet justerat till 5990? Fick en faktura på 6990...

Permalänk
Medlem

Gå in på Amazon nu! Kammade precis hem en till på måndag

Edit: Oj. Blev visst lite väl till mig. Skrev detta så fort jag var klar. Därefter såg jag att de var tillfälligt slut. Beställde från Webhallen 16/4 och var så besviken på dem. Svårt för mig att hata på Bezos just nu

Permalänk
Medlem

netonnet går det att beställa just nu:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

edit:
fick just in en order i alla fall. verka vara för en leverans den 8/12.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bernd_P1:

netonnet går det att beställa just nu:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

edit:
fick just in en order i alla fall. verka vara för en leverans den 8/12.

Vad valde du för betalningssätt? Försökte med faktura men gick inte slutföra. Inte så sugen på att göra en direktbetalning när man inte vet vad felet egentligen är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Vad valde du för betalningssätt? Försökte med faktura men gick inte slutföra. Inte så sugen på att göra en direktbetalning när man inte vet vad felet egentligen är.

kortbetalning med en MasterCard. gick igenom utan problem överraskande.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bernd_P1:

kortbetalning med en MasterCard. gick igenom utan problem överraskande.

Nice! Funderade på att göra samma sak men tanken på att man kanske la flera dragningar vid varje nytt försök fick mig att skippa. Grattis till att du fick tag i en dock!

Har ingen direkt brådska att få tag i en, är en Pro-modell som egentligen är intressant men efter årets alla misslyckade lanseringar så finns det tillräckligt att unna mig ett rent impulsköp om jag kommer över en.

Bara den, tyvärr, fulare modellen med optisk läsare som är relevant för mig med mina 30+ PS4-spel i hyllan så de som är ute efter digital-modellen behöver inte konkurrera med mig iallafall. Bakåtkompatibiliteten gjorde lanseringen intressantare för mig, även om det känns som betatestning. Ghosts of Tsushima på PS5 är lockande nog bara det. Inga av de nya spelen intresserar mig, möjligen Demons Soul då det är är min favorittitel i Souls-"serien". Mer än nöjd med PS3-utgåvan emulerad på PC dock.

Permalänk
Medlem

Köpet gick igenom på netonnet men står "Förväntat datum: Ej bestämt"...

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem

Mitt köp verkar också gått igenom.
Men i orderbekräftelsen som skickades till mailen står det,
Idag har vi inget exakt leveransdatum på dessa produkter.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av QviW:

Köpet gick igenom på netonnet men står "Förväntat datum: Ej bestämt"...

Skrivet av Quilz:

Mitt köp verkar också gått igenom.
Men i orderbekräftelsen som skickades till mailen står det,
Idag har vi inget exakt leveransdatum på dessa produkter.

Kan ju vara att de har något konstigt system som typ Inet har där du får samma status som de som försöker köpa nu, efter era köp gjorts.

Beräknad 8/12 var vad som stod tills den blev slutsåld, men de kanske uppdaterar.

Permalänk
Medlem

Netonnet skickade detta precis...

Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|

Permalänk
Medlem
Skrivet av QviW:

Netonnet skickade detta precis...

Beställningsvaran som du beställt med ett förväntat datum har nu fått sitt datum ändrat. Dessvärre har vi inte heller något bekräftat leveransdatum just nu på när varan kommer in.

har inte fått nåt sånt än. men ska kolla med supporten när dem öppna hur det står till med min order.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Inaktiv

Elgiganten sumpade bort sin försäljning. Hade i varukorgen, plötsligt gick det inte slutföra då de inte kunde skicka längre, Bring/postnord var inte längre valbart. Tar bort, lägger till igen och "du har redan en i varukorgen" eller något liknande. Sedan deras omtycka kösystem och när man åter var inne, slut. "100+" i lager men som många förhoppningsvis minns från 3080-lanseringen betyder inte Elgigantens lagersaldo något.

Någon som lyckades få tag i en?

Permalänk
Medlem

Lyckades lägga till en från elgiganten klockan 08.57 tog någon minut innan jag hittade ett köpalternativ som funkade men gick igenom med paypal.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zaltrip:

Lyckades lägga till en från elgiganten klockan 08.57 tog någon minut innan jag hittade ett köpalternativ som funkade men gick igenom med paypal.

