Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

M2 med heatsink till msi b550

Jag har en Corsair mp600 som har en rätt stor heatsink. Det är inga konstigheter att installera denna på ett MSI b550 tomahawk?

Det sitter ju en heatsink på den platsen på moderkortet som jag misstänker inte får plats (har inte fått hem moderkortet) efter jag satt i m2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av roffe99:

Jag har en Corsair mp600 som har en rätt stor heatsink. Det är inga konstigheter att installera denna på ett MSI b550 tomahawk?

Det sitter ju en heatsink på den platsen på moderkortet som jag misstänker inte får plats (har inte fått hem moderkortet) efter jag satt i m2.

Du kan köra med heatsinken som sitter på MP600an.
Alternativt tar du bort heatsinken från den och använder moderkortets, men skulle gissa på att du bryter garantin då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Actually_Jonas:

Du kan köra med heatsinken som sitter på MP600an.
Alternativt tar du bort heatsinken från den och använder moderkortets, men skulle gissa på att du bryter garantin då.

Tack, då kör jag med heatsink på mp600.

Permalänk
Medlem

Det är superlätt att ta bort kylflänsen från en MP600 och köra med moderkortets kylning.
Jag gjorde detta så sent som igår.

Garantin ska också gälla:
"Its fine as long as you add another form of cooling.

It is not recommend to remove the heatsink as it is required to maintain optimal temperatures for consistently high performance but we will not reject a warranty claim due to a removed heatsink alone. However, as for all warranty cases, physical damage is not covered and all parts, including heatsink need to be returned.

from Corsair twitter support."

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|