Jäklar, jag F5'ade redan innan med skapliga mellanrum men strax efter 9:00 som de gick att köpa för mig. Lyckades till och med få igenom Klarna men så tog Elgiganten bort fraktalternativen och ordern gick inte slutföra.

Permalänk
Medlem

Fick bekräftelse på mail från Webhallen om att min konsol kan hämtas upp i butik.
Lyckades lägga en beställning på EG och fick bekräftelse 08:59. 3-5 dagar leverans enligt dem på orderbekräftelsen.

Efter flera års förtvivlade BF kampanjer på Elgigantens hemsida har jag lärt mig att inte vänta på produktsidan, utan man ska vänta på söksidan, där syns köp knappen innan den gör det på produktsidan. Ett tips till nästa BF

F.ö. så är en konsol till en polare och en till mig. Jag är fan inte douch o köper för att sälja vidare.

/M

Permalänk
Medlem

har nu chattat med supporten på NoN. ordern gick i alla fall igenom rätt. men dem kunde inte ge någon bekräftelse om jag skulle få en vid leveransen den 8/12 som först visades.

Citat:

Vi har ingen möjlighet att bekräfta i dagsläget om du kommer att få en den 8/12 som det stod eller om det kommer att komma med leveransen efter tyvärr

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/Corsair SF750 Platinum/Crucial Ballistix Elite 2x8GB 3600MHz/

Permalänk
Medlem

Någon som är på väg (redan är där?) till Webhallen Sveavägen får gärna posta lite köstatus!

Permalänk
Medlem

Bring jobbar på!
Sändningen har lastats för utkörning.
19 november 08:47

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

#1
Hur: Online
Var: Komplett
När: Juli 2020
Förväntad leverans: 3 Maj 2021
Modell: Standard

#2
Hur: Online
Var: CDON
När: 21 September 2020
Förväntad leverans: Nån gång i december. Står att det är andra batchen som förväntas i december och info kommer. Men tar det med en nypa salt och är inställd på början av 2021.
Modell: Standard

Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 19 November 00.02
Förväntad leverans: Måndag 23 November. Dock känns det för bra för att vara sant så ropar inte hej än

Har avbokat den på komplett. Men sparar den på CDON ifall den genom amazon skiter sig. Skickas det en från Amazon får brorsan den från CDON.

Permalänk
Medlem

Order: 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 14/1/2020
Modell: Standard
Status: 2021

Order: 2
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 19/11/2020
Modell: Standard
Status: Lev. 2020-12-04 (?)

Visa signatur

🖥️ Intel 12700K@5.3GHz ~ ASUS TUF Z690 PLUS WIFI D4 ~ 32GB Ballistix 4000MHz CL16 ~ PNY GeForce RTX 4080 Verto ~ Fractal Define 7 Compact ~ Seasonic FOCUS GX 750W ~ Noctua NH-D15 ~ WD SN850 NVMe 1TB ~ Kingston NV1 NVMe 2TB

Permalänk

Order 1:
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 21/6/2020
Modell: Standard
Status: 2021

Order 2:
Hur: Online
Var: CDON.se
När: 2020-11-16
Modell: Standard
Status: 28/2/2021 (prel)

Order 3:
Hur: Online
Var: Ginza.se
När: 2020-11-16
Modell: Standard
Status: Q1 2021 (prel)

Får se om det blir något. Var inne på EG prick 09:00 i morse, sen på Power prick 10:00. Kunde lägga produkten i kundkorgen i båda fall men kom inte längre än så. Blir nog bara att vänta och se vilken av de tre ovanstående som kan leverera först. Orkar inte sitta och tävla med bottar något mer.

Visa signatur

Sovrum: Ryzen 9 7900X | ASUS X670-P | 64GB DDR5 | RX 6700 XT | Phanteks P600S | EOS
NAS: Ryzen 3 4300G | Gigabyte A520M H | 32GB DDR4 | 4x4TiB | Corsair Obsidian 550D | TrueNAS Scale
Laptop 1: Lenovo ThinkPad P52 | Xeon E-2176M | 48GB DDR4 | Quadro P2000 | EOS/W11 PFW
Laptop 2: IBM ThinkPad A30 | PIII-M 1GHz | 512MB SDRAM | ATi Mobility Radeon | XP Pro
Konsoler: GameCube | PS3 (Fet) | PS5 (Disc) Lur: Sony Xperia 10 IV

Permalänk
Medlem

Order: 1
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 15 Maj
Modell: Standard
Status: lev 2021

Order: 2
Hur: Online
Var: Webhallen
När: 1 augusti 2020
Modell: Standard
Status: lev 2021

Order: 3
Hur: Online
Var: Elgiganten
När: idag 09:01
Modell: Standard
Status: ???

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wescan:

Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 19 November 00.02
Förväntad leverans: Måndag 23 November. Dock känns det för bra för att vara sant så ropar inte hej än

Har avbokat den på komplett. Men sparar den på CDON ifall den genom amazon skiter sig. Skickas det en från Amazon får brorsan den från CDON.

Den från Amazon är skickad och enligt tracking på UPS ska den senast levereras under dagen imorgon.

Beställde även en från Elgiganten vid 12.11 som jag fått mejl om att den skickas så kanske kommer imorgon också annars måndag.

Igår kväll stod jag med två bokningar, en på CDON med beräknad leverans december. Och en på komplett med 3 maj 2021. Lite lagom less att man skulle få vänta ett tag. Nu står man här istället på releasedagen och har fått två stycken skickade. Vilken vändning!

Permalänk

Vilka tider ska man kolla?

Hört att en hel del folk beställt från olika sidor efter "lansering" och efter det stått "slut sålt" på min skärm. Tex så kapade en polare till mig ett ps5 från elgiganten idag (11/20) vid 14:25 Vill veta hur detta funkar och vilka tider borde man vara inne och kolla.

Permalänk

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: igår 19/11 kl 13.41
Modell: Standard (disc)
Status: blivit lovad av EG kundtjänst att den kommer 8 dec, ingen risk för försening enl deras chatt men vet inte om jag litar på det...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBigGuy:

Hört att en hel del folk beställt från olika sidor efter "lansering" och efter det stått "slut sålt" på min skärm. Tex så kapade en polare till mig ett ps5 från elgiganten idag (11/20) vid 14:25 Vill veta hur detta funkar och vilka tider borde man vara inne och kolla.

Hur ska vi veta det och varför inte fråga din polare i sånt fall? Det bästa är väl att köra F5 hela dagarna men det tror jag ingen orkar. Nästa leverans kommer i början på december så har svårt att se att de öppnar bokningar innan dess.

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 19/11 kl 12:12
Modell: Standard (disc)
Status: Mail imorse från Bring med spårningsnummer. Ingen vidare aktivitet under dagen. Ringde Bring och de sa att paketet kommer på måndag(23/11). Valde expressleverans till postombud.

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Amazon.se
När: 18 November 23:55
Förväntad leverans: Tisdag 24 November.

Inte hänt ett skvatt sen pengarna drogs 00:10 (15 senare)

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 19 November 12:19
Modell: Standard Edition
Förväntad leverans: 7-9 December (Ekonomifrakt, i lager 4:e)

Hur många enheter fick Elgiganten in egentligen? Med tanke på att de släppte konsoler flertalet gånger igår, och även idag om vi får tro TheBigGuys polare. Känns som de har varit hovleverantör för både Microsoft och Sony den här releasen, inte för att jag klagar!

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk
Skrivet av pinkified:

Hur: Online
Var: Elgiganten
När: 19 November 12:19
Modell: Standard Edition
Förväntad leverans: 7-9 December (Ekonomifrakt, i lager 4:e)

Hur många enheter fick Elgiganten in egentligen? Med tanke på att de släppte konsoler flertalet gånger igår, och även idag om vi får tro TheBigGuys polare. Känns som de har varit hovleverantör för både Microsoft och Sony den här releasen, inte för att jag klagar!

Har du snackat med EG kundtjänst eller hur vet du när förväntad leverans är